Marketing online

Facebook spam + afiliere – un nou model de teapa in online

Ce au in comun spamul, paginile de Facebook aparute peste noapte si afilierea? Toate sunt elementele unei noi tehnici prin care sunt inselate o serie de magazine online. In ultimele saptamani au tot aparut modificari nejustificate in SERPs, pe anumite cautari longtail. Daca initial am crezut ca este vorba de update-ul la Google Penguin(am vorbit despre asta aici ), acum ne-am lamurit: este de fapt o strategie a unor „baieti destepti” care profita de clientii 2parale(cu sau fara stirea acestora, nu stim inca).

Cum functioneaza:

pacaleala afiliere„Baietii destepti” creeaza zeci de pagini de Facebook de tipul „Lucruri de calitate din online – https://www.facebook.com/pages/Lucruri-de-calitate-din-online/455971441198255„, „Solutii la indemana oricui – https://www.facebook.com/pages/Solutii-la-indemana-oricui/712964135404126„(later edit: intre timp paginile respective au fost sterse) si multe altele, care preiau zeci/sute de produse ale unor magazine online ce folosesc sistemul de afiliere 2parale. Paginile de Facebook copiaza in mare parte continutul din site-urile ale caror produse le preiau si ajung, uneori, chiar sa depaseasca in SERPs paginile pe care le-au copiat.

De ce?

teapa afiliere

E simplu. Magazinul online ale carui produse au fost preluate de paginile de Facebook care fac spam va fi depasit in SERPs de aceste pagini. Paginile de Facebook vor trimite, prin sistemul de afiliere, clienti catre magazinul al carui continut l-au copiat si pe care l-au depasit in SERPs, castigand la capitolul afiliere. Astfel, magazinele online pierd pozitiile in SERPs si platesc comisioane pentru conversii generate de propriul continut.
Pana acum noi am descoperit doar pagini de Facebook care se folosesc de clientii 2parale, insa nu este exclus ca acestia sa nu fie singurii. Nu stim daca acest „procedeu” este menit sa aduca profit doar afiliatilor, sau daca incalca in vreun fel termenii si conditiile platformelor de afiliere, insa recomandam celor care folosesc astfel de platforme mult mai multa atentie pe viitor.

 

S-ar putea sa iti placa si
Tendinte si previziuni in marketing digital pentru 2016
Retargeting: Ce este si cum te poate ajuta sa iti cresti vanzarile
2 Comentarii

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web