SEO

Google trimite avertizari cu privire la advertorialele platite

penalizare_googleRecent cei de la Google au postat un articol pe blogul lor in care amintesc faptul ca vanzarea de linkuri care contribuie la cresterea PageRankului incalca regulamentul lor, iar aceasta actiune va fi sanctionata cu scaderea PageRankului si a vizibilitatii in cautari.

 

Acest anunt vine in urma unei penalizari in masa a unor site-uri din Marea Britanie. Pe scurt, Google a penalizat Interflora, un site celebru din Marea Britanie care se ocupa cu comertul de flori, pe motiv ca acestia au platit advertoriale pe mai multe site-uri pentru a creste traficul de Ziua Indragostitilor. Google nu s-a oprit aici, ci a penalizat chiar si site-urile (inclusiv cele de stiri) care au acceptat sa vanda advertoriale, prin scaderea PageRankingului lor la zero.

Matt Cutts, seful diviziei de spam de la Google, a adaugat la randul sau un mesaj pe blogul personal in care a facut referire la advertoriale: „Va rugam sa fiti atenti daca cineva va abordeaza si vrea sa va plateasca pentru linkuri sau advertoriale in paginile site-ului dvs. pentru a creste PageRankingul. Vanzarea de linkuri (sau de advertoriale cu linkuri incorporate) care contribuie la cresterea PageRankingului incalca regulamentul nostru privind calitatea, iar Google ia masuri la astfel de incalcari. Consecintele pentru un site care vinde linkuri incep prin pierderea increderii in cautarile Google, precum si reducerea vizibila a PageRankului. Consecintele pot include, de asemenea, scaderi de pozitii pentru site in cautarile Google.”

Acesta a mai precizat si ca, daca sunteti prinsi, probabil Google va va trimite o notificare in Webmaster Tools.

Intrebarea care se ridica acum pe buzele tuturor este: „Cum isi da seama Google daca linkurile de pe site-ul/blogul meu sunt platite sau nu?”

Este destul de greu de spus. Insa, exista cateva lucruri care ar putea sa ii dea de banuit lui Google si anume: linkuri comerciale, coerenta in postarea pe site-uri de advertoriale, lipsa altor linkuri etc.

Recomandarea mea este sa incercati sa folositi cat mai putine scheme de manipulare, sa evitati sa ii dati motive lui Google sa va penalizeze. Sa incercati sa atribuiti cat mai multor linkuri rel=”nofollow” si sa va straduiti sa atrageti backlinkuri natural.

S-ar putea sa iti placa si
De ce atata mister in jurul update-ului Panda 4.2?
Traficul fantoma din Google Analytics. Ce este si cum il poti bloca?

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web