Categoria SEO

SEO

Vrei sa investesti in servicii SEO in 2019? Iata ce trebuie sa stii

servicii seo optimizare

Am facut cunostinta cu termenul “SEO” undeva prin 2009, cand abia in terminam facultatea. De atunci si pana acum a facut parte din viata mea, iar prin intermendiul acestei activitati am ajuns sa cunosc foarte multe lucruri despre cum functioneaza motoarele de cautare si ce presupune promoarea unui business in online.

Desi de-a lungul anilor multe lucruri s-au schimbat (algoritmi, comportamentul utilizatorilor, tehnologia, etc.), scopul activitatii de SEO a ramas acelasi si anume acela de a ajuta companiile sa-si imbunatateasca prezenta in Google si conversiile.

Citeste mai mult
SEO Web Design

Site-urile parallax: Tot ce trebuie sa stii despre ele

Site-urile parallax arata exceptional! Desi aceasta tehnica de scrolling exista de ceva vreme, in ultimii doi – trei ani am inceput sa vedem creatii deosebite ale web designerilor. Parallax-ul  iti permite sa spui prin site-ul tau o poveste utilizatorului, sa ii transmiti informatie intr-un mod unic, prin care sa „digere” incet informatia, cu un singur click. Iata doua site-uri deosebite care sunt create folosind tehnica parallax:

Rimmel London

site rimmel london parallax scrolling

Sony

site sony parallax scrolling

Citeste mai mult
Marketing online SEO

Tendinte si previziuni in marketing digital pentru 2016

La fiecare sfarsit de an apar tot felul de articole cu previziuni si trenduri pentru anul urmator. Titluri precum „Ce ne rezerva astrele pentru anul urmator?” sau „Previziunile Mamei Omida pentru anul viitor…” ne umplu casuta de email, si asa asaltata de promotiile de Craciun.

Si pentru ca ma consider o „alpinista” a motoarelor de cautare 🙂 m-am gandit sa vin si eu cu cateva trenduri si previziuni in marketing digital, pentru anul 2016.

  1. Viitorul este mobile

Dupa cum bine stiti, cuvantul „mobile” a fost pe buzele tuturor marketerilor, in 2015. Jumatate din cautarile pe Google sunt realizate de pe un dispozitiv mobil, iar Romania nu este departe de aceste cifre, daca stam sa ne gandim ca unul din doi romani are un smartphone.

Ce inseamna asta pentru afacerea ta?

Citeste mai mult
Marketing online SEO

Cum sa ai vanzari fabuloase de Black Friday si Craciun

A venit toamna… pe jos a inceput sa se astearna covorul de frunze colorate, ploaia ne indeamna sa ne asezam in fotoliu, cu o cana de cafea/ceai in mana, si sa visam frumos cu ochii deschisi.

Ei bine, oricat ne-ar placea sa ne petrecem timpul astfel, zic ca nu este cazul sa ne lasam prea mult dusi de val, avand in vedere ca se apropie cea mai aglomerata si prospera (pentru unii) perioada a anului. Avem doua evenimente importante: Black Friday si Craciunul.

Desigur, unii dintre voi a-ti putea crede ca este inca devreme sa incepeti pregatirile. Insa, daca nu v-ati planificat deja strategia de sarbatori, va recomand sa o faceti. Si ca sa va impulsionez, o sa va dau cateva statistici:

Citeste mai mult
SEO

Notificare Google: GoogleBot nu poate accesa fisierele CSS si JS

Ieri am primit de la Google doua notificari care sunau asa:

„Googlebot nu poate accesa fisierele CSS si JS de pe site-ul X.

Sistemele Google au detectat recent o problemă legată de pagina de pornire, care afectează performanța algoritmilor noștri privind redarea și indexarea conținutului. Mai exact, Googlebot nu poate accesa fișierele JavaScript și/sau CSS din cauza restricțiilor din fișierul robots.txt. Aceste fișiere ajută Google să înțeleagă dacă site-ul funcționează corespunzător. Dacă blocați accesul la aceste elemente, clasările pot fi sub nivelul optim.”

notificare google

Citeste mai mult
SEO

De ce atata mister in jurul update-ului Panda 4.2?

