Marketing online

10 factori declansatori care determina consumatorii sa cumpere

In urma cu cativa ani, am intrat intr-un magazin de genti (una din micile mele placeri nevinovate), care avea reduceri afisate la intrare. Magazinul respectiv comercializa genti de brand, avand preturi care se adresau oarecum clasei de mijloc; cu alte cuvinte nu erau tocmai ieftine, chiar si reduse fiind. Dupa ce am intrat, vanzatoare m-a abordat rapid si a inceput sa imi prezinte modele de genti care erau sau nu la reducere si ma tot punea sa mi le pun pe umar, sa vad cat de bine arat cu ele s.a.m.d. Dupa vreo 15 minute, bineinteles ca aveam capul „calendar” si ca am plecat de acolo cu o geanta care costa aproximativ 100 de euro si nu fusese redusa!

Tineti cont ca, in vremea aceea eram inca in liceu, provin dintr-o familie modesta si desi lucram ca sa imi fac bani de buzunar, cu siguranta, 100 de euro pentru o geanta erau multi bani pentru mine.

Cum a reusit vanzatoarea sa ma convinga sa cumpar?

Raspunsul este mult mai simplu decat va imaginati… a stiut sa faca apel exact la emotiile care m-ar fi determinat sa cumpar. Nici macar nu m-a manipulat sau hipnotizat in vreun fel. Pur si simplu mi-a oferit ceea ce aveam nevoie… iar asta este cheia unei strategii de marketing de succes. Sa intelegi care sunt emotiile care ii determina pe consumatori sa cumpere.

Nu suntem atat de diferiti precum credem. Cu totii reactionam la o serie de factori declansatori. Iar pentru a determina consumatorii sa cumpere, nu trebuie decat sa intelegem exact care sunt acestia si sa ii folosim corect in mesajele noastre de marketing.

Cum stim ca am creat mesajele potrivite? Foarte simplu, acestea ar trebui sa indeplineasca doua lucruri: sa starneasca o emotie in consumator si sa il determine sa actioneze.

Daca stii care este publicul tau tinta, atunci nu mai trebuie decat sa alegi factorii declansatori cei mai potriviti pentru a-ti promova produsele/serviciile. Iata 10 factori declansatori comuni pe care trebuie sa ii ai in vedere, atunci cand te adresezi publicului tau tinta:

  1. TeamaOrice om se teme de ceva, insa indiferent care ar fi acel lucru, trebuie sa stii ca frica vinde! Este o reactie automata si, uneori, chiar scapa de sub control.
    Exista putine produse care chiar rezolva temerile oamenilor, cele mai multe dintre ele o fac doar pentru o perioada limitata de timp. Insa, brandurile care reusesc intr-adevar sa starneasca frica, vor stabili relatii pe termen lung cu persoanele care cred ca, daca nu vor folosi acel produs, ceva li se va intampla. Un exemplu celebru:
  2. VinaConsumatorii sunt destul de usor afectati de sentimentul de vinovatie. Vina este un sentiment puternic, ce poate lua mai multe forme. Te poti simtii vinovat ca muncesti prea mult si petreci prea putin timp cu familia ta sau ca nu ai timp sa gatesti si sa oferi hrana sanatoasa familiei tale, fara indoiala este o emotie care te poate determina sa cumperi. Prin urmare, nu este de mirare ca vina este o emotie extrem de puternica la care oamenii de marketing si agentiile de publicitate nu se feresc sa faca apel.
    Exista multe companii care stiu sa foloseasca acest factor declansator cu succes, iata reclama de la Aqua Carpatica:

  3. IncredereIncrederea este unul dintre cei mai importanti factori pe care trebuie sa ii ai in vedere, mai ales atunci cand te adresezi unui client nou. Companiile, in special cele mici si medii, ar trebui sa incerce sa construiasca o relatie bazata pe incredere.Nu este suficient doar sa vinzi. Evident asta este scopul tau final, insa cel mai important este sa faci consumatorii sa inteleaga ca ai cunostinta de problemele lor si ca incerci sa le oferi o solutie. Cu cat consumatorii sunt mai convinsi ca ii poti ajuta, cu atat vor apela mai repede la tine.

  4. ValoareMarketingul bazat pe valoare este o alta tendinta in „voga” in randul companiilor. Consumatorii, in special cei care considera pretul factor decisiv in procesul de achizitie, pun presiune pe companii sa reduca preturile si sunt in cautarea celor mai bune oferte. De exemplu, un mesaj promotional care transmite „Daca gasesti mai ieftin in alta parte, iti platim diferenta” este foarte eficient in a declansa emotii legate de valoare.

