Categoria Content marketing

Content marketing SEO

SEO Mit 1 # Posteaza continut nou mereu pe site

Unul dintre sfaturile pe care le aud cel mai des de la cei care fac SEO este „posteaza continut proaspat pe site mereu!” Google iubeste site-urile cu continut proaspat. Daca vei posta des continut pe site, Google va vedea ca exista activitate si iti va indexa mai des site-ul.

Hai sa iti povestesc ceva…

Am inceput sa promovez site-uri care comercializeaza tigari electronice, inca de la aparitia acestei industrii in Romania. Cand am inceput sa ma ocup de primul site, postam cel putin 2-3 articole pe saptamana. De ce? Pentru ca asa citisem pe forumurile de SEO si pe alte bloguri ale celor care se ocupau cu asa ceva.

continut proaspat

Pozitiile site-ului meu, nu numai ca nu se imbunatateau, dar pierdeam si o groaza de timp scriind acele articole.

Intre timp, am inceput sa ma ocup de un al doilea site, care activa pe aceeasi nisa. Am schimbat strategia si nu m-am mai focusat sa creez sute de articole pe care sa le postez pe site. De fapt, cred ca exista pe site in jur de 10-15 articole pe care le-am publicat in 3 ani.

Rezultatul: Cel de-al doilea site ocupa prima pozitie in Google pe „tigara electronica” si pozitia 3 pe „tigari electronice”.

Google nu trateaza site-urile care publica mereu continut proaspat diferit de site-urile care publica continut in 3 ani, ca al meu de exemplu. Daca ar face asta, ar inseamna ca pe primele pozitii ar trebui sa avem mereu numai site-uri de stiri, pentru ca ele publica sute de articole zilnic. Le avem? Nu, sigur ca nu. Apar in cautari si se intampla sa gasim site-uri de stiri pe prima pozitie, dupa anumite cautari, dar nu intotdeauna. De ce? Pentru ca, pe Google il intereseaza sa ofere cea mai buna informatie utilizatorului. Nu conteaza ca este de pe site care publica articole o data la 3 luni sau in fiecare zi.

Degeaba postezi continut proaspat pe site, daca acel continut nu este practic, amuzant, nu afecteaza emotional cititorul si nu merita impartasit de catre cititor. Daca nu indeplineste macar una dintre aceste conditii, rescrie articolul.

Decat sa iti consumi timpul si banii pentru a publica articole pe site cat mai des, mai bine focuseaza-te sa redactezi articole care sa ofere informatii utile pentru cititori si care sa merite sa fie impartasite si altora.

Dupa ce ai avut grija sa creezi continut util si care sa atraga cititori, ocupa-te de promovarea lui. Un articol este degeaba scris daca nu il citeste nimeni. Nu uita, Google doreste sa ofere utilizatorului cele mai bune rezultate…

Citeste mai mult
Content marketing SEO Social Media

Tendinte SEO in 2015

tendinte seo 2015

Cand m-am apucat de SEO, in urma cu 6 ani, lucrurile erau destul de simple. Strategia se rezuma la alegerea unui exact match domain, inscrieri in directoare, continut copiat de pe alte site-uri, cateva link exchange-uri si link-uri cumparate. Astazi lucrurile s-au schimbat dramatic, avem update-urile de algoritmi Panda, Penguin, Humminbird etc.

Scopul SEO a ramas acelasi, insa tehnicile de optimizare au evoluat. Nu ne mai rezumam doar la a crea niste linkuri pe niste site-uri. Astazi SEO a devenit mai complex si mai mult decat atat, motto-ul dupa care ne ghidam trebuie sa fie “Calitate vs cantitate!”

Care sunt tehnicile de SEO pe care ar trebui sa le folosesti? Pe ce ar trebui sa iti focusezi strategia de SEO in 2015? Cum va evolua SEO in 2015?

Acestea sunt cateva intrebari la care o sa incerc sa iti raspund in acest articol. Daca vei considera ca am omis ceva, nu ezita sa imi comunici intr-un comentariu mai jos 😉

  1. Adapteaza-ti strategia pentru expresiile long tail

In 2013, Google a lansat update-ul de algoritm Humminbird. Spre deosebire de Panda si Pengiun, care se focuseaza pe continut si linkuri, Humminbird a adus o revizuire completa a algoritmului, bazata pe cautarile semantice.

