Cautare
Inainte de a investi bani intr-o campanie de promovare pe Facebook este foarte important sa iti setezi niste obiective. Sigur ca, fiind inca nefamiliarizat cu acest canal, poate fi dificil la inceput sa iti propui niste cifre. Dar, stabilirea unui target te va ajuta sa ramai focusat, sa iti setezi corect campania de Facebook si sa realizezi rapoarte.
De exemplu, daca ai un ghid in pdf si te intereseaza sa cresti numarul de descarcari printr-o campanie de promovare pe Facebook, ai putea sa iti setezi ca obiectiv 100 de descarcari. Acest lucru te va ajuta si atunci cand iti vei configura campania de Facebook, deoarece obiectivul setat de tine trebuie sa coincida cu cel setat pe campanie. Iata si alte exemple de obiective:
Cum am spus in capitolul anterior, Cum sa iti setezi un cont pentru a-ti promovara afacerea pe Facebook?, daca vrei sa iti promovezi afacerea pe Facebook va trebui sa folosesti tool-ul Business Manager. Acceseaza sectiunea “Administreaza reclame” si da click pe butonul “Creeaza reclame” din josul paginii.
Procesul de setare a unei campanii este structurat pe trei nivele: Campanie, Set de reclame si Reclama. Primul nivel, Campanie, reprezinta baza, intrucat aici vei seta obiectivul targetat, adica actiunea pe care iti doresti ca utilizatorii sa o faca atunci cand vad reclama ta.
Facebook iti pune la dispozitie unsprezece obiective, grupate in trei categorii:
Setarea cat mai corecta a unui obiectiv este esentiala, deoarece in functie de acesta Facebook iti va sugera formatele potrivite pentru reclame si bidurile. Totodata, in functie de obiectiv Facebook iti va optimiza campaniile pentru a genera mai multe rezultate.
Asa cum am precizat la inceputul capitolului, obiectivul setat ar trebui sa corespunda cu cel de marketing.
Probabil te-ai gandit ca ar trebui sa fie evident acest pas, insa advertiserii care fac promovare pe Facebook au un intreg set de reguli pentru denumirea campaniilor.
Pentru inceput, hai sa aruncam o privire asupra modului in care sunt structurate reclamele pe Facebook:
Reclamele sunt grupate in Seturi de reclame care intra in componenta unei Campanii.
Numirea campaniei ar trebui sa aiba in vedere scopul fiecarui grup mentionat mai sus.
Iata un exemplu:
Campanie – Obiectiv : Cresterea conversiilor
Set de reclame 1 – Targetare femei 18-35 de ani, interesate de Fashion
Set de reclame 2 – Targetare Barbati 18-25 de ani, interesati de fashion
Reclama – Jeans (denumirea trebuie schimbata pentru fiecare in parte)
Pe scurt, campania ar putea fi denumita astfel “Conversii – Fashion”, pentru ca Fashion este constanta. Seturile de reclame ar putea fi denumite “Femei 18-35” si “Barbati 18-35”, iar o reclama “Jeans”.
Cheia este ca denumirile sa te ajute sa identifici si sa diferentiezi cat mai rapid seturile de reclame sau reclamele.
Setarea audientei se poate face in functie de urmatoarele criterii:
Locatie: Poti face targetare in functie de tara, oras, cod postal, adresa si chiar pe utilizatorii dintr-o zona aleasa de tine.
Varsta
Gen
Limba
Interese: Facebook urmareste interesele pe care le au utilizatorii, activitatea lor si paginile la care dau Like.
Acest pas este foarte important pentru reusita campaniei tale. De aceea o sa il dezbatem mai pe larg in Capitolul 5.
Mai departe o sa iti prezint pe scurt ce trebuie sa mai faci pentru a-ti seta campania.
Facebook iti ofera posibilitatea sa pozitionezi reclame in mai multe locuri:
O sa vezi ca optiunea “Pozitionari automate” este presetata. Avand in vedere ca este prima campanie pe care o setezi, iti recomand sa mergi pe aceasta optiune. Insa, daca stii ca versiunea de mobil a site-ului nu este foarte bine optimizata, poate fi o idee buna sa afisezi reclamele doar pe desktop.
Facebook News Feed Mobile si Desktop
Facebook a perfectionat foarte mult in ultimii ani acest aspect, pentru a le oferi advertiserilor flexibilitate in alegerea locului in care sa apara reclamele. Cu toate acestea, daca nu alegi ca reclamele sa fie afisate si pe desktop si pe mobil in acelasi timp, exista restrictii cu privire la anumite locuri de pozitionare.
Daca, de exemplu, alegi sa afisezi reclamele doar pe desktop, vei limita pozitionarea doar in News Feed si coloana din dreapta a acestuia.
Daca alegi sa targetezi doar utilizatorii de mobil, atunci vei avea posibilitatea sa le afisezi reclamele in News Feed si Articole Instant. In plus, in functie de obiectivul campaniei, mai ai posibilitatea sa afisezi reclame la video-urile sugerate sau In-Stream videos.
Instagram
Dupa cum probabil ti-ai dat seama deja, pe Instagram poti targeta doar utilizatorii de mobil. Aici ai posibilitatea de a afisa reclame fie in feed-ul Instagram, fie in Stories. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu ultimul termen, stories sunt fotografii, video-uri sau gif-uri temporare prezentate intr-un format slideshow pentru a le oferi prietenilor, familiei sau followerilor o privire mai actuala asupra modului in care decurge viata lor.
Audience Network
Prin Audience Network Facebook permite advertiserilor listarea reclamelor si pe alte site-uri sau aplicatii de mobil. Reclama ta poate fi afisata nativ, interstitial sau tip banner. Totodata, ai posibilitatea sa rulezi reclame tip video in-steam sau video de recompensare.
Messenger
Pe platforma Facebook Messenger ai doua optiuni de pozitionare: in pagina de lansare (home) sau intre mesajele din conversatie.
Mai departe trebuie sa testezi pana cand gasesti pozitionarea ideala.
Pentru a seta bugetul si bidurile pentru reclamele de Facebook ai doua optiuni: fie alegi optiunea ca Facebook sa iti optimizeze automat campania, fie o setezi tu manual. Avand in vedere ca este prima campanie de promovare pe Facebook pe care o setezi iti recomand sa mergi pe optimizarea automata. Astfel, in functie de bugetul pe care il ai disponibil, Facebook va incerca sa iti distribuie suma pentru a obtine maxim de rezultate, tinand cont de obiectivul setat.
Daca doresti sa setezi manual bugetul si bidurile, te invit sa citesti Capitolul 6 unde am discutat pe larg despre acest aspect.
Aici intervine partea creativa! Este momentul sa alegi tipul de reclama, imaginea sau video-ul si sa concepi mesajul. De asemenea, ai posibilitatea sa folosesti o postare deja facuta, daca ai una care iti place si doresti sa o promovezi.
Mai multe despre tipurile de reclame si continutul acestora vom discuta in capitolele urmatoare.