6
Optimizarea bugetului pentru campaniile de Facebook

Setarea unui buget de promovare pe Facebook poate fi o provocare pentru multi marketeri. Avand in vedere ca tot mai multe branduri doresc sa investeasca in acest canal de promovare, iar spatiul de afisare este unul limitat, optimizarea bugetului, o targetare eficienta si calitatea reclamelor sunt esentiale.

Care este sistemul de afisare al reclamelor in Facebook?

Facebook listeaza reclame pe baza unui sistem de licitatie. Cu alte cuvinte, atunci cand vrei sa faci o campanie de promovare pe Facebook te alaturi unei licitatii la care pot participa chiar si cateva mii de companii.

Cu cat liciteaza mai multe companii, cu atat costul va creste. Si cum spatiul de afisare este unul limitat, cel care ofera mai mult va beneficia de cea mai buna pozitionare.

Vestea buna este ca Facebook incearca sa ofere o experienta cat mai pozitiva celor care folosesc aceasta platforma. De aceea, pe langa suma licitata, un rol important il joaca si calitatea si relevanta reclamelor si frecventele estimate ale actiunilor. Cu alte cuvinte, nu este suficient sa licitezi cel mai mult, ci trebuie sa ai si o reclama interesanta care sa determine cat mai multi utilizatori sa indeplineasca actiunea pe care ti-o doresti.

Atunci cand creezi o campanie de promovare pe Facebook ai posibilitatea sa stabilesti o limita pentru suma licitata. Acesta limita reprezinta costul maxim pe care tu doresti sa il cheltuiesti pentru obiectivul ales, nu cat vei plati efectiv. Indiferent de suma setata, Facebook se va asigura ca vei plati cel mai mic cost pe obiectiv pentru a castiga pozitionarea. Concret, daca un competitor de-al tau liciteaza o suma maxima de 0.5 Lei pe click, iar tu licitezi 1 Leu pe click, Facebook te va taxa doar cu 0.6 Lei pe click deoarece este cu 0.1 Leu mai mult decat a licitat competitorul tau. Important este sa nu licitezi mult mai putin decat a licitat competitorul tau, deoarece reclamele tale vor avea o expunere limitata, iar rezultatele vor fi slabe.

Ce factori sunt luati in calcul in cadrul unei licitatii pentru reclame?

Pentru ca Facebook isi doreste sa ofere o experienta pozitiva, dar mai ales relevanta utilizatorilor sai, castigatorul este cel a carui reclama aduce cea mai insemnata experienta utilizatorilor sai. Semnificatia unei reclame este data de urmatorii factori:

Suma licitata – La fel ca in cazul oricarei licitatii, cu cat esti dispus sa platesti mai mult cu atat ai mai multe sanse sa castigi. Cu toate astea, daca sporesti considerabil bugetul cand folosesti strategia de licitare cu cel mai mic cost, este posibil sa platesti pe actiune mai mult decat ar trebui, pentru ca exista un numar limitat de actiuni la un cost scazut. In acelasi timp, daca suma licitata de tine este cu mult sub cele licitate de competitorii tai, atunci risti sa nu cheltuiesti tot bugetul si sa ai o expunere limitata.

Calitatea si relevanta reclamei – Costul unei campanii de promovare pe Facebook este influentat de impactul acesteia asupra utilizatorilor. Facebook ia in considerare mai multi metrici ai reclamei, (targetare, pozitionare, imagine, text, etc.), monitorizeaza reactiile utilizatorilor, inclusiv timpul petrecut pentru a vizualiza reclama, interactiunile (Like, comentariu sau share), dar si cat de des dau click utilizatorii pe butonul call-to-action. Tinand cont de toate aceste lucruri, Facebook noteaza reclama ta cu un scor de la 1 la 10 pentru a determina cat de interesanta este aceasta pentru targetul tau. Cu cat scorul de relevanta este mai mare, cu atat costul este mai mic.

Frecventele estimate ale actiunilor – Inainte de a afisa o reclama unui utilizator, algoritmii Facebook calculeaza care este probabilitatea ca acel utilizator sa indeplineasca actiunea pentru care tu ai optimizat reclama. Daca algoritmii Facebook considera ca actiunile reclamei tale vor fi ridicate, atunci aceasta va beneficia de o pozitionare mai buna.

