Categoria Marketing online

Marketing online

Online-ul, un canal ignorat de companiile farmaceutice

promovare medicamente marketing online

Companiile farmaceutice investesc anual miliarde de euro in promovarea medicamentelor. Cu toate ca bugetele de marketing cresc in fiecare an si marketerii din industrie sunt constienti de cresterea online-ului, putini valorifica acest canal la adevaratul sau potential.

Citeste mai mult
Marketing online ORM

Managementul reputatiei online – Ghid complet pentru imaginea perfecta

ghid management reputatie online ORM

Cand ai facut ultima oara o cautare in Google dupa “numele brandului / al tau + pareri”? Cand ai verificat ultima data ce recenzii apar in pagina ta de Facebook sau a brandului tau?

85% dintre consumatori au incredere in recenziile online la fel de mult ca in recomandarile facute de prieteni, potrivit unui studiu realizat de BrightLocal. Mai mult decat atat, 49% dintre consumatori sustin ca ar cumpara de la un brand doar daca acesta are un rating de minim patru stele.

Citeste mai mult
Marketing online SEO

Tendinte si previziuni in marketing digital pentru 2016

La fiecare sfarsit de an apar tot felul de articole cu previziuni si trenduri pentru anul urmator. Titluri precum „Ce ne rezerva astrele pentru anul urmator?” sau „Previziunile Mamei Omida pentru anul viitor…” ne umplu casuta de email, si asa asaltata de promotiile de Craciun.

Si pentru ca ma consider o „alpinista” a motoarelor de cautare 🙂 m-am gandit sa vin si eu cu cateva trenduri si previziuni in marketing digital, pentru anul 2016.

  1. Viitorul este mobile

Dupa cum bine stiti, cuvantul „mobile” a fost pe buzele tuturor marketerilor, in 2015. Jumatate din cautarile pe Google sunt realizate de pe un dispozitiv mobil, iar Romania nu este departe de aceste cifre, daca stam sa ne gandim ca unul din doi romani are un smartphone.

Ce inseamna asta pentru afacerea ta?

Citeste mai mult
Marketing online

10 factori declansatori care determina consumatorii sa cumpere

In urma cu cativa ani, am intrat intr-un magazin de genti (una din micile mele placeri nevinovate), care avea reduceri afisate la intrare. Magazinul respectiv comercializa genti de brand, avand preturi care se adresau oarecum clasei de mijloc; cu alte cuvinte nu erau tocmai ieftine, chiar si reduse fiind. Dupa ce am intrat, vanzatoare m-a abordat rapid si a inceput sa imi prezinte modele de genti care erau sau nu la reducere si ma tot punea sa mi le pun pe umar, sa vad cat de bine arat cu ele s.a.m.d. Dupa vreo 15 minute, bineinteles ca aveam capul „calendar” si ca am plecat de acolo cu o geanta care costa aproximativ 100 de euro si nu fusese redusa!

Tineti cont ca, in vremea aceea eram inca in liceu, provin dintr-o familie modesta si desi lucram ca sa imi fac bani de buzunar, cu siguranta, 100 de euro pentru o geanta erau multi bani pentru mine.

Cum a reusit vanzatoarea sa ma convinga sa cumpar?

Raspunsul este mult mai simplu decat va imaginati…

Citeste mai mult
Marketing online SEO

Cum sa ai vanzari fabuloase de Black Friday si Craciun

A venit toamna… pe jos a inceput sa se astearna covorul de frunze colorate, ploaia ne indeamna sa ne asezam in fotoliu, cu o cana de cafea/ceai in mana, si sa visam frumos cu ochii deschisi.

Ei bine, oricat ne-ar placea sa ne petrecem timpul astfel, zic ca nu este cazul sa ne lasam prea mult dusi de val, avand in vedere ca se apropie cea mai aglomerata si prospera (pentru unii) perioada a anului. Avem doua evenimente importante: Black Friday si Craciunul.

