4
Cum sa creezi continut pentru Facebook care sa atraga

Imaginile si mesajele pe care le incluzi in campania ta de Facebook pot face diferenta intre reusita si esec. Acestea influenteaza CPC-ul (cost-per-click) sau CPA-ul (cost-pe-achizitie). Cu alte cuvinte, daca vrei sa platesti cat mai putin si sa ai rezultate, trebuie sa faci tot posibilul sa concepi o campanie creativa. As spune chiar ca imaginile au un impact mai puternic decat mesajele, pentru ca acestea influenteaza cu peste 75% performantele unei campanii, potrivit unui studiu realizat de Consumer Acquisition.

Probabil ca te intrebi de ce sa te mai stresezi cu mesajul? Ei bine, trebuie sa stii ca mesajul este cel care defineste imaginea. Cu ajutorul mesajului clarifici ceea ce doresti sa transmiti prin imagine. Cu alte cuvinte, cele doua merg mana-n mana.

campanie facebook kfc mcdonalds

Sursa foto: https://www.facebook.com/manafu

Inainte de a-ti oferi sfaturi legat de optimizarea amandurora, ar fi bine sa iti clarifici cateva lucruri legate de business-ul si campania ta. Este foarte important ca ceea ce comunici sa se identifice cu brandul tau si cu strategia ta de marketing. De aceea, ar trebui sa ai in vedere urmatoarele:
• Obiectivul campaniei – Ce iti doresti sa obtii prin aceasta campanie: conversii, trafic, interactiuni, etc.
• Audienta targetata – Cui te adresezi? Ce interese au acesti oameni? Ce probleme ii preocupa? Sunt doar cateva intrebari la care ar trebui sa gasesti raspunsuri pentru a sti cui se adreseaza campania ta.
• Defineste-ti identitatea – Cu ce imagine iti doresti sa ramana utilizatorii despre brandul tau? Fii pregatit sa inovezi, daca iti doresti sa ramai memorabil.

Sfaturi pentru alegerea imaginilor

Despre alegerea tipului de reclama in functie de obiectivul de marketing am discutat in Capitolul 3. Daca nu l-ai parcurs iti recomand sa o faci, pentru ca in functie de tipul de reclama selectat vei alege si imaginile.

Imaginea este unul dintre cele mai importante elemente ale reclamei tale. Cheia este sa ii faci pe utilizatori sa se opreasca atunci cand dau scroll. Iar pentru a reusi acest lucru, iti recomand sa tii cont de sfaturile de mai jos:

  • Asigura-te ca imaginea este relevanta pentru mesajul pe care doresti sa il transmiti si pentru identitatea brandului tau;
  • Opteaza pentru culori aprinse care sa atraga privirea utilizatorilor;
  • Optimizeaza pentru mobil deoarece pentru cele mai multe site-uri traficul majoritar este realizat de pe mobil;
  • Evita imaginile care includ prea mult text sau detalii;
  • Respecta recomandarile facute de Facebook cu privire la dimensiune (1200×600 pixeli);
  • Include logo-ul tau in imagine pentru a obtine si mai multa expunere.
Sfaturi pentru redactarea mesajului

A scrie texte bune pentru campaniile de Facebook este o arta! Putini reusesc sa conceapa un text prin care sa reiasa de ce produsul/serviciul lor este mai bun decat altul. Si mai putini reusesc sa scrie ceva de care sa iti aduci aminte la o saptamana de cand a fost publicat (cum este reclama din imaginea de mai sus).

Daca ar fi un lucru pe care l-as recomanda oricarui antreprenor sau marketer, atunci cand isi gandeste orice strategia de promovare pe Facebook, acela ar fi sa uite de compania sau produsul sau.

Oamenilor nu le pasa cine esti tu si ce vrei sa le vinzi!!!

Oamenii sunt ocupati si nu au timp sa observe ce vrei tu sa le spui decat daca ceea ce spui ii afecteaza in vreun fel.

reclama facebook video

Un mesaj de succes nu promoveaza doar un produs, ci creeaza o conexiune cu clientul potential aratandu-i cum ii poate fi de folos produsul sau serviciul tau, in ce fel ii poate imbunatati viata facand-o mai confortabila sau mai fericita.

Mai jos vei gasi trei componente dupa care te poti ghida in campaniile tale de Facebook pentru a concepe mesaje atractive, pentru a imbunatati performantele reclamelor tale si a obtine maxim de beneficii la un cost cat mai mic.

1. Captarea atentiei

Imagineaza-ti un om in viata de zi cu zi care se loveste de o problema sau o situatie. Porneste de aici si incearca sa concepi un mesaj sub forma unei intrebari, care sa fie cat mai aproape ca limbaj de cel folosit de utilizator. De exemplu:

“Te-ai saturat sa platesti bani pe reclame ineficiente?”

“Ti se pare ca reclamele de Facebook sunt o risipa de bani?”

Probabil multi antreprenori care au investit fara rezultat in Facebook vor raspunde cu “Da” la o astfel de reclama. Iar daca vor raspunde la intrebarea ta, inseamna ca le-ai captat atentia. Mai departe trebuie sa le arati solutia.

2. Oferirea unei solutii

In acest punct ar trebui sa le prezinti ce le oferi, sau ce au de invatat daca dau click pe link. Mesajul poate fi inclus fie in sectiunea “Text”, fie in sectiunea “Headline”, ce apare deasupra URL-ului. Este important ca mesajul tau sa prezinte intr-un mod original solutia pe care o oferi.

3. Construirea increderii

Gandeste-te ca reclama pe care o concepi este primul contact pe care il au utilizatorii cu brandul tau. De ce ar trebui sa te aleaga pe tine si nu alt brand? Pentru a clarifica acest lucru, trebuie sa le prezinti utilizatorilor cateva trust markuri ale brandului tau.

Concluzie

Sa realizezi campanii de promovare pe Facebook de succes nu este o misiune usoara. Ce am prezentat mai sus sunt doar cateva guideline-uri dupa care sa incepi, insa nu exista o “reteta” pe care sa o urmezi si care sa iti garanteze succesul… si nici nu ar avea cum sa fie. Fiecare business este unic, se adreseaza unui anumit target si are anumite teluri. In functie de aceste lucruri se creioneaza si strategiile de marketing.

Prin urmare, seteaza-ti un obiectiv, lasa-ti imaginatia sa zburde, urmareste cu atentie rezultatele si gaseste cea mai buna varianta!