SEO

Google: Poti sa iti revii dupa o penalizare Penguin?

Lansarea oficiala a algoritmului Penguin (Aprilie 2012), a starnit panica in randul webmasterilor din intreaga lume, acesta afectand 3.1% din cautari. De atunci si pana in prezent, au mai existat cateva refresh-uri la acest algoritm, toate avand un impact puternic asupra site-urilor.

  • Penguin 1 lansat Aprilie 24, 2012 (impact aprox 3.1% din cautari)
  • Penguin 2 lansat Mai 26, 2012 (impact mai putin de 0.1%)
  • Penguin 3 lansat Octombrie 5, 2012 (impact aprox 0.3% din cautari)
  • Penguin 4 (AKA Penguin 2.0) lansat Mai 22, 2013 (impact 2.3% din cautari)
  • Penguin 5 (AKA Penguin 2.1) lansat Octombrie 4, 2013 (impact aprox 1% din cautari)penalizare_penguin

In tot acest timp, oamenii de seo si detinatorii de site-uri din toata lumea si-au pus intrebarea: „Daca poti sa iti revii vreodata dupa o penalizare a algoritmul Penguin?”

Pana in prezent, cei de la Google nu au dat nicio declaratie in acest sens, lasand-i pe oamenii de seo sa traiasca cu speranta ca poate intr-o zi site-urile lor isi vor reveni.

Astazi, John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google Suedia, a oferit pe un grup raspunsul mult asteptat:

„In teorie, daca un site este afectat de orice algoritm si rezolva problema care a dus la aceasta situatie, atunci este nevoie de un refresh al acelui algoritm pentru a vedea aceste schimbari. Uneori acele schimbari nu sunt vizibile imediat, chiar si dupa refresh, acest lucru este normal, de asemenea.

In practica, un site nu este analizat doar de un singur algoritm. Avem peste 200 de factori de crowling, indexare si clasare. Desi exista unele cazuri in care un site este afectat de un singur algoritm, asta nu inseamna ca acesta nu va suferi nicio schimbare pana cand nu va exista un refresh la acel algoritm. De exemplu, daca un site este afectat de un algoritm web-spam si tu rezolvi toate acele probleme de web-spam si muncesti pentru a-ti face site-ul fantastic, este foarte probabil sa vezi schimbari inainte sa fie urmatorul refresh al acelui algoritm. Unele dintre aceste efecte pot avea direct legatura cu schimbarile pe care le-ai facut (alti algoritmi constata ca site-ul tau este mai bun), unele dintre ele pot avea o legatura indirecta (utilizatorilor le place site-ul tau si il recomanda).

Prin urmare, teoretic daca site-ul tau este afectat doar de un singur algoritm (insa, acest lucru este aproape imposibil), trebuie sa astepti pana cand va exista un refresh la acel algoritm pentru a vedea efectele schimbarilor. In practica insa, lucrurile sunt mult mai evoluate, iar imbunatatirile pe care tu le faci (in special cele importante) pot avea efecte vizibile chiar inaintea urmatorului refresh de algoritm.”

Puteti urmari discutia aici: https://productforums.google.com/forum/?hl=en#!category-topic/webmasters/uSnoKBTIvdU

S-ar putea sa iti placa si
Tendinte SEO in 2015
Cum sa ai vanzari fabuloase de Black Friday si Craciun

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web