2
Cum sa setezi o campanie de promovare pe Facebook

Inainte de a investi bani intr-o campanie de promovare pe Facebook este foarte important sa iti setezi niste obiective. Sigur ca, fiind inca nefamiliarizat cu acest canal, poate fi dificil la inceput sa iti propui niste cifre. Dar, stabilirea unui target te va ajuta sa ramai focusat, sa iti setezi corect campania de Facebook si sa realizezi rapoarte.

De exemplu, daca ai un ghid in pdf si te intereseaza sa cresti numarul de descarcari printr-o campanie de promovare pe Facebook, ai putea sa iti setezi ca obiectiv 100 de descarcari. Acest lucru te va ajuta si atunci cand iti vei configura campania de Facebook, deoarece obiectivul setat de tine trebuie sa coincida cu cel setat pe campanie. Iata si alte exemple de obiective:

  • Cresterea traficului pe site
  • Cresterea numarului de conversii
  • Cresterea participantilor la un eveniment
  • Cresterea engagementului
Care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a seta o campanie de Facebook?

Cum am spus in capitolul anterior, daca vrei sa iti promovezi afacerea pe Facebook va trebui sa folosesti tool-ul Business Manager. Acceseaza sectiunea “Administreaza reclame” si da click pe butonul “Creeaza reclame” din josul paginii.

administreaza reclame facebook

Pasul 1. Setarea unui obiectiv

Procesul de setare a unei campanii este structurat pe trei nivele: Campanie, Set de reclame si Reclama. Primul nivel, Campanie, reprezinta baza, intrucat aici vei seta obiectivul targetat, adica actiunea pe care iti doresti ca utilizatorii sa o faca atunci cand vad reclama ta.

Facebook iti pune la dispozitie unsprezece obiective, grupate in trei categorii:

  • Vizibilitate: obiective care genereaza interes pentru produsul sau serviciul tau.
    Vizibilitatea marcii – Creste vizibilitatea marcii tale adresandu-te celor care prezinta sanse mai mari sa fie interesati de aceasta.
    Impact– Afiseaza reclama unui numar maxim de persoane.
  • Considerare: obiective care ii fac pe utilizatori sa inceapa sa se gandeasca la afacerea ta si sa caute mai multe informatii despre aceasta.
    Trafic– Trimite mai multe persoane catre o destinatie de pe Facebook sau din afara sa, cum ar fi un site web, o aplicatie sau o conversatie pe Messenger.
    Interactiuni– Obtine mai multe vizualizari si interactiuni pentru postarea sau Pagina ta. Interactiunile pot insemna comentarii, distribuiri, aprecieri, raspunsuri la evenimente sau obtinerea unor oferte.
    Instalari de aplicatie– Trimite utilizatorii catre magazinul de aplicatii de unde pot descarca aplicatia.
    Vizualizari de clip video – Promoveaza clipuri video cu imagini din culise, lansari de produse sau povestiri ale clientilor pentru a creste vizibilitatea marcii tale.
    Generare de potentiali clienti – Colecteaza informatii despre clienti potentiali de la persoanele interesate de afacerea ta.
    Mesaje – Convinge mai multe persoane sa poarte conversatii cu afacerea ta in Messenger, pentru a contribui la finalizarea unor achizitii, a raspunde la intrebari sau a oferi asistenta.
  • Conversii : obiective care ii incurajeaza pe utilizatorii interesati de afacerea ta sa achizitioneze sau sa foloseasca produsul sau serviciul pe care il oferi.
    Conversii – Incurajeaza utilizatorii sa realizeze actiuni importante pe site-ul tau web, in aplicatia ta sau pe Messenger, cum ar fi sa adauge informatii de plata sau sa faca o achizitie.
    Vanzari din catalog – Creeaza reclame care afiseaza automat articole din catalog in functie de audienta tinta.
    Vizite in magazine – Promoveaza mai multe locatii ale afacerii pentru persoanele care se afla in apropiere.

Cum sa alegi obiectivul campaniei de Facebook?

Setarea cat mai corecta a unui obiectiv este esentiala, deoarece in functie de acesta Facebook iti va sugera formatele potrivite pentru reclame si bidurile. Totodata, in functie de obiectiv Facebook iti va optimiza campaniile pentru a genera mai multe rezultate.

Asa cum am precizat la inceputul capitolului, obiectivul setat ar trebui sa corespunda cu cel de marketing.

Pasul 2. Denumirea campaniei de Facebook

Probabil te-ai gandit ca ar trebui sa fie evident acest pas, insa advertiserii care fac promovare pe Facebook au un intreg set de reguli pentru denumirea campaniilor.

Pentru inceput, hai sa aruncam o privire asupra modului in care sunt structurate reclamele pe Facebook:

campanie promovare facebook structura

Reclamele sunt grupate in Seturi de reclame care intra in componenta unei Campanii.

Numirea campaniei ar trebui sa aiba in vedere scopul fiecarui grup mentionat mai sus.

  1. Campanie – Aici ar trebui sa ai in vedere obiectivul campaniei (Cresterea conversiilor, Brand Awareness, Impact, etc.)
  2. Seturi de reclame – Mai departe ar trebui sa incluzi targetul de varsta.
  3. Reclame – La final ar trebui sa precizezi prin ce se diferentiaza fiecare reclama.