Saptamana trecuta, Google a lansat un refresh de algoritm Panda, botezat Panda 4.2, la aproximativ 10 luni de la precedentul Panda 4.1. Aceasta poate fi o veste foarte buna pentru cei care au fost afectati de ultimul refresh, care a avut loc pe 25 septembrie 2014 si care au facut eforturi de a-si imbunatati site-ul, insa si o veste proasta pentru cei care atunci au scapat nepenalizati, desi intruneau toate criteriile Panda.

update_google_panda_4.2

 

Citeste mai mult
SEO

Reguli de baza pentru o campanie SEO de succes

Pentru a conduce o campanie SEO care sa aduca rezultate excelente trebuie avut in vedere obiectivul central al motoarelor de cautare: sa asigure cele mai relevante rezultate posibile. Pentru a face acest lucru, Google foloseste sute de factori diferiti pentru a pozitiona site-urile in topul clasamentului. O campanie SEO trebuie sa se concentreze pe un loc fruntas in SERP, dar si pe mentinerea acolo. Este o tinta mereu in miscare, deoarece update-urile de algoritm sunt destul de frecvente, asa ca un specialist SEO trebuie sa fie mereu la curent cu noutatile din acest domeniu pentru a obtine cele mai bune rezultate pentru clienti. Este o adevarata provocare, dar aceasta munca are si numeroase satisfactii.

Optimizare seo

Optimizarea pentru motoarele de cautare inseamna aplicarea unui set de tehnici si proceduri foarte atent planificate, al caror scop suprem este de a castiga si de a mentine expunere masiva pe Internet pentru o anumita afacere, pentru a putea fi gasita foarte usor si rapid de potentialii clienti. In prezent, pentru a fi productiva, o campanie SEO nu mai inseamna exploatarea unor brese Google, ci depunerea unor eforturi consistente si, mai ales, constante de a depasi concurenta. Este nevoie de strategie si multa munca pentru a asigura o puternica prezenta online, dar cu ajutorul unor reguli de baza pentru o campanie SEO eficienta acest lucru este realizabil.

Ce este o campanie SEO?

Succesul unei campanii SEO nu poate fi obtinut peste noapte. Acesta este cel mai important lucru pe care oamenii de afaceri din online trebuie sa-l aiba in vedere pentru a dezvolta o strategie eficace si profitabila pe termen lung. Unii isi pot atinge obiectivele dupa o perioada scurta, in timp ce pentru altii dureaza mai mult, in functie de concurenta, timpul si bugetul alocat. O campanie SEO care ofera randament nu implica o singura activitate, care – odata finalizata – are efect nelimitat si produce rezultatele scontate. De la planificarea, executia si monitorizarea ei, aceasta presupune cateva componente si activitati interconectate.

In primul rand, este foarte important sa intelegi foarte bine site-ul pentru care lucrezi. Trebuie sa evaluezi foarte atent partile importante si parametrii care iti vor oferi o imagine de ansamblu asupra modului in care poti pune bazele unei campanii SEO profitabile: care este publicul tinta, ce asteptari are el si cum poate site-ul pentru care lucrezi sa le indeplineasca.

Succesul unei campanii SEO depinde foarte mult de atragerea consumatorilor care au nevoie de produsele sau serviciile oferite de o afacere online. Eforturile tale vor fi in zadar daca atragi vizitatori cu asteptari diferite si care nu au niciun interes in ceea ce ai de oferit.

