SEO

Cum a schimbat Google Panda procesul de optimizare?

google panda

Pe 24 Februarie s-au implinit patru ani de cand Google a anuntat oficial lansarea update-ului de algoritm Panda. Multi ar putea spune ca Panda a distrus foarte multe afaceri si ca a ingreunat foarte mult procesul de optimizare. Intr-adevar asa este, insa acest algoritm a contribuit foarte mult la evolutia procesului de optimizare SEO si a invatat webmasterii si proprietarii de business-uri sa puna mai mult accent pe dorintele utilizatorilor.

google pandaCand Google a lansat pentru prima data acest update de algoritm, 12% din site-urile din toata lumea au fost afectate. Poate parea un procent destul de mic, dar nu este credeti-ma… Cele mai afectate au fost directoarele de articole, site-urile cu continut duplicat sau site-urile fara continut. Desi Google anuntase initial ca lanseaza acest algoritm pentru a ajuta site-urile cu un continut puternic sa urce in cautari, lucrurile nu s-au intamplat chiar asa. Foarte multi posesori de business-uri online au avut de suferit, chiar si cei cu site-uri puternice (De exemplu Ebay.com).

Inclusiv site-urile cu prea multe reclame au fost „vizitate” de Panda.

In mod cert, Panda este un algoritm lansat de Google cu scopul de curata serpul de site-urile spam sau care nu ofereau prea multe vizitatorilor. Este clar ca in urma lansarii acestui update de algoritm au existat castigatori, dar si perdanti.

Cu toate ca, din punctul meu de vedere Panda a venit la pachet cu multe imbunatari, exista si cateva minusuri considerabile care au avut efecte devastatatoare.

Unul din ele a fost favorizarea brandurile puternice in detrimentul business-urilor mici si mijlocii. Google Panda a pus accent pe cautarile si mentiunile de brand, interactiunea cu utilizatorii, structura linkurilor interne s.a.m.d. Din acest punct de vedere site-urile noi sau business-urile mici au fost dezavantajate. Ca sa intelegeti mai bine, o sa va explic printr-un exemplu, de care m-am lovit de curand.

Emag vinde foarte multe produse, motiv pentru care a ajuns un competitor puternic pentru multe site-uri. Unul din clientii mei comercilizeaza baterii externe, care se gasesc si pe Emag. Este foarte greu sa ma „bat” cu Emag pe aceasta nisa, pentru ca este un brand cunoscut, interactiunea lor cu utilizatorii este foarte buna, la capitolul continut stau foarte bine, la fel si la linkuri, au un istoric in spate etc. Si atunci cum ar putea un magazin online deschis de numai 2 ani sa concureze cu Emag? Din start Google o sa pozitioneze mai bine Emag, decat site-ul clientului meu.

Este mai greu pentru business-urile mici si mijlocii sa se ridice in cautarile organice, dar nu imposibil.

Per total, Panda este un update de algoritm care a determinat posesorii de business-uri online sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai buna, ceea ce este bine. In fond, dupa ei ar trebui sa ne ghidam atunci cand vorbim de optimizare. Sigur ca nu putem sa il ignoram pe Google 😉

S-ar putea sa iti placa si
Update-ul Penguin, miscare geniala sau esec?
Dupa o luna de la Mobilegeddon

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web