SEO

Dupa o luna de la Mobilegeddon

Cum este viata la o luna dupa mobilegeddon? Ei bine, evident isi continua cursul, la fel ca si inainte.

Am asistat cu totii la o adevarata frenezie cu acest update… sincer nu cred ca a fost vreunul de care sa se vorbeasca atat de mult inainte de lansare. E drept ca si cei de la Google au meritul lor pentru tot acest „spectacol”.

mobilegeddon efecte

Stiu ca inclusiv eu am scris cateva articole pe acest subiect, insa in apararea mea pot spune ca, nu poti ca om de marketing online sa nu scrii si sa nu tii cont deloc de ceea ce spune Google. Mai ales atunci cand are grija sa te anunte din timp de intentiile sale. Plus ca, orice subiect de interes reprezinta o sursa de trafic 😉

Care au fost efectele update-ului mobile-friendly?

Scopul declarat al acestui update a fost ca Google sa pozitioneze mai bine, in cautarile de pe mobil, site-urile care sunt mobile-friendly. Deocamdata insa, nu putem vorbi de asa ceva…

Din experienta personala va pot spune ca nu s-a intamplat acest lucru… pozitiile au ramas aceleasi si la site-urile la care s-a implementat versiune de mobil, dar si la cele care nu au. Aparent, la aceasta concluzie au ajuns cam toti cei care si-au urmarit site-urile, desi foarte multi marketeri au avut grija sa isi faca site-urile mobile-friendly.

Potrivit celor de la Moz, din site-urile analizate de ei, 66.3% aveau versiune de mobil, inainte de update (8 aprilie). Pe data de 22 aprilie, numarul de site-uri „mobile-friendly”, din cele monitorizate de ei, a crescut la 72.8%.

update Google mobile friendly

Cine a avut de castigat si cine a avut de pierdut?

Google

De cativa ani, se stie ca Google isi doreste sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai facila si informatii cat mai utile. Cu siguranta, Google si-a atins scopul cu acest update, fie ca noi am resimtit sau nu efectele lui. S-au publicat tot felul de articole cu site-uri mari carora le-ar fi scazut traficul provenit de pe mobil, s-a vorbit despre business-uri mai mici unde se pare ca traficul de pe mobil ar fi crescut, cu toate acestea nu prea exista dovezi care sa sustina aceste afirmatii, iar in ceea ce ma priveste, nu am gasit nimic care sa imi confirme pana acum.

Utilizatorii

Cu siguranta, au avut de castigat! Avand in vedere ca traficul provenit de pe dispozitivele mobile este in crestere, pentru utilizator este important sa acceseze cat mai usor informatia. Traim in secolul vitezei, cu totii suntem foarte ocupati si nu avem timp si nervi de pierdut cu site-uri care se incarca greu sau care nu iti pun la dispozitie informatii necesare.

Marketerii

Dupa cum am scris mai sus, situatia este deocamdata incerta. Cu toate astea pot sa va spun ce au avut loc la site-urile la care am creat versiune de mobil. Traficul de pe mobil a crescut, fara indoiala, insa nu pot spune cu certitudine ca este un efect al update-ului sau pur si simplu pentru ca aprilie a fost luna Pastelui, iar pentru site-urile de ecommerce exista oricum cresteri de trafic.

Important de retinut este ca, pentru orice posesor de site, versiunea de mobil ar trebui sa fie un plus, care sa imbunateasca traficul si implicit rata de conversie. Sigur, costurile de implementare s-ar putea sa nu fie accesibile pentru oricine, insa intotdeauna este bine sa avem in vedere strategii pe long term si sa ne gandim ca, fara indoiala, intr-un viitor apropiat, traficul de pe dispozitivele mobile va fi egal cu cel provenit de pe desktop si atunci este in interesul noastru, sa avem site-urile mobile-friendly!

S-ar putea sa iti placa si
Update-ul Penguin, miscare geniala sau esec?
Ce am invatat dupa 6 ani de optimizat site-uri

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web