SEO

Merita sa mai investesti bani in SEO in 2015?

De cativa ani, de cand Google a inceput sa ingreuneze munca oamenilor de SEO, am inceput sa ma lovesc tot mai des de tot felul de pareri de genul:

„SEO este mort, social media este viitorul”

„am deja site, oamenii oricum ajung la mine”

„suntem deja un brand cunoscut in offline, nu avem nevoie de SEO”

Sa clarificam cateva lucruri…

Atat timp cat motoarele de cautare exista si sunt cea mai comoda si accesibila modalitate prin care oamenii cauta si cumpara ceea ce doresc, va merita, fara indoiala, sa investesti in SEO!

Chiar daca Google schimba regulile jocului (si procedeaza corect), scopul acestei tehnici va ramane acelasi, si anume sa faca produsele/serviciile mai accesibile pentru utilizatori, iar cei care fac bine treaba asta se vor adapta si vor continua sa o faca bine, indiferent de cate update-uri de algoritmi va introduce Google.

Faptul ca astazi SEO este o parte integrata din strategia de marketing online si mai putin o tehnica de promovare de sine statatoare este cu totul altceva.

utilizator de internet
Nu este suficient sa ai un site, daca oamenii nu ajung sa cumpere de la tine sau daca nu il valorifici la potentialul lui maxim
Din pacate, internetul nu functioneaza asa. E ca si cum cheltuiesti bani pentru a crea si tipari brosuri si flyere si apoi le lasi intr-un sertar. Efortul tau nu valoreaza nimic daca nu te ocupi de distribuirea lor pentru a-ti mari vizibilitatea si a genera conversii. Acelasi lucru e valabil si pentru afacerea ta online.

Sunt enorm de multe site-uri care arata grozav, insa nimeni nu le gaseste, nu le viziteaza si nu cumpara ceva de pe ele. Nu asta este scopul unui site!

Fara promovarea site-ului, nicio afacere online nu va avea rezultate. Circula o glumita pe internet, care este foarte adevarata de altfel: „Cel mai bun loc sa ascunzi un cadavru (site) este a doua pagina de Google.”

Internetul este populat de miliarde de pagini web, competitia este extrem de stransa si fiecare companie lupta din greu pentru a-si face numele cunoscut online si pentru a atrage cat mai multi clienti. Este necesar ca un site sa ajunga in fata publicului tinta si, cel mai important, in fata competitorilor, prin folosirea unor metode eficiente de promovare. Un site bun, care beneficiaza de optimizare pentru motoarele de cautare si o strategie de marketing corespunzatoare, este foarte important pentru atingerea obiectivelor unei afaceri.

Ce rol joaca SEO astazi in promovarea unui site?

Intr-un secol in care comunicarea directa dintre branduri si potentialii clienti devine esentiala, metodele de marketing si promovare ale site-ului s-au schimbat dramatic. Avand in vedere ca in majoritatea caselor exista cel putin un dispozitiv de accesare a internetului, oamenii din ziua de astazi devin mai selectivi cu produsele pe care le consuma sau cu serviciile pe care le acceseaza. Acestia nu se mai lasa expusi mesajelor venite din partea diverselor afaceri fara sa cauta referinte online despre ele, din surse de incredere. Oamenii vorbesc intre ei, cauta review-uri si se alatura unor comunitati pe baza preferintelor personale. Nu mai accepta intruziunea brandurilor, fara un ochi critic si fara sa filtreze informatia primita. Asa ca posesorii de business-uri au nevoie de mijloacele potrivite pentru a-si face business-ul credibil si profitabil.

Orice posesor al unui business, care este interesat de promovarea site-ului trebuie sa fie constient ca principalele canale la care potentialii clienti apeleaza pentru a-si dobandi informatiile sunt motoarele de cautare. Acestia cauta pareri, articole, fotografii si video-uri cu produse sau servicii, iar site-urile care le ofera nu se pot rezuma doar la inscrierea domeniului in aceste motoare. Ele trebuie sa apara in primele pagini pentru cuvintele cheie pe care le vizeaza, altfel lucrurile pe care le promoveaza au foarte slabe sanse de a capta atentia oamenilor.

SEO va ramane in continuare o metoda de promovare in care va merita sa investesti bani si care va adauga valoarea brandului tau. Cei trei „piloni” pe care se bazeaza optimizarea SEO sunt in continuare aceeasi, s-a schimbat doar modul in care sunt aplicate aceste tehnici.

1. Crearea de continut. Este cruciala pentru promovarea site-ului daca vei oferi informatii utile vizitatorilor, motoarele de cautare iti vor „rasplati” site-ul cu pozitii mai bune. In plus, prin crearea de continut poti genera noi linkuri catre site-ul tau, ceea ce este foarte important in procesul de SEO. Poti face pagini noi pe site, poti pune bazele unui blog sau poti scrie articole de interes.

2. Crearea de linkuri. Acest proces din promovarea site-ului trebuie facut cu mare grija, caci nu numai numarul linkurilor catre site este important, ci si calitatea lor. Pe langa faptul ca ajuta afacerea sa fie cat mai prezenta pe Internet si aduce trafic targetat, crearea de linkuri ajuta in mod substantial ca site-ul sa ocupe un loc foarte bun in SERPs. Numarul de linkuri lunare care ar trebui creat este diferit, in functie de domeniul in care activeaza o afacere online si de timpul alocat pentru SEO.

3. Social Media. Prin crearea de conturi pe diverse platforme de socializare foarte populare iti maresti vizibilitatea pentru publicul tinta si ajuti la crearea de backlink-uri. In plus, activitatea sustinuta din social media este o sursa suplimentara de trafic pentru site.

Nu in ultimul rand, nu uita ca SEO inseamna de fapt marketing. Ce business poate avea succes fara marketing?

S-ar putea sa iti placa si
Google: Poti sa iti revii dupa o penalizare Penguin?
Ce am invatat dupa 6 ani de optimizat site-uri

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web