 

Iata un exemplu:
Campanie – Obiectiv : Cresterea conversiilor
Set de reclame 1 – Targetare femei 18-35 de ani, interesate de Fashion
Set de reclame 2 – Targetare Barbati 18-25 de ani, interesati de fashion
Reclama – Jeans (denumirea trebuie schimbata pentru fiecare in parte)
Pe scurt, campania ar putea fi denumita astfel “Conversii – Fashion”, pentru ca Fashion este constanta. Seturile de reclame ar putea fi denumite “Femei 18-35” si “Barbati 18-35”, iar o reclama “Jeans”.
Cheia este ca denumirile sa te ajute sa identifici si sa diferentiezi cat mai rapid seturile de reclame sau reclamele.

Pasul 3. Cum se setezi audienta

Setarea audientei se poate face in functie de urmatoarele criterii:
Locatie: Poti face targetare in functie de tara, oras, cod postal, adresa si chiar pe utilizatorii dintr-o zona aleasa de tine.
Varsta
Gen
Limba
Interese: Facebook urmareste interesele pe care le au utilizatorii, activitatea lor si paginile la care dau Like.

Acest pas este foarte important pentru reusita campaniei tale. De aceea o sa il dezbatem mai pe larg in Capitolul 5.

Mai departe o sa iti prezint pe scurt ce trebuie sa mai faci pentru a-ti seta campania.

Pasul 4. Cum sa setezi pozitionarea reclamelor

Facebook iti ofera posibilitatea sa pozitionezi reclame in mai multe locuri:

  • Facebook News Feed Mobile si Desktop
  • Instagram
  • Audience Network
  • Messenger

 

O sa vezi ca optiunea “Pozitionari automate” este presetata. Avand in vedere ca este prima campanie pe care o setezi, iti recomand sa mergi pe aceasta optiune. Insa, daca stii ca versiunea de mobil a site-ului nu este foarte bine optimizata, poate fi o idee buna sa afisezi reclamele doar pe desktop.

Iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont, in functie de tipul pozitionarii:

Facebook News Feed Mobile si Desktop
Facebook a perfectionat foarte mult in ultimii ani acest aspect, pentru a le oferi advertiserilor flexibilitate in alegerea locului in care sa apara reclamele. Cu toate acestea, daca nu alegi ca reclamele sa fie afisate si pe desktop si pe mobil in acelasi timp, exista restrictii cu privire la anumite locuri de pozitionare.

Daca, de exemplu, alegi sa afisezi reclamele doar pe desktop, vei limita pozitionarea doar in News Feed si coloana din dreapta a acestuia.

reclame facebook partea dreapta

Daca alegi sa targetezi doar utilizatorii de mobil, atunci vei avea posibilitatea sa le afisezi reclamele in News Feed si Articole Instant. In plus, in functie de obiectivul campaniei, mai ai posibilitatea sa afisezi reclame la video-urile sugerate sau In-Stream videos.

reclama facebook video

Instagram
Dupa cum probabil ti-ai dat seama deja, pe Instagram poti targeta doar utilizatorii de mobil. Aici ai posibilitatea de a afisa reclame fie in feed-ul Instagram, fie in Stories. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu ultimul termen, stories sunt fotografii, video-uri sau gif-uri temporare prezentate intr-un format slideshow pentru a le oferi prietenilor, familiei sau followerilor o privire mai actuala asupra modului in care decurge viata lor.

reclama instagram

Audience Network
Prin Audience Network Facebook permite advertiserilor listarea reclamelor si pe alte site-uri sau aplicatii de mobil. Reclama ta poate fi afisata nativ, interstitial sau tip banner. Totodata, ai posibilitatea sa rulezi reclame tip video in-steam sau video de recompensare.

reclama facebook audience network

Messenger
Pe platforma Facebook Messenger ai doua optiuni de pozitionare: in pagina de lansare (home) sau intre mesajele din conversatie.
Mai departe trebuie sa testezi pana cand gasesti pozitionarea ideala.

Pasul 5. Setarea unui buget de campanie si a bidului

Pentru a seta bugetul si bidurile pentru reclamele de Facebook ai doua optiuni: fie alegi optiunea ca Facebook sa iti optimizeze automat campania, fie o setezi tu manual. Avand in vedere ca este prima campanie de promovare pe Facebook pe care o setezi iti recomand sa mergi pe optimizarea automata. Astfel, in functie de bugetul pe care il ai disponibil, Facebook va incerca sa iti distribuie suma pentru a obtine maxim de rezultate, tinand cont de obiectivul setat.
Daca doresti sa setezi manual bugetul si bidurile, te invit sa citesti Capitolul 6 unde am discutat pe larg despre acest aspect.

Pasul 6. Conceperea reclamei

Aici intervine partea creativa! Este momentul sa alegi tipul de reclama, imaginea sau video-ul si sa concepi mesajul. De asemenea, ai posibilitatea sa folosesti o postare deja facuta, daca ai una care iti place si doresti sa o promovezi.
Mai multe despre tipurile de reclame si continutul acestora vom discuta in capitolele urmatoare.