Desigur, unii dintre voi a-ti putea crede ca este inca devreme sa incepeti pregatirile. Insa, daca nu v-ati planificat deja strategia de sarbatori, va recomand sa o faceti. Si ca sa va impulsionez, o sa va dau cateva statistici:

Citeste mai mult
Marketing online

Retargeting: Ce este si cum te poate ajuta sa iti cresti vanzarile

Imi doream de mult timp sa scriu un articol despre retargeting, mai ales pentru ca am inceput tot mai des sa citesc mesaje ale utilizatorilor de internet care sunt „urmariti” de astfel de campanii. Adevarul este ca, nu este tocmai placut sa fii urmarit de aceeasi reclama, de la un magazin online, de unde ti-ai cumparat deja frigiderul acum trei luni.

Vestea buna este ca retargeting-ul poate fi o strategie de marketing online, extrem de valoroasa, care poate ajuta orice business online, daca este aplicata CORECT! Si da, am scris CORECT cu litere mari pentru ca este foarte important sa retinem acest aspect, de care vom discuta in cele ce urmeaza.

Citeste mai mult
Marketing online

11 modalitati prin care poti sa generezi trafic fara Google

Cu totii ne dorim sa ocupam prima pozitie in Google, insa in ultima vreme acest target a devenit din ce in ce mai dificil de atins.

Evident, Google doreste sa incaseze cat mai mult bani din Adwords, de aceea in ultimii ani a si lansat atat de multe update-uri de algoritmi (Panda, Penguin, Humminbird etc.) de pe urma carora site-urile au avut de suferit. Si probabil, ca alte sute de mii de site-uri vor suferi in viitor…

Daca nu ai un buget pentru a crea continut si link-uri mai bine decat competitorii tai, nu vei reusi sa ii depasesti. Daca esti nou intrat pe o nisa competitiva, va dura mult timp, pana cand vei reusi sa ajungi sa ocupi o pozitie “decenta” in Google.

De aceea trebuie sa ai o strategie bine definita pentru a putea obtine trafic organic. Nimeni nu recomanda sa te bazezi pe o singura sursa de trafic organic pentru afacerea ta. Ai nevoie de mai multe surse de trafic pentru a te asigura impotriva schimbarilor viitoare de algoritmi.

Pentru a te ajuta sa concepi o strategie prin care sa obtii trafic, am realizat pentru tine o lista cu 10 modalitati prin care poti sa generezi trafic pe site-ul tau, fara sa investesti bani.

1. Comentarii pe bloguri

In Romania exista aproximativ 66.000 de bloguri care primesc sute, daca nu mii, de vizitatori, in fiecare zi. Comentariile pe blog pot face parte din strategia ta de link building si nu numai. Poti construi relatii si prietenii cu bloggeri, care pot publica continutul tau. Atentie, cand spunem comentarii pe blog, nu ne referim doar la a pune un link de dragul de a-l pune sau de a pune un link pe un blog prin de spam-uri. Incearca sa postezi informatii utile si relevante, care sa aduca un plus postului. De asemenea, foloseste numele tau real si nu numele afacerii tale atunci cand comentezi. Astfel vei reusi sa atragi trafic catre site-ul tau.

2. Agregatoare de continut

Daca postezi continut pe site-ul/blogul tau, agregatoarele de continut te pot ajuta sa iti indexezi mai repede continutul, mai ales daca site-ul tau/blogul este nou. In plus, pot fi o sursa viabila de trafic. Cateva site-uri din Romania pe care iti recomandam sa le folosesti Smen.ro, Meritacitit.ro si Riro.ro.

3. Comentariile pe forumuri

Comentariile/threaturile pe forumuri iti pot aduce trafic instant. Ca si in cazul comentariilor pe bloguri, nu vorbim doar de a plasa un link si atat. Iti recomandam sa participi la conversatii, sa aduci informatii utile si continut relevant.
Pentru a gasi forumuri relevante foloseste “Cuvant cheie inurl: forum”. Creaza-ti cont pe forumuri, citeste regulile inainte sa postezi, participa la discutii si incearca sa devii un membru real al acelei comunitati. Evita sa iti promovezi excesiv site-ul/blogul. Daca vei oferi informatii utile, membrii forumului iti vor accesa site-ul/blogul, fie de pe profil, fie din comentariile tale.