Semantica este o ramura a lingvisticii care se ocupa cu studierea sensurilor cuvintelor si a evolutiei acestor sensuri. Cautarea semantica incearca sa inteleaga sensul unei interogari de cautare si intentia utilizatorului.

De mai bine de 10 ani Google ne-a invatat sa cautam prin cuvinte cheie care sa descrie ceea ce cautam. Astazi Google incearca sa ne invete sa facem conversatie, sa punem intrebari.

In 2015 este esential sa targetezi cuvintele cheie long tail, in special intrebarile conversationale, daca iti doresti sa atragi cat mai mult trafic organic si sa obtii o pozitionare mai buna.

  1. In 2015 in SEO se va tine cont mai mult de dispozitivele mobile

In Ianuarie 2013, doar 3% din traficul pe internet din Romania era generat de dispozitivele mobile, in timp ce, in Martie 2014 traficul pe mobil a ajuns la 7%. Matt Cutts a declarat, in 2014, ca estimeaza ca traficul pe mobile o sa il depaseasca pe cel provenit de pe desktop, in viitorul apropiat.

trafic mobile romania

Google, care a remarcat aceasta crestere in traficul de pe mobile si care a inceput sa puna din ce in ce mai mult accent pe utilizator, doreste sa ii ofere acestuia accesul la cat mai multe site-uri optimizate pe mobile. De aceea Google favorizeaza site-urile care sunt optimizate si pe mobile, in detrimentul celor care sunt optimizate doar pentru desktop.

Pentru a te asigura ca site-ul tau este optimizat corect pentru dispozitivele mobile, trebuie sa treci testul Google Webmaster Mobile-Friendly.  Cu acest tool vei putea vedea daca site-ul tau este mobile-friendly si daca indeplineste criteriile impuse de Google.

  1. 2015 – anul site-urilor securizate (https)

Google a anuntat in 2014 ca va favoriza site-urile care sunt securizate. Mai mult decat atat, John Muller a declarat ca https va fi un factor de ranking. Dar, asa cum am precizat in articolele trecute, daca vei face tranzitia pe https, sa nu te astepti ca site-ul tau sa urce pe prima pozitie. Exista si alti factori de care Google tine cont in clasament.

Insa, sfatul meu este sa iti securizezi site-ul, deoarece intr-un viitor apropiat acest lucru nu va mai fi o optiune ci o cerinta. In ACEST ARTICOL gasesti tot ce trebuie sa stii despre tranzitia la https.

  1. SEO pentru utilizatori, nu doar pentru Google

SEO nu se mai rezuma doar la crearea de continut si linkuri. Marketerii si-au dat deja seama ca, business-urile care sunt capabile sa isi umanizeze brandul vor avea de castigat in viitor. Oamenii simt nevoia sa stie ca in spatele unui brand sunt tot oameni care le inteleg nevoile si care sunt gata sa empatizeze cu ei.

De aceea SEO va deveni o parte importanta din branding si cred ca in 2015 se va pune din ce in ce mai mult accent pe acest lucru.

Atunci cand iti stabilesti o strategie SEO nu tine cont doar de aspectele tehnice. Creeaza comunitati, construieste relatii, cauta persoane influente care iti pot promova brandul si nu uita de retelele sociale.

  1. Retelele sociale importante si in 2015

Sunt semnalele sociale (tweet, share, +1) un factor de ranking? Da, dar nu asa cum am fost facuti sa credem.

In urma cu 2-3 ani, auzeam oameni declarand “Retelele sociale sunt de baza, SEO este o tehnica moarta.” Cu totii ne-am convins deja ca retelele sociale nu sunt “baza” si ca, inca nu este cazul sa ii punem cruce SEO-ului.

A fost o perioada cand se credea ca retelele sociale vor fi un factor decisiv de ranking. Adevarul este ca retelele sociale sunt un factor important, dar trebuie sa intelegi foarte bine care este motivul pentru care trebuie sa fii activ si ce impact au retelele sociale din punct de vedere SEO.

Retelele sociale trebuie sa faca parte din strategia de marketing prin continut.

Continutul share-uit genereaza backlinkuri, iti aduce trafic si creste numarul de interogari pentru brand. Toate acestea contribuie la pozitionarea site-ului.

  1. Mentionarea si citarea brandului

Google face diferentierea intre “linkurile express” si “linkurile implicite.” Linkurile express, cele pe care le numim deja linkuri, sunt URL-urile care fac trimitere catre o pagina web. Linkurile implicite sunt cele care fac referire sau mentioneaza brandul sau site-ul, dar care nu au link direct catre site.