Pasii catre o campanie SEO profitabila:

  1. Identifica cuvintele cheie relevante. Esenta unei campanii SEO productive o constituie cuvintele cheie pe care le-ai identificat si selectat, astfel incat ele sa fie relevante pentru afacerea ta si eficiente in atragerea publicului tinta.
  2. Realizeaza un audit al site-ului. Inainte de a „porni” la drum si de a stabili orice strategie SEO trebuie sa stii exact puntele forte si punctele slabe ale site-ului. Pentru a le afla este nevoie sa realizezi un audit SEO ce include o examinare completa a tuturor limitarilor tehnice ce au legatura cu SEO, a continutului duplicat, dar si o analiza onsite si offsite a site-ului.
  3. Optimizarea on-site. Urmatorul pas intr-o campanie SEO este optimizarea on-site, care alaturi de cea off-site ofera cele mai bune rezultate. Acestea implica strategii diferite, dar amandoua sunt la fel de importante. SEO on-site implica optimizarea Title-urilor, a Meta-tagurilor, a tagurilor HTML, a cuvintelor cheie, a imaginilor si a linkurilor interne. Aceste tehnici nu sunt complicate, dar sunt fundamentale pentru pozitii fruntase in motoarele de cautare, asa ca nu trebuie trecute cu vederea. Dupa ce ele sunt finalizate, o campanie SEO trebuie sa aiba in vederea optimizarea constanta a continutului. Google, dar si alte motoare de cautare, clasifica site-urile in functie de cat de relevant este continutul pe care il furnizeaza pentru oamenii care cauta diverse informatii pe baza unor cuvinte cheie. Acest continut trebuie sa fie original, sa nu fie duplicat, sa aiba o lungime considerabila, sa contina o anumita densitate de cuvinte cheie si sa ofere informatii utile. De asemenea, el trebuie sa fie bine scris si sa implineasca asteptarile publicului tinta. Nu uita ca frecventa cu care postezi continutul pe un site constituie un factor important intr-o campanie SEO, deoarece spiderele care scaneaza Internetul in mod constant vor tine cont de faptul ca ai mereu continut nou.
  4. Optimizarea off-site. Cea de-a doua parte a unei campanii SEO reusite o reprezinta optimizarea off-site, care se concentreaza pe crearea de continut si linkuri de calitate si prezenta activa in Social Media.

Tehnicile SEO continua sa evolueze pe masura ce motoarele de cautare modifica criteriile si algoritmii lor, in incercarea de a oferi utilizatorilor cele mai relevante informatii. Intelegerea regulilor de baza a unei campanii SEO productive este foarte importanta pentru atingerea obiectivelor de marketing online. Este nevoie de munca sustinuta si rabdare pentru a ajunge la rezultatele dorite. Scopul unei campanii SEO nu este numai de a aduce un site cat mai sus in rezultatele Google, de a crea brand awareness si de a atrage noi vizitatori, ci si de a genera rezultate profitabile pentru o afacere online.

Citeste mai mult
SEO

Merita sa mai investesti bani in SEO in 2015?

De cativa ani, de cand Google a inceput sa ingreuneze munca oamenilor de SEO, am inceput sa ma lovesc tot mai des de tot felul de pareri de genul:

„SEO este mort, social media este viitorul”

„am deja site, oamenii oricum ajung la mine”

„suntem deja un brand cunoscut in offline, nu avem nevoie de SEO”

Sa clarificam cateva lucruri…

Atat timp cat motoarele de cautare exista si sunt cea mai comoda si accesibila modalitate prin care oamenii cauta si cumpara ceea ce doresc, va merita, fara indoiala, sa investesti in SEO!

Chiar daca Google schimba regulile jocului (si procedeaza corect), scopul acestei tehnici va ramane acelasi, si anume sa faca produsele/serviciile mai accesibile pentru utilizatori, iar cei care fac bine treaba asta se vor adapta si vor continua sa o faca bine, indiferent de cate update-uri de algoritmi va introduce Google.

