SEO

De ce atata mister in jurul update-ului Panda 4.2?

Saptamana trecuta, Google a lansat un refresh de algoritm Panda, botezat Panda 4.2, la aproximativ 10 luni de la precedentul Panda 4.1. Aceasta poate fi o veste foarte buna pentru cei care au fost afectati de ultimul refresh, care a avut loc pe 25 septembrie 2014 si care au facut eforturi de a-si imbunatati site-ul, insa si o veste proasta pentru cei care atunci au scapat nepenalizati, desi intruneau toate criteriile Panda.

update_google_panda_4.2

 

Desi Panda 4.2 a debutat sambata, 18 iulie, partea interesanta este ca nimeni din comunitatea internationala de webmasteri nu a sesizat pana cum vreo modificare in trafic. Acest lucru se intampla deoarece acest refresh de algoritm ruleaza foarte incet si Google a confirmat ca poate dura nu zile, nu saptamani, ci luni de zile pana la finalizarea lui. In trecut, administratorii de site-uri isi puteau da seama mai usor daca Panda i-a afectat pozitiv sau negativ, insa de aceasta data schimbarile vor fi foarte putin vizibile. De aceea, este foarte important sa avem in vedere data cand a inceput sa ruleze Panda 4.2. Daca traficul unui site scade peste o luna, inseamna ca de vina este acest refresh? Sau perioada de vara, cand lumea este plecata in concediu? Va fi destul de greu de estimat, daca traficul sau pozitiile vor fi afectate de Panda 4.2. Ce ne facem in cazul in care peste o luna, Google mai lanseaza si un refresh de algoritm Penguin? Cum vom determina care dintre cele doua a avut impact asupra unui site?

Vestea buna! Panda 4.2 este un refresh, nu un update de algoritm

Din punct de vedere tehnic, in aceasta perioada ne confruntam cu un refresh de algoritm, ceea ce insemana ca Google nu a introdus noi criterii de departajare, pur si simplu a reaplicat aceleasi criterii pe un nou set de date. Panda este rezultatul unei analize foarte profunde a indexului Google, o analiza care nu poate fi realizata la foc continuu, cum se intampla cu ierarhizarea normala, deoarece calculele dureaza luni de zile. De aceea, Panda are nevoie de refresh-uri din cand in cand. Din pacate, acest lucru inseamna ca dureaza foarte mult pana cand un site, care s-a conformat intre timp cu regulile Google, se poate redresa.

Faptul ca Panda are nevoie de aceste refresh-uri nu inseamna ca daca faci acum schimbari in site pentru a scapa de penalizare te va ajuta cu ceva. Acesta are o data prestabilita de actiune si tot ceea ce urmeaza dupa ea nu mai conteaza pentru Panda 4.2. Insa acesta nu este motiv pentru webmasteri sa inceteze sa-si analizeze si sa-si imbunatateasca site-urile incontinuu, deoarece modificarile vor conta pentru urmatorul refresh sau update.

In teorie, Panda 4.2 este o ocazie buna pentru redresarea site-urilor penalizate in urma cu 10 luni, insa avand in vedere ritmul lent in care se deruleaza lucrurile, acest refresh s-ar putea sa puna mai mult „bete-n roate” decat sa ajute. Site-urile care au scapat de Panda 4.1 si care nu au facut nicio imbunatatire, le va fi greu sa isi dea seama daca au fost penalizate de actualul refresh de algoritm.

Panda 4.2 afecteaza doar 2-3% dintre cautari

Cei de la Google au confirmat ca acest refresh de algoritm afecteaza un numar foarte mic de cautari, doar 2-3%. Acest procent este mai mic decat la precedentul refresh din septembrie 2014, cand Panda 4.1 a vizat 3-5% dintre cautari si mult mai mic decat cel din mai 2014, cand Panda 4.0 a tintit 7.5% dintre cautari.

Pana la urma, mult asteptatul refresh de algoritm al lui Panda este aici, chiar daca nu prea isi da nimeni seama. Pe masura ce va rula in lunile viitoare, exista sanse sa observam niste fluctuatii in trafic, dar exista si sanse sa nu asistam la asa ceva.

Ce este algoritmul Google Panda

Panda este un filtru Google folosit sa identifice continutul de slaba calitate care reuseste totusi sa figureze destul de sus in SERP, in ciuda algoritmilor obisnuiti ai lui Google. Pentru a combate acest fenomen, Google scaneaza din cand in cand intreg web-ul prin acest filtru. Site-urile prinse in „ofsaid” nu vor mai reusi sa urce in topul rezultatelor pe diferite cautari, iar cele care au fost penalizate in trecut, dar au facut imbunatatiri, au sansa sa-si revina. Repet, in teorie, caci practica este alta. Acest filtru nu ruleaza in timp real, ci este un proces sporadic. Cateodata, Google face mici schimbari de algoritm pentru a-i imbunatati capacitatea de a depista site-urile slabe calitativ, altadata face schimbari dramatice si atunci foarte multe site-uri sunt afectate. Daca algoritmul Panda vizeaza continutul onsite, Penguin se axeaza pe spamul pe internet, mai ales pe backlinkurile create artificial si ruleaza dupa aceleasi premise Google.

Google nu anunta cand un site este lovit de Panda sau Penguin

update google panda 4.2

Ceea ce le da si mai multa bataie de cap webmasterilor este faptul ca Google nu-i notifica niciodata de faptul ca site-ul lor a fost afectat de Panda sau Penguin. Acestia isi dau singuri seama in functie de schimbarile bruste in trafic, dupa ce Google anunta ca un update al celor doi algoritmi urmeaza sa ruleze in urmatoarea perioada. Cateodata, Google poate rula ambii algoritmi in acelasi timp, iar un webmaster poate crede ca a fost lovit de Panda, cand de fapt Penguin sau alt update a fost cel responsabil de scaderea sau cresterea de trafic. Acest lucru poate crea confuzie in strategia de promovare a unui site, asa ca este nevoie de un om cu experienta pentru a depista aceste lucruri de finete.

Fara indoiala, Google incearca sa puna si mai multa presiune pe comunitatea webmasterilor, care odata cu lansarea acestui update au si mai multe intrebari fara raspuns. Mai mult decat atat, Google continua sa isi imbunatateasca lacunele de care webmasterii continua sa profite, pentru a se asigura ca ofera utilizatorilor cele mai bune raspunsuri la intrebarile lor.

S-ar putea sa iti placa si
WebP: Noul format pentru imagini preferat de Google!
Google va pozitiona mai bine site-urile mobile-friendly

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web