Marketing online SEO

Cum sa ai vanzari fabuloase de Black Friday si Craciun

A venit toamna… pe jos a inceput sa se astearna covorul de frunze colorate, ploaia ne indeamna sa ne asezam in fotoliu, cu o cana de cafea/ceai in mana, si sa visam frumos cu ochii deschisi.

Ei bine, oricat ne-ar placea sa ne petrecem timpul astfel, zic ca nu este cazul sa ne lasam prea mult dusi de val, avand in vedere ca se apropie cea mai aglomerata si prospera (pentru unii) perioada a anului. Avem doua evenimente importante: Black Friday si Craciunul.

Desigur, unii dintre voi a-ti putea crede ca este inca devreme sa incepeti pregatirile. Insa, daca nu v-ati planificat deja strategia de sarbatori, va recomand sa o faceti. Si ca sa va impulsionez, o sa va dau cateva statistici:

  • potrivit unui studiu, realizat de Mildward Brown, 40% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 18-65 de ani au in plan sa isi cumpere ceva de Black Friday
  • Black Friday 2014 a adus vanzari record pentru magazine, de peste 300 de milioane de lei, in crestere cu o treime fata de anul precedent
  • cumparaturile pentru sarbatori incep de Black Friday si se incheie de Craciun; acestea reprezinta 30% din vanzarile anuale ale unui retail online, potrivit unui studiu realizat de RJMetrics.black friday

Exista aproximativ 20.000 de magazine online in Romania si toate concureaza pentru a atrage clienti. Cum faci ca magazinul tau sa fie remarcat si sa atragi clientii pe site-ul tau?

In primul rand, este foarte important sa ai un plan bine stabilit, atat in ceea ce priveste strategia de marketing, cat si gestiunea stocurilor… ca sa vinzi, mai intai trebuie sa te asiguri ca ai ce. Daca bagi bani in promovare si te trezesti ca nu ai stoc suficient, nu numai ca ai irosit practic acei bani, dar brandul tau poate avea de suferit, din cauza reactiilor negative.

Esential este si stabilirea zilelor in care clientii tai vor cumpara cel mai mult. In acest caz, o analiza a aceleiasi perioade de anul trecut, te poate ajuta. Pentru realizarea unei astfel de analize, foarte util este Google Analytics, care iti poate spune exact care au fost zilele in care ai vandut cel mai bine.

Optimizarea on-site

De Black Friday si de Craciun consumatorii sunt loviti de o „febra” a cumparaturilor care ii face sa devina mai agitati, mai nerabdatori, mai ocupati si mai stresati; nu au timp de pierdut, iar daca nu le oferi ce au nevoie, cand au nevoie si, eventual, rapid, vei risca sa ramai cu un stoc mare de produse.

Prin urmare, odata ce ai stabilit ce vrei sa vinzi si te-ai asigurat ca ai stoc la aceste produse, este cazul sa treci la optimizarea paginilor.

In cazul in care nu ai deja produsele afisate pe site, iti recomand sa o faci cat mai repede, astfel incat Google sa aibe timp sa le indexeze. Daca iti doresti ca Google sa iti listeze cat mai sus in cautari produsele, este foarte important sa te asiguri ca paginile acestora au continut relevant si optimizat. Pe langa acesta, importante sunt si meta tagurile, care il ajuta pe Google, dar si pe utilizator sa descopere ce se gaseste in pagina respectiva.

Title-ul trebuie sa fie scurt, descriptiv si sa includa un call to action puternic. Title-ul este primul lucru pe care Google il indexeaza, dar si primul lucru pe care utilizatorul il vede, de aceea este important sa fie cat mai atractiv.

Meta description trebuie sa includa un text informativ despre pagina respectiva, un rezumat al paginii cat mai interesant si atractiv pentru utilizator.

Odata ajunsi pe site, clientii trebuiesc convinsi sa cumpere, de aceea este esential sa ai un call to action cat mai eficient.

Content Marketing

Continutul joaca un rol important in promovarea ofertelor de Black Friday si Craciun, deoarece iti poate aduce vizitatori pe site, care sa iti devina si clienti.

Iata cateva sfaturi pe care sa le ai in vedere in strategia ta de content marketing:

– Publica regulat continut in care sa incluzi expresii long tail relevante pentru aceasta perioada, cum ar fi „idei de cadouri de Craciun”, „black friday reduceri”, „black friday + produs”, „cadouri de craciun pentru X” etc.