Faptul ca astazi SEO este o parte integrata din strategia de marketing online si mai putin o tehnica de promovare de sine statatoare este cu totul altceva.

utilizator de internet
Nu este suficient sa ai un site, daca oamenii nu ajung sa cumpere de la tine sau daca nu il valorifici la potentialul lui maxim
Din pacate, internetul nu functioneaza asa. E ca si cum cheltuiesti bani pentru a crea si tipari brosuri si flyere si apoi le lasi intr-un sertar. Efortul tau nu valoreaza nimic daca nu te ocupi de distribuirea lor pentru a-ti mari vizibilitatea si a genera conversii. Acelasi lucru e valabil si pentru afacerea ta online.

Sunt enorm de multe site-uri care arata grozav, insa nimeni nu le gaseste, nu le viziteaza si nu cumpara ceva de pe ele. Nu asta este scopul unui site!

Fara promovarea site-ului, nicio afacere online nu va avea rezultate. Circula o glumita pe internet, care este foarte adevarata de altfel: „Cel mai bun loc sa ascunzi un cadavru (site) este a doua pagina de Google.”

Internetul este populat de miliarde de pagini web, competitia este extrem de stransa si fiecare companie lupta din greu pentru a-si face numele cunoscut online si pentru a atrage cat mai multi clienti. Este necesar ca un site sa ajunga in fata publicului tinta si, cel mai important, in fata competitorilor, prin folosirea unor metode eficiente de promovare. Un site bun, care beneficiaza de optimizare pentru motoarele de cautare si o strategie de marketing corespunzatoare, este foarte important pentru atingerea obiectivelor unei afaceri.

Ce rol joaca SEO astazi in promovarea unui site?

Intr-un secol in care comunicarea directa dintre branduri si potentialii clienti devine esentiala, metodele de marketing si promovare ale site-ului s-au schimbat dramatic. Avand in vedere ca in majoritatea caselor exista cel putin un dispozitiv de accesare a internetului, oamenii din ziua de astazi devin mai selectivi cu produsele pe care le consuma sau cu serviciile pe care le acceseaza. Acestia nu se mai lasa expusi mesajelor venite din partea diverselor afaceri fara sa cauta referinte online despre ele, din surse de incredere. Oamenii vorbesc intre ei, cauta review-uri si se alatura unor comunitati pe baza preferintelor personale. Nu mai accepta intruziunea brandurilor, fara un ochi critic si fara sa filtreze informatia primita. Asa ca posesorii de business-uri au nevoie de mijloacele potrivite pentru a-si face business-ul credibil si profitabil.

Orice posesor al unui business, care este interesat de promovarea site-ului trebuie sa fie constient ca principalele canale la care potentialii clienti apeleaza pentru a-si dobandi informatiile sunt motoarele de cautare. Acestia cauta pareri, articole, fotografii si video-uri cu produse sau servicii, iar site-urile care le ofera nu se pot rezuma doar la inscrierea domeniului in aceste motoare. Ele trebuie sa apara in primele pagini pentru cuvintele cheie pe care le vizeaza, altfel lucrurile pe care le promoveaza au foarte slabe sanse de a capta atentia oamenilor.

SEO va ramane in continuare o metoda de promovare in care va merita sa investesti bani si care va adauga valoarea brandului tau. Cei trei „piloni” pe care se bazeaza optimizarea SEO sunt in continuare aceeasi, s-a schimbat doar modul in care sunt aplicate aceste tehnici.

1. Crearea de continut. Este cruciala pentru promovarea site-ului daca vei oferi informatii utile vizitatorilor, motoarele de cautare iti vor „rasplati” site-ul cu pozitii mai bune. In plus, prin crearea de continut poti genera noi linkuri catre site-ul tau, ceea ce este foarte important in procesul de SEO. Poti face pagini noi pe site, poti pune bazele unui blog sau poti scrie articole de interes.

2. Crearea de linkuri. Acest proces din promovarea site-ului trebuie facut cu mare grija, caci nu numai numarul linkurilor catre site este important, ci si calitatea lor. Pe langa faptul ca ajuta afacerea sa fie cat mai prezenta pe Internet si aduce trafic targetat, crearea de linkuri ajuta in mod substantial ca site-ul sa ocupe un loc foarte bun in SERPs. Numarul de linkuri lunare care ar trebui creat este diferit, in functie de domeniul in care activeaza o afacere online si de timpul alocat pentru SEO.