Din cauza folosirii abuzive a tehnicii de link building, Google pare sa puna mai mult accent pe mentionarile si citarile de brand, care sunt mai putin probabil si mai greu de manipulat. In 2015, iti recomand sa acorzi atentie mai mare mentionarilor de brand si linkurilor nofollow. S-ar putea sa descoperi ca acestea sunt la fel de importante ca linkurile dofollow!

Fara indoiala SEO a evoluat si va continua sa se schimbe si in 2015. Cresterea cautarilor semnatice, a traficului mobile si relevanta indirecta a retelelor sociale sunt doar cateva dintre lucrurile care se vor schimba. Desigur exista si multe lucruri care raman la fel: continutul redactat pentru utilizatori si pentru motoarele de cautare, black hat SEO va avea un impact negativ in continuare, linkurile site wide vor influenta negativ in continuare si multe altele 🙂

Citeste mai mult
Content marketing

11 tipuri de continut care iti vor genera trafic pe blog

Content-300x199Nu stii ce continut sa mai postezi pe blogul afacerii tale? Iata 11 exemple de continut usor de redactat care iti poate aduce trafic imediat.

  1. Review-uri de produseConsumatorii sunt satui de reclame de genul “Cumpara produsul nostru este cel mai bun!” Pentru ai convinge sa cumpere trebuie, in primul rand, sa le explici la ce ii ajuta produsul sau serviciul tau. Cum le poate imbunatatii viata? De aceea, review-urile la produse sunt foarte utile, pentru ca oamenii inteleg la ce este util produsul/serviciul si cum ii poate ajuta.
  2. Liste cu statisticiColecteaza statistici interesante care au legatura cu afacerea ta si posteaza-le pe blog. Articolele de genul “Top 10, 20, 50 sau chiar 100” genereaza trafic, pentru ca oamenii gasesc informatia comprimata intr-un singur post.
  3. InfograficeContinutul vizual este un “nectar” pentru platformele digitale, iar infograficele sunt un exemplu relevant. Ai putea crede ca sunt greu de realizat, dar cu ajutorul unor tool-uri precum PikToChart, Infogr.am sau Easel.ly vei putea realiza un infografic mai repede decat iti imaginezi.
  4. Comparatii intre produseDaca comercializezi produse fizice o practica buna este sa le compari intre ele sau, de ce nu, cu cele ale competitorilor. Astfel consumatorii, vor intelege de ce produsul tau este mai bun decat al altora si de ce merita cumparat.
  5. Interview-uriDaca ai un om dedicat, care se ocupa cu redactarea articolele de 500-600 de cuvinte pe blog, poate ca nu ar strica sa incerci sa schimbi putin tactica. Poti sa pui interview-uri cu persoane importante din afacerea ta, cu persoanalitati care au legatura cu domeniul in care activezi etc. Cel mai important la acest tip de articole sunt intrebarile pe care le adresezi.
  6. Creeaza concursuriEste cunoscut faptul ca promotiile si reducerile vand. Insa, gratuitatile vand si mai bine. Poti crea un concurs pe blog pentru a creste numarul de abonati, pentru a strange like-uri s.a.m.d
  7. Posteaza parerile clientilor92% dintre consumatori cumpara un produs pe baza recomandarilor. Poti creat pe blog o categorie speciala unde sa postezi recenzii sau povesti trimise de clienti.
  8. Sondaje/Poll-uriEste in natura umana sa aibe o parere. De cele mai multe ori nu se pot abtine sa nu isi exprime o parere pro sau contra fata de un subiect. Poti profita pentru a culege informatii referitoare la branduri, servicii, tendinte etc.
  9. Reutilizarea continutuluiO practica intalnita printre bloggeri este de a cauta articole populare si de a analiza continutul acestora, intr-un post pe blogul lor. Ulterior, se comenteaza la articolul original lasand un link catre postul in care acesta a fost analizat.
  10. Utilizarea hashtag-urilor popularePentru a genera trafic pe blogul afacerii tale poti urmari hashtag-urile populare. Participa activ la discutii pentru a castiga credibilitate si apoi distribuie linkuri catre blog/site.
  11. Articole de tip „Cum sa”Poti crea articole de tipul „Cum sa” care au legatura cu domeniul pe care activezi. Astfel poti atrage trafic calificat pe blog.
Citeste mai mult