– creeaza ghiduri de cumparaturi de sarbatori care sa cuprinda informatii utile pentru consumatori, in care sa incluzi ofertele tale

– publica articole informative despre cumparaturile de Black Friday si Craciun, pe blog; chiar daca acestea nu iti vor aduce vanzari direct, te vor ajuta sa fii relevant, prin continut util, care merita sa fie impartasit.

Email marketing

Planifica din timp campania de email marketing! Asa cum am precizat si mai sus, sarbatorile sunt o perioada aglomerata pentru toata lumea. Daca nu iti planifici din timp fiecare pas, consumatorii vor „trece” pe langa site-ul tau, iar contul tau nu va „creste”. Toata lumea vrea sa vanda cat mai mult, insa fara o strategie bine pusa la punct, este dificil sa te diferentiezi de restul lumii.

Probabil ca ai deja o baza de date cu clienti, ce trebuie sa faci pentru a-i convinge sa cumpere din nou, dar si pentru a-i determina si pe altii sa se aboneze? Iata cateva idei utile:

– creeaza o campanie de email marketing avand in vedere clientii existenti. Odata ce i-ai convins sa cumpere si au fost multumiti, poti mult mai usor sa ii convingi sa cumpere din nou. Multumeste-le pentru increderea acordata, incearca sa personalizezi cat mai mult mesajul si atrage-i cu oferte exclusive. Nu numai ca ii poti convinge sa cumpere din nou, dar este foarte probabil sa povesteasca si altora de ofertele tale.

– creeaza pop-upuri prin care sa incurajezi vizitatorii sa se aboneze la newsletter. Pentru a-i convinge le poti oferi diverse beneficii, cum ar fi discount-uri, transport gratuit etc.

– creeaza titluri amuzante legate de Black Friday si Craciun – ca sa cumpere, trebuie sa ii convingi, in primul rand, sa deschida emailul, motiv pentru care, titlul este poate cea mai importanta parte din campania ta de email marketing.

– foloseste retargeting pentru a reduce rata de abandon a cosului de cumparaturi. Aminteste-i utilizatorului ca are produse in cos pe care le-a vazut si de care ar mai putea fi interesat. Daca ii mai oferi si un mic discount, iti vei creste cu atat mai mult sansele de a-l convinge sa cumpere.

– nu uita sa mentionezi ca oferta este limitata! Exista nenumarate studii care au demonstrat ca, mentionarea raritatii unei oferte si includerea unei perioade limitate de timp, determina consumatorii sa cumpere. Prin urmare, nu te sfii sa folosesti fraze precum: „Oferta valabila pana la”, „Valabil doar pentru o perioada limitata de timp” etc.

strategie marketing

Optimizare pentru mobile

Potrivit unui studiu, realizat recent de Google Romania, 42% dintre romani au cautat si au descoperit ce anume ii intereseaza despre un produs sau serviciu, cautand pe smartphone.  Tot 42% au cautat sfaturi online pe smartphone si 29% au comparat produse si servicii. Daca mai tinem cont si de faptul ca, Google pozitioneaza mai bine site-urile cu versiune de mobil, decat cele fara, cu siguranta, a avea site-ul optimizat pentru dispozitivele mobile nu mai este un „moft”, ci o necesitate.

Social media

Mai mult decat oricand pana acum, retelele sociale joaca un rol in modelarea parerilor consumatorilor. Oamenii vorbesc despre experientele lor pe retelele sociale, iar prietenii lor cumparatori tin cont de parerile lor. 88% din consumatori sunt influentati de parerile altor cumparatori. Potrivit lui Google, un consumator se informeaza in medie din 10 surse, inainte de a se decide sa cumpere.

retele sociale

Pentru perioada Black Friday – Craciun este important sa iti intaresti relatiile cu consumatori. Foloseste retelele sociale pentru a-ti promova produsele, pentru a obtine un feedback de la clienti sau pentru alte campanii de marketing.

Sarbatorile se apropie, tine cont de sfaturile de mai sus si inarmeza-te cu multa rabdare… urmeaza o perioada stresanta si agitata, dar daca iti vei planifica si aplica strategia de marketing cum trebuie si recompensa va fi pe masura…

S-ar putea sa iti placa si
google panda
Cum a schimbat Google Panda procesul de optimizare?
Google: Poti sa iti revii dupa o penalizare Penguin?

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web