3. Social Media. Prin crearea de conturi pe diverse platforme de socializare foarte populare iti maresti vizibilitatea pentru publicul tinta si ajuti la crearea de backlink-uri. In plus, activitatea sustinuta din social media este o sursa suplimentara de trafic pentru site.

Nu in ultimul rand, nu uita ca SEO inseamna de fapt marketing. Ce business poate avea succes fara marketing?

Citeste mai mult
SEO

Top instrumente SEO gratuite pe care orice webmaster ar trebui sa le foloseasca

Deoarece Google nu-si dezvaluie politica referitoare la modalitatea prin care un website este listat cat mai sus in rezultatele organice, fiecare specialist SEO are propria viziune in ceea ce priveste strategia de promovare. Cum iti creezi acea viziune? Cu ajutorul unor instrumente SEO care iti permit sa faci verificari, analize etc.

Avem atat de multe instrumente SEO incat putem sa analizam astazi aproape orice cu ele. Acesta este desigur un lucru bun, insa poate fi si o problema. De ce o problema? Pentru ca, daca am sta sa le folosim pe toate si sa analizam, verificam etc. tot felul de chestiuni, nu am mai apuca sa facem nimic concret; cu alte cuvinte am sta doar sa analizam date si sa tragem concluzii, dar nu am mai avea timp si sa punem in practica ceea ce ne-am propus. Pentru cineva care este la inceput in acest domeniu poate fi o adevarata bataie de cap sa decida ce instrumente sa foloseasca.

Daca te apuci sa cauti sa vezi instrumente care iti sunt utile pentru SEO, vei da de liste nesfarsite, pe care ti-ar lua mult timp numai sa le citesti, nu mai zic sa le testezi.

Ce facem in cazul asta?

Revenim la instrumentele de „baza”, care de altfel sunt si cele mai importante si pe care orice webmaster ar trebui sa le aibe in vedere. Nu ma intelege gresit, nu sunt impotriva analizei folosind diverse instrumente, insa consider ca este important sa stim ce trebuie sa analizam, cat timp trebuie sa alocam pentru analiza si cat pentru a pune in aplicare strategia pe care ne-o propunem.

Acestea fiind zise, zic sa incepem cu instrumentele SEO furnizate chiar de Google!

Google Webmaster Tools sau Google Search Console

google search console

Printre cele mai utile instrumente SEO se regaseste Google Webmaster Tools, redenumit recent Google Search Console pentru ca el se adreseaza nu numai webmasterilor, dar si micilor antreprenori online, expertilor SEO, oamenilor de marketing, programatorilor, web designerilor, dezvoltatorilor de aplicatii sau bloggerilor. Este un serviciu gratuit si usor de utilizat, care in principiu monitorizeaza aspectele tehnice ale unui site. Verifica viteza de incarcare si ofera informatii despre motivele pentru care un site este prea lent, identifica linkurile cu probleme, analizeaza meta tag-urile si arata ce cuvinte cheie duc spre paginile unui site. Aceste instrument SEO ofera statistici foarte utile legate de reteaua de linkuri, atat interne, cat si externe, de indexarea URL-urior din fisierul “sitemap.xml” si pagini 404. Google Search Console nu permite numai verificarea indexarii, ci si anumite setari utile pentru strategia de optimizare SEO, cum ar fi „Preferred domain”, „URL parameters”, „Crawl rate” sau „Remove URL”. Un alt beneficiu atunci cand folosesti acest intrument SEO este posibilitatea ca Google sa-ti trimita mesaje in care semnaleaza diverse probleme pe care le poate intampina site-ul.

