SEO

John Muller Google: As evita link buildingul, in general

Webmasterii din intreaga lume au intrat in “panica” cand au auzit ca John Muller a declarat ca ar evita link buildingul, in general.

De parca ar fi o noutate… in polica lui Google scrie foarte clar: “Orice linkuri create cu scop de a manipula Page Rankul sau pozitiile unui site in Google pot fi considerate a fi parte dintr-o schema de linkuri si o violare a Google`s Webmaster Guidelines.”

John Muller nu ne spune ca s-a schimbat politica lui Google privind linkurile, care suna asa: “Evitati trucuri menite sa imbunatateasca pozitionarea in motoarele de cautare. O buna regula ar fi daca te-ai simtii confortabil sa explici ceea ce ai facut site-ului unui competitor sau unui angajat Google. Un alt test util este sa te intrebi: Acest lucru este util pentru utilizatorii mei? As face acest lucru daca motoarele de cautare nu ar exista?”

Acum ar insemna sa fim ipocriti si sa ne prefacem ca motoarele de cautare nu exista. La fel, am fi ipocriti daca am sustine ca linkurile nu conteaza in SEO. Nu in ultimul rand, cred ca rar se gasesc oameni care sa povesteasca toata strategia lor de SEO unui competitilor, ca sa nu zic ca nu exista.

Orice om care face SEO nu ar trebui sa fie surprins de declaratia lui John Muller despre link building si nu ar trebui sa interpreze ceea ce a spus altfel decat este specificat in politica lui Google. Atentie! John Muller nu spune ca nu ar trebui sa facem link building sau ca linkurile nu conteaza.

Aici este problema…

Muller spune “make yous content easy to link to”, iar apoi adauga ca ar evita in general crearea de linkuri. Cu alte cuvinte, evita sa folosesti metode care nu se bazeaza pe crearea de continut pe care altii ar putea sa il considere util si sa iti puna link catre el. Nu spune ca nu ar trebui sa creezi linkuri, ci ca ar trebui sa creezi continut care sa merite sa fie impartasit de catre altii.

Exista o diferenta intre a crea linkuri si a crea linkuri prin continut pe care altii sa il preia. Ambele pot fi facute respectand politica lui Google si ambele pot fi facute incalcand politica lui Google. Aici este “portita” oamenilor de SEO.

Fac de mai bine de 6 ani SEO si de la o vreme am cam inceput sa nu mai citesc tot felul de articole de SEO cu scop de a atrage trafic sau tot felul de threaturi pe forumuri unde posteaza tot felul de parelologi. Problema nu este ceea ce declara cei de la Google, ci modul cum este interpretat. Iar, de cele mai multe ori aud oameni care interpreteaza gresit astfel de declaratii.

S-ar putea sa iti placa si
Merita sa mai investesti bani in SEO in 2015?
Update-ul Penguin, miscare geniala sau esec?

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web