4. Google Plus

Exista multe persoane care sunt de parere ca Google + nu merita luat in considerare atunci cand vorbim de promovare in mediul online. Insa, trebuie sa stii un lucru…Google nu va renunta prea curand la Google +, in ciuda zvonurilor, din contra va continua sa isi promoveze propria retea de socializare.

Poti sa te convingi de asta, facand cateva cautari dupa cateva cuvinte cheie. O sa remarci probabil ca paginile de Google + sunt pozitionate destul de bine. Unele dintre ele nici macar nu au followeri.

Google-Plus-Communities

In cazul Google + secretul consta in comunitati. Ca si in cazul forumurilor, participantii sunt fani ai unei activitati sau al unui produs. Alatura-te acestor comunitati care au legatura cu domeniul tau. Socializeaza cu utilizatorii oferind informatii utile, ofera +1 la posturile membrilor. Odata ce vei fi cunoscut, poti sa pui un link si catre site-ul/blogul tau.

5. Comunicate de presa

Cu ceva timp in urma, Matt Cutts, seful diviziei spam de la Google, a declarat ca publicarea de communicate de presa nu aduce valoare in SEO. De curand, John Muller, Webmaster Trends Analyst la Google Suedia, a declarat ca publicarea de communicate de presa este o tehnica buna, cu mentiunea de a fi utilizat rel=”nofollow” pe linkuri.

Obiectivul unui comunicat de presa este de a informa cat mai multi oameni. Iti recomandam sa folosesti aceasta tehnica pentru a genera trafic pe site, dar ai grija sa o folosesti moderat. Nimeni nu vrea sa fie “bombardat” cu articole despre acelasi subiect. Exista cateva platforme in Romania, care iti ofera posibilitatea de a publica communicate de presa gratis: Ecomunicate.ro, Webpr.ro, Livepr.ro etc

6. Scribd

Scribd.com este o platforma de publishing si sharing a documentelor. Poti sa redactezi continut pe care sa il publici pe aceasta platforma. Scribd are o singura regula pe care trebuie sa o respecti, “Mom`s Golden Rule”, care s-ar traduce asa “daca nu i-ai spune asta mamei tale, atunci nu publica asta pe Scribd”.

Recomandarea noastra este sa redactezi continutul pe care doresti sa il postezi pe Scridb, asa cum l-ai redacta daca l-ai posta pe site-ul/blogul tau. Poti sa iti promovezi produsele/serviciile, pentru ca pana la urma asta este scopul, dar nu abuziv. Daca cei de la Scribd vor considera ca faci spam, iti vor sterge contul.

Asigura-te inainte ca ceea ce postezi nu este continut duplicat si nu folosi URL-uri scurtate, cum ar fi Tiny.url sau bit.ly.

7. Guest Blogging

Articolul lui Matt Cutts de la inceputul anului, „Decaderea Guest Blogging-ului pentru SEO”(https://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/) a provocat rumoare in online, majoritatea intelegand(gresit) ca Guest Blogging-ul a murit. De fapt Matt Cutts a spus-o cat se poate de clar:”Daca in 2014 inca folosesti Guest Blogging-ul ca si tehinca de link building, ar trebui sa te opresti.”

Guest blogging-ul facut cum trebuie nu are nicio legatura cu link building-ul. Scopul trebuie sa fie acela de a obtine trafic de calitate si awareness(daca reusesti sa iti publici continutul pe un site popular atunci esti recunoscut drept relevant pentru domeniu iar o parte din cititorii site-ului popular vor vizita si site-ul tau, chiar daca nu ai lasat un link in articolul postat).

8. Q&A – Intrebari si raspunsuri

Site-urile de tip intrebari si raspunsuri cum sunt Yahoo Answers, TPU si Ask.FM(folosite indeosebi de tineri) sunt, pentru cei care le utilizeaza ca si unelte de marketing, foarte importante.