Google Analytics
google analyticsGoogle Analytics este si el unul dintre cele mai importante instrumente SEO de monitorizare a traficului unui site, indiferent de marimea acestuia. Acesta ofera analize si statistici foarte detaliate despre sursele de trafic, paginile accesate, fluxul vizitatorilor, locatia acestora, frecventa vizitelor, timpul petrecut pe site, cuvintele cheie folosite in motoarele de cautare care au adus vizite pe site, pozitia medie pentru diverse cautari, rata de conversie si multe altele. Cu ajutorul acestor informatii nepretuite, mai ales cu ajutorul monitorizarii in timp real a vizitelor, oamenii ce activeaza in online pot implementa o strategie adecvata de optimizare a site-ului pentru Google. Google Analytics si Google Search Console sunt doua instrumente SEO care pot fi configurate pe aceeasi adresa de email.

Google este „generos” si ne ofera si alte tool-uri gratuite, cum ar fi:

Google Keyword Planner
google keyword plannerAcest instrument SEO te ajuta sa verifici numarul de cautari pe anumite cuvinte sau expresii cheie. Un lucru extrem de important pentru atragerea unui numar mare de vizitatori pe site. In plus, iti spune ce cuvinte cheie sunt in crestere pentru a crea pagini noi. Google Keyword Planner iti permite sa aplici diverse filtre, cum ar fi limba, locatie sau dispozitiv, pentru a obtine informatii exacte mai ales in cazul companiilor mici.

Google Trends
google trendsAcest instrument SEO te ajuta sa afli cat de des este cautat pe Google un anumit cuvant cheie in cadrul mai multor limbi, tari si perioade. Este foarte util pentru a obtine informatii despre trendul pentru termenii pe care ii folosesti pentru optimizarea unui site, mai ales daca este vorba despre produse sau servicii noi. Informatiile de la Google Trends te ajuta sa observi si sa analizezi diverse schimbari bruste in traficul de pe site si, mai ales, sa descoperi noi oportunitati de dezvoltare.

Disavow Tool
google disavow toolAcest tool iti permite sa ii specifici lui Google sa inlature toate backlink-urile pe care le consideri problematice, de la site-uri care nu sunt relevante pentru tine sau care au continut neagreat de motoarele de cautare si care ar putea afecta negativ pozitia in SERP. Pur si simplu creezi un fisier.txt cu o lista a acestor domenii sau URL-uri si i-o trimiti lui Google.

Extensii SEO pentru browsere

extensii seo browser

Cele mai populare browsere, Google Chrome si Firefox, au si ele cateva extensii, care se pot dovedi foarte folositoare in viata de zi cu zi a unui expert SEO.

1. Mozbar, atat pentru Chrome, cat si pentru Firefox. Cand navighezi pe diverse site-uri, acest supliment analizeaza linkurile, cuvintele cheie si afiseaza Domain Authority si Page Authority pentru fiecare pagina din site.

2. SEO for Chrome. Si acesta se dovedeste a fi un instrument SEO care furnizeaza statistici foarte utile.

3. SEO Site Tools. Extinde functionalitatea Google Search Console si iti arata metrici on-page si off-page, Page Rank si Social Media Info.

4. PageSpeed Insights. Avand in vedere ca Google pune accent pe viteza de incarcare a paginilor, cu ajutorul acestui tool poti analiza performanta lor si poti obtine informatii pentru optimizare.

5. SEOQuake. Este o extensie pentru Firefox foarte utila nu numai pentru a analiza diverse caracteristici SEO, ci si pentru promovarea pe Internet si optimizarea pe Social Media.

6. SearchStatus. Acest plugin iti arata Page Rank-ul Google, iti ofera informatii legate de meta tag-uri, densitatea cuvintelor cheie, linkurile canonice si multe altele.

