SEO

Ce am invatat dupa 6 ani de optimizat site-uri

Cand am inceput sa fac SEO, habar aveam ce inseamna sau cum functioneaza Google. Mi s-au explicat cateva lucruri de baza, mi s-a spus ce am de facut si apoi am trecut la treaba. Nu am inteles foarte bine ce inseamna, insa am incercat sa fac tot posibilul sa imi fac treaba cat mai bine. Avand in vedere ca in urma cu 6 ani, lucrurile se rezumau mai mult la directoare web, nu mi-a fost foarte greu sa invat destul de repede ce inseamna SEO si cum se face.

Timpul a trecut, eu am crescut si am incercat sa invat cat mai multe. Am invatat atat de multe lucruri facand SEO, incat nu cred ca as fi putut sa dobandesc un bagaj atat de mare de cunostinte, daca as fi facut altceva. Si nu ma refer doar la ce tine de SEO sau marketing online, in general, ci ma refer la lucruri care m-au ajutat in viata. Ca sa faci marketing online bine si sa concepi strategii, trebuie in primul rand sa cunosti business-ul celor care apeleaza la tine. Avand contact cu atat de multe domenii, evident ca am ajuns sa le cunosc pe toate foarte bine, fie ca vorbim de mobila, parchet, tigari electronice, gadgeturi sau aparate de masura.

Sigur ca am facut si greseli de-a lungul timpului, datorita carora am avut de invatat si mai multe. Atentie am spus „datorita” special pentru ca sunt de parere ca din orice lucru ai de invatat, dar mai ales din greseli. seo_quotes Prin urmare, o sa iti prezint lista mea „lectii” invatate mai dur, care sper sa iti fie de folos si sa te ajute sa evitati anumite lucruri, pe care eu le-am facut.

1. Intotdeauna fii la curent cu noutatile din industrie

In SEO regulile „jocului” se schimba rapid, de aceea trebuie sa fii mereu la curent cu ultimele noutati. Astazi faci o strategie, maine s-ar putea sa nu mai fie valabila, pentru ca Google s-a gandit sa mai introduca inca un update de algoritm. Nu ai cum sa faci bine SEO, daca nu esti la curent cu ultimele noutati.

Iar acest lucru este valabil in orice domeniu, fie ca vorbim de marketing online sau de gadgeturi, este important sa fii mereu la curent cu ultimele noutati. Ca sa fi cel mai bun in ceea ce faci, trebuie sa stii tot despre domeniul in care activezi.

2. Este mai greu sa pastrezi un client, decat sa il obtii

Da stiu, unii cred ca este invers, insa cand vorbim de SEO cam asa stau lucrurile. De ce? In primul rand, pentru ca nu poti garanta ca vei obtine rezultate. Da sigur, dupa cativa ani de experienta poti sa iti faci o estimare, dupa ce faci un audit si analizezi domeniul, insa nu poti sa garantezi ca va fi corecta. Cand vorbim de online, lucrurile vor fi intotdeauna in schimbare. In al doilea rand, daca nu poti sa garantezi rezultate, nu poti sa oferi nici un termen limita. Din nou, poti sa faci o estimare bazata pe experienta pe care o ai, insa nu poti sa garantezi ca se va intampla exact in x luni.

Tinand cont de cele enumerate mai sus este de inteles, de ce unii clienti, nu inteleg, de ce dupa o luna de SEO nu se vad rezultate, mai ales dupa ce site-ul lor a fost penalizat de Penguin.

3. Investeste in branding

Mult timp m-am bazat doar pe recomandarile clientilor, daca ei sunt multumiti, sigur ne mai aduc si alti clienti. Mult timp, site-ul agentiei nu a fost optimizat de nimeni. Insa, la un moment dat mi-am dat seama ca lucrurile nu stau chiar asa. La fel cum caut mereu solutii pentru cei care apeleaza la noi, la fel trebuie sa caut solutii si pentru promovarea agentiei. In fond, suntem o agentie de marketing, se presupune ca ar trebui sa fim buni la treaba asta.

4. Intotdeauna inoveaza

Mi s-a intamplat de multe ori sa ajung in momente de cumpana, cand mi se parea ca am incercat tot ce era de incercat pentru a promova un site si ca, pur si simplu, nu mai am sau nu mai stiu ce sa mai fac ca sa ajut business-ul respectiv sa creasca. Cu astfel de situatii m-am confruntat mai ales la site-urile mai vechi, cu care colaboram de cativa ani. Cu toate astea, intotdeauna este ceva ce poti sa faci, intodeauna exista o strategie noua cu care poti veni.

Cum fac ca sa ies din impas? Incerc sa sterg din memorie (figurat spus) tot ceea ce s-a facut la site-ul respectiv si sa o iau de la zero. Fac din nou un studiu al domeniului si incerc sa gasesc plusuri pe care poate sa le ofere business-ului respectiv.

In alta ordine de idei, mi s-a intampla de multe ori sa imi vina idei nu de la competitie, ci de la alte domenii, care nu aveau nicio legatura cu ceea ce promovam eu. Analizand alte branduri am invatat multe strategii de marketing.

5. Nu crede tot ce citesti sau auzi

Am lasat asta pentru la sfarsit, pentru ca este un subiect mai delicat. La inceput am spus ca este foarte important sa fii la curent cu noutatile, insa la fel de important este sa stii sa selectezi informatia. Internetul abunda in continut, care este scris in cea mai mare parte strict pentru SEO. Multi pot prezenta metode revolutionare de promovare, care poate intr-adevar au functionat pentru ei… insa nu inseamna neaparat ca vor functiona si in cazul tau. Fiecare are stilul sau de promovare, unii se bazeaza mai mult pe continut, altii pe linkuri, altii pe retele sociale si, desigur, exista si categoria celor care le considera pe toate importante. Incearca sa analizezi bine inainte ce citesti, sa vezi mai multe pareri, sa le compari si apoi sa iei o decizie. Pentru fiecare domeniu, trebuie implimentata o strategie diferita.

Concluzie

Am invatat multe lucruri de cand fac SEO si am facut greseli, dar am incercat mereu sa invat din ele. Sper ca sfaturile ti-au fost utile si ca te vor ajuta pe viitor! Daca ai sfaturi pentru cei care fac SEO le astept cu drag!

S-ar putea sa iti placa si
Google decide sa elimine Google Authorship
Dupa o luna de la Mobilegeddon

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web