De ce? Simplu: daca poti sa oferi o solutie reala unei probleme care are legatura cu domeniul in care activezi, e foarte posibil sa fi castigat un client.

9. Social Media

top-social-media

Nu o sa insistam foarte mult pe aceasta tema. Este clar pentru toata lumea ca in „secolul vitezei” Facebook, Twitter, Vine, Instagram, Pinterest, VK si absolut toate retelele de socializare care exista in acest moment se pot dovedi surse viabile de trafic.

Cum ajungi sa ai succes? Indiferent de ce retea de socializare ai folosi, trebuie sa postezi constant continut de calitate si sa pui un link catre site.

10. Youtube

Youtube este al doilea cel mai mare motor de cautare la nivel global, procesand lunar pana la 3 miliarde de cautari, motiv pentru care nu ar trebui ignorat.

Cum sa il folosesti? Tutoriale, tutoriale si tutoriale. In orice nisa ai activa cu siguranta exista clienti care ar aprecia explicatii video pas cu pas. Profitand de astfel de nevoi poti genera foarte mult trafic catre site-ul tau.

11. E-mail marketing

Cea mai la indemana solutie pentru a genera trafic. Orice afacere, indiferent de dimensiune sau domeniul de activitate poate profita de pe urma unui simplu e-mail trimis unei liste de oameni. Cand te gandesti ca poti obtine de doua ori mai multe conversii cu ajutorul e-mail marketingului decat din trafic organic si de aproape 4 ori mai mult trafic decat din social media, parca nu ai vrea sa neglijezi aceasta oportunitate, nu? In plus exista foarte multe tool-uri online care sunt 100% gratuite care te pot ajuta – unul dintre acestea este SendMachine.com.

Recomandam totusi folosirea moderata a campaniilor de e-mail marketing, buna targetare si testarea campaniilor inainte de lansare.

Citeste mai mult
Marketing online

Facebook spam + afiliere – un nou model de teapa in online

Ce au in comun spamul, paginile de Facebook aparute peste noapte si afilierea? Toate sunt elementele unei noi tehnici prin care sunt inselate o serie de magazine online. In ultimele saptamani au tot aparut modificari nejustificate in SERPs, pe anumite cautari longtail. Daca initial am crezut ca este vorba de update-ul la Google Penguin(am vorbit despre asta aici ), acum ne-am lamurit: este de fapt o strategie a unor „baieti destepti” care profita de clientii 2parale(cu sau fara stirea acestora, nu stim inca).

Cum functioneaza:

pacaleala afiliere„Baietii destepti” creeaza zeci de pagini de Facebook de tipul „Lucruri de calitate din online – https://www.facebook.com/pages/Lucruri-de-calitate-din-online/455971441198255„, „Solutii la indemana oricui – https://www.facebook.com/pages/Solutii-la-indemana-oricui/712964135404126„(later edit: intre timp paginile respective au fost sterse) si multe altele, care preiau zeci/sute de produse ale unor magazine online ce folosesc sistemul de afiliere 2parale. Paginile de Facebook copiaza in mare parte continutul din site-urile ale caror produse le preiau si ajung, uneori, chiar sa depaseasca in SERPs paginile pe care le-au copiat.

De ce?

teapa afiliere

E simplu. Magazinul online ale carui produse au fost preluate de paginile de Facebook care fac spam va fi depasit in SERPs de aceste pagini. Paginile de Facebook vor trimite, prin sistemul de afiliere, clienti catre magazinul al carui continut l-au copiat si pe care l-au depasit in SERPs, castigand la capitolul afiliere. Astfel, magazinele online pierd pozitiile in SERPs si platesc comisioane pentru conversii generate de propriul continut.
Pana acum noi am descoperit doar pagini de Facebook care se folosesc de clientii 2parale, insa nu este exclus ca acestia sa nu fie singurii. Nu stim daca acest „procedeu” este menit sa aduca profit doar afiliatilor, sau daca incalca in vreun fel termenii si conditiile platformelor de afiliere, insa recomandam celor care folosesc astfel de platforme mult mai multa atentie pe viitor.

 

Citeste mai mult