    Provocarea oamenilor de marketing este de a convinge consumatorii sa se focuseze pe costul total, mai degraba decat pe pretul de achizitie. O companie trebuie sa inteleaga foarte bine ce inseamna valoare pentru clientii sai si sa stie sa aprecieze corect acea valoare.

  5. ApartenentaIn fiecare an se tine Campionatul Mondial de Fotbal. Fani ai fotbalului si chiar oameni care nu sunt atat de pasionati de acest sport, se intalnesc acasa, in baruri, pub-uri sau restaurante si urmaresc cu sufletul la gura meciurile nationalei. Suporterii poarta cu mandrie drapelul pe umeri si simt ca sunt legati de ceea ce reprezinta acesta.Ce determina oamenii sa fie an de an alaturi de echipa nationala? Raspunsul este simplu… natura umana! Nimeni nu vrea sa traiasca singur/a. Oamenii sunt inzestrati cu sentimentul ca trebuie sa apartina si sa se identifice cu un grup si de multe ori cumpara lucruri, doar pentru ca stiu ca apartin acelui grup.

  6. Competitie„Sa moara capra vecinului” – Un proverb care defineste o caracteristica permanenta pentru specia umana. Oamenii sunt orgoliosi, iar daca in curtea vecinului apare o capra care da mai mult lapte, imediat se declanseaza sentimentul de invidie.Farmville, cel mai popular joc de pe Facebook, a avut o strategie de marketing, bazata pe acest sentiment de competitie. Aratul pamantului, cumpararea de vaci si capre, nu erau motivele principale pentru care oamenii jucau acest joc. Faptul ca se uitau la ferma vecinului si vedeau cum acesta si-a pus o casa mai mare sau un grajd mai frumos, ii ambitiona si mai tare, sa joace mai mult si sa depaseasca realizarile prietenilor lor.

    farmville

  7. SatisfactieTraim intr-o lume in care oamenii se asteapta sa primeasca satisfactie instant, in orice moment al vietii lor. Mesajele de marketing care fac apel la sentimentul de urgenta, sunt primite foarte bine de consumatorii care doresc sa primeasca instant satisfactie. Urgenta determina consumatorul sa simta ca trebuie sa actioneze rapid. Acest sentiment da senzatia ca se intampla ceva important si ca trebuie sa cumperi ACUM, ASTAZI, in 24 de ore s.a.m.d.

  8. ImportantaNevoia de a fi important este inradacinata in noi toti. Tony Robbins sustine ca este una dintre cele sase nevoi de baza ale omului. Tuturor ne place sa ne simtim importanti si nu doar in ochii nostri, dar mai ales in ochii altora.Multi consumatori reactioneaza la mesaje de marketing care ii fac sa se simta primii sau ca sunt in control.

    http://www.youtube.com/watch?v=e62gEuHsAvg

  9. PopularitateConsumatorii isi doresc sa tina pasul cu trendul, sa fie cool, iar apelul la aceste emotii este o practica destul de intalnita in mesajele de marketing. Acest factor declansator se aseamana cu cel bazat pe competitie, intrucat exista multi consumatori care au o dorinta puternica de a fi in tendinte. Acesta este unul din motivele pentru care celebritatile fac atat de multi bani din promovarea produselor.Mesajele de marketing care au la baza popularitatea, sunt foarte eficiente, in special in randul adolescentilor.

    http://www.peteava.ro/id-616790-reclama-hannah-montana-style-hd%20

  10. TimpExista pareri care sustin ca timpul este cea mai rara resursa. Secolul 21 este un secol al vitezei, in care suntem cu totii atat de ocupati si in cautare permanenta de „mai mult timp.”
    Orice mesaj de marketing care promite economie de timp sau de efort, face apel exact la acest factor declansator. Exemplu: „Cumpara o masina de spalat vase pentru a economisi timp cu spalatul vaselor” sau „Te-ai saturat de calcat haine acasa? Cauti solutia pentru a avea mai mult timp liber? Noi avem raspunsul ! Oferim servicii profesionale de calcat haine!”

    https://www.youtube.com/watch?v=04tQ2Ig2ytg

    Sigur ca exista mai multi factori declansatori care starnesc emotii in randul consumatorilor si care ii determina sa actioneze. In functie de ceea ce iti doresti sa vinzi, exista cel putin unul pe care il poti folosi in mesajele tale pentru a ajunge la „inima” consumatorilor.

    Consumatorii vad si aud zilnic mesaje de marketing, important este ca al tau sa fie cel care le ramane in minte!

S-ar putea sa iti placa si
ghid management reputatie online ORM
Managementul reputatiei online – Ghid complet pentru imaginea perfecta
Retargeting: Ce este si cum te poate ajuta sa iti cresti vanzarile

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web