Instrumente SEO specializate

Daca ar fi sa aleg doar 3 instrumente SEO cu care sa imi pot concepe strategia, cu siguranta acestea ar fi:

Screaming Frog

Screaming FrogUn program foarte util, care imita munca de crowling a motoarelor de cautare si care face o analiza on-site, exportand apoi informatiile intr-un document Excel. Acest instrument SEO verifica linkuri, imagini, meta tag-uri, heading-uri etc, pentru a depista erorile de pe site. Poti afla informatii pretioase despre linkurile interne cu erori, linkurile externe cu coduri de raspuns, linkurile canonice, titlurile paginilor, dimensiunea lor si multe altele. Varianta gratis analizeaza doar 500 de pagini, asa ca site-urile mai mari trebuie sa cumpere acest spider, insa pretul este destul de accesibil.

SEO Spyglass

seo spyglassEste un program care verifica cuvintele cheie si linkurile. Cu el, poti studia indeaproape concurenta si afla felul in care si-a construit linkurile. In plus, poti obtine informatii foarte detaliate despre backlinkuri si despre ce strategie sa adopti pentru un link building eficient, pentru a urca cat mai repede in rezultatele motoarelor de cautare.


Copyscape

CopyscapeEste un instrument SEO care te ajuta sa urmaresti impactul continutului creat de tine si sa ii sanctionezi pe cei care il plagiaza. Pur si simplu introduci linkul articolelor create de tine si afli astfel daca acestea au fost copiate de alte site-uri. Versiunea gratuita iti afizeaza doar 10 rezultate, pentru restul linkurilor trebuie sa achizitionezi varianta premium, cu mai multe facilitati, printre care serviciul de semnalizare a continutului plagiat prin e-mail.

P.S. Colegul de breasla Sorin mi-a adus aminte de Xenu, un program destul de simplu cu care poti descoperi erori la paginile din site sau chiar pagini care nu mai functioneaza. Recomand!

Daca informatiile ti se par interesante, nu le pastra doar pentru tine! Fii generos/asa si shareuieste si cu altii.

Citeste mai mult
SEO

Traficul fantoma din Google Analytics. Ce este si cum il poti bloca?

In ultima vreme, din ce in ce mai multi antreprenori ma intreaba „Ce-i cu site-urile necunoscute care apar la Surse de trafic in Analytics?”. Daca nu esti la curent cu ce se intampla pe web sau daca nu stai sa urmaresti toate forumurile de seo si marketing, poti avea senzatia ca cineva iti face black seo. Insa, din fericire nu avem chiar toti atat de multi „dusmani” care sa ne puna linkuri pe tot felul de site-uri pline de spam.

Ceea ce vedem in Analytics, nu este altceva decat un trafic fantoma, creat cu ajutorul unor aplicatii bot, al caror scop este sa isi faca publicitate. La prima vedere pare o practica inofensiva, insa ea constituie o bataie de cap din ce in ce mai serioasa pentru oamenii de marketing si posesorii de business-uri online.

Cine genereaza trafic fals?

Exista doua feluri in care te poti trezi cu trafic fals (referral spam): de la botii care circula pe internet pentru a face spam (spammy web crawlers) si de la sursele de trafic fantoma (ghost referral traffic). Botii din prima categorie ajung pe site-ul tau, iar Google a introdus recent un feature care sa-i filtreze, pe cand cei din a doua, mai „inteligenti” si mai periculosi, sar peste acea etapa si profita de faptul ca Google Analytics transfera informatiile pe serverul propriu prin cereri http. Astfel, ei se folosesc de numarul UA din codul de urmarire si fac cereri http false direct catre serverul Google. Mai jos ai o imagine explicativa a felului in care acestia functioneaza.

seo trafic fantoma
Cum iti poate face rau traficul fals?

Cum iti afecteaza acest trafic fals afacerea? Desi nu constituie o amenintare prea mare, asemenea paraziti SEO pot avea consecinte nefaste.

In primul rand, traficul fals compromite – cateodata mai putin, alteori considerabil – rezultatele traficului organic. Cei care nu sunt constienti de acest pericol, isi pot baza toata strategia de marketing pe rapoarte de trafic false, consecintele putand fi dezastruoase, in mod special cand vine vorba de afaceri online mici, cu trafic pe masura.
In al