7
Monitorizarea si optimizarea reclamelor de Facebook

Marketarea unui brand pe Facebook poate parea simpla la prima vedere, insa pentru a avea rezultate este nevoie de efort constant si multa rabdare. Pe langa partea de implementare si creatie, de care am discutat in capitolele anterioare, foarte importanta este si monitorizarea reclamelor.

Sigur ca, poti merge pe varianta optimizarii automate oferite de Facebook, ceea ce iti “garanteaza” oarecum niste rezultate, sau poti analiza cu atentie si imbunatatii performantele campaniilor tale. Indiferent de ce ai alege, orice campanie care nu este monitorizata nu va aduce rezultate la nesfarsit, pentru ca intregul proces de licitare pe Facebook este unul dinamic, ceea ce inseamna ca daca ceva functioneaza astazi, maine poate sa nu mai fie valabil.

Monitorizarea reclamelor din sectiunea “Administrare reclame”

Monitorizarea campaniilor ar trebui realizata in timpul derularii, dar si dupa ce acestea s-au incheiat. Este esential sa monitorizezi campaniile in timpul derularii, deoarece in cazul in care acestea nu livreaza rezultate, poti actiona rapid prin a creste bugetul, opri reclamele care nu aduc rezultate, ori edita continutul.

Cu ajutorul Business Manager poti vedea foarte multe statistici legate de campanii. Atunci cand lansezi o campanie, ideal ar fi sa o lasi doua-trei zile sa ruleze, iar apoi sa monitorizezi rezultatele. Din sectiunea “Administrare reclame”, pe care o poti accesa din panoul principal al Business Manager, vei putea vedea o prezentare generala a campaniilor tale.

promovare facebook administrare reclame taburi

Vei vedea ca sectiunea este impartita pe patru coloane:

  1. Prezentare cont, unde vei gasi o imagine de ansamblu a rezultatelor la nivel de cont.
  2. Campanii, unde vei gasi toate campaniile desfasurate pentru contul respectiv.
  3. Seturi de reclame.
  4. Reclame.

Cu ajutorul mouse-ului poti da click pe fiecare coloana pentru a vedea diferite statistici. In functie de obiectivul ales vei vedea ca metricii difera. Pentru a vedea toti metricii trebuie sa dai scroll dreapta din cursorul de jos.

Daca, de exemplu, ai un business de e-commerce si ti-ai setat ca obiective conversii sau generare de brand awareness, iata cativa metrici pe care ar trebui sa urmaresti:

Conversii: cost per rezultat, achizitii pe site-ul web, rezultate, afisari, clickuri pe link.

Brand awareness: comentarii, impresii, reach, like-uri la pagina, share-uri.

promovare facebook administrare reclame

Din partea dreapta sus vei putea selecta perioada de desfasurare. Tot de aici poti seta sa compari diferite perioade de timp. Daca monitorizezi in paralel campania de Facebook prin Business Manager si Google Analytics trebuie sa stii ca exista mari sanse sa vezi rezultate diferite, pentru ca Facebook si Google monitorizeaza diferit interactiunea utilizatorilor. In timp ce Facebook inregistreaza click-urile pe o reclama, Google inregistreaza sesiunile care au avut loc intr-o anumita perioada de timp.

Personalizarea rapoartelor in functie de obiectiv

In functie de obiectivul ales, Facebook iti va lista anumiti metrici in sectiunea “Administrare reclame”. Optiunile prestabilite sunt destul de relevante pentru a-ti face o idee despre performantele campaniilor tale. Insa, daca vrei sa analizezi mai in detaliu, trebuie sa iti personalizezi coloanele.

Pentru a-ti personaliza coloanele trebuie sa dai click pe butonul “Coloane”, din partea dreapta, iar apoi click pe “Personalizeaza coloanele”.

rezultate campanie facebook personalizeaza coloane

Vei vedea ca Facebook iti pune la dispozitie foarte multi metrici pe care ii poti analiza. Iata cativa pe care ar trebui sa ii urmaresti, in functie de obiectivul ales:

Awareness: like-uri la pagina, interactiuni cu postarea, comentarii, share-uri, mentiuni de pagina, engagement pagina, etc.

Consideratie: impresii, reach, frecventa, cost per rezultat, rezultate, interactiuni cu pagina, interactiuni cu postarea, etc.

Conversii: cost per rezultat, achizitii pe site-ul web, rezultate, afisari, clickuri pe link, frecventa, ROAS, etc.

Dupa ce ai selectat metricii pe care doresti sa ii urmaresti, da click pe “Aplica”, iar Facebook ii va afisa in dreptul campaniilor tale. Totodata, ai optiunea sa salvezi selectia facuta ca predefinita, din partea stanga jos.

Concluzii

Acum ca ai citit intreg ghidul de promovare pe Facebook sper ca vei reusi sa iti lansezi prima campanie fara probleme si ca vei stii sa o monitorizezi pentru a avea rezultate. Iar daca ceva inca iti este neclar, poti oricand sa ma contactezi pe email sau Facebook, iar eu voi face tot posibilul sa iti raspund la intrebari.

Nu in ultimul rand, nu uita ca atunci cand vorbim de marketing online, nu exista o formula secreta pe care sa o poti aplica. Trebuie sa testezi cat mai mult si sa ai rabdare pana cand vei gasi varianta cea mai buna pentru business-ul tau.

Succes!