Setarea unui buget de campanie

Inainte de a seta un buget este foarte important sa stabilesti care este obiectivul campaniei. Iti doresti mai mult trafic pe site? Vrei sa iti cresti numarul de conversii? Sau poate vrei mai multa expunere pentru brandul tau?

Acest pas este esential pentru stabilirea unui buget, deoarece in functie de obiectivul ales costurile de promovare pot diferi. Evident, campaniile optimizate pentru conversii vor avea cel mai ridicat cost.

Pentru a seta un buget trebuie sa intri in contul de Business Manager, iar din meniul principal sa selectezi “Adminstreaza reclame”. Apoi da click pe “Creeaza” si bifeaza obiectivul ales. In josul paginii vei vedea ca Facebook iti pune la dispozitie optiunea de a-ti optimiza automat bugetul. Daca o selectezi Facebook se va ocupa de configurarea si managementul bugetului de campanie. Aceasta optiune este recomandata celor care sunt la inceput si nu au experienta in optimizarea campaniilor de promovare pe Facebook.

Cei care isi doresc sa controleze sumele cheltuite trebuie sa continue setarile in sectiunea “Buget si program” > “Afiseaza optiunile avansate”. Scopul principal al optimizarii manuale ar trebui sa fie obtinerea unui cost mai mic pentru obiectivul setat.

setare buget facebook

Pentru a avea mai mult control asupra costului, Facebook iti ofera doua strategii de licitare: Cel mai mic cost si Cost tinta. Iata cum functioneaza fiecare:

Cel mai mic cost – Alegand aceasta optiune comunici platformei Facebook sa liciteze in locul tau cu scopul de a obtine cel mai mic cost posibil pentru obiectivul setat, cheltuind in acelasi timp intregul tau buget pana la sfarsitul zilei sau pana la sfarsitul campaniei. Aceasta strategie este foarte eficienta mai ales pentru business-urile care au un buget mic de campanie. Singurul inconvenient este ca, daca numarul participantilor la licitatie creste sau tu cresti bugetul, si costul poate creste. De aceea, o idee buna poate fi sa stabilesti o limita pentru suma licitata, ca sa te asiguri ca nu platesti mai mult decat iti poti permite.

setare buget facebook cel mai mic cost

Cost tinta – Aceasta optiune este disponibila doar pentru campaniile de promovare care au urmatoarele obiective: Instalari de Aplicatie, Conversii, Generare de potentiali clienti si Vanzari din Catalog. Atunci cand alegi aceasta strategie de licitare, practic vei specifica un cost tinta pe care doresti sa il cheltuiesti pe actiune. Scopul este ca Facebook sa obtina un cost mediu pe actiune cat mai apropiat de cel setat de tine. Cu alte cuvinte, Facebook va cheltui mai mult sau mai putin pe actiune, insa pe termen lung costul mediu va fi cel setat de tine. Aceasta strategie de licitare este mai potrivita pentru business-urile care au bugete de promovare mari sau flexibile.

setare buget facebook cost tinta

Tipuri de livrare

In sectiunea “Buget si program” vei gasi doua tipuri de livrare: Standard si Accelerata. Desi la prima vedere acestea par sa nu aiba neaparat legatura cu bugetul, ele il pot influenta.

Prin Livrarea Stardard, Facebook va controla ritmul sumelor cheltuite, astfel incat bugetul sa ajunga pentru perioada stabilita.

Prin Livrarea Accelerata, Facebook va cheltui bugetul pentru a obtine rezultate cat mai repede. Aceasta optiune este recomandata atunci cand ai nevoie sa rulezi reclame cat mai repede posibil, cum ar fi inaintea unui eveniment, in preajma Craciunului, etc. Insa, trebuie sa stii ca acest tip de livrare poate genera costuri mult mai ridicate, pentru ca trebuie sa platesti mai mult ca sa obtii pozitionari mai bune intr-un timp relativ scurt.

setare buget facebook tip de livrare

Concluzie

Tacticile de optimizare a bugetului pot fi nenumarate. In acest capitol am incercat sa prezint doar cateva reguli de baza dupa care te poti ghida pentru a incepe sa faci promovare pe Facebook. Ca in cazul oricarei strategii de marketing, trebuie sa testezi cat mai mult pentru a gasi varianta optima pentru businessul tau. Iar daca ai gasit-o, nu ezita sa ne-o impartasesti intr-un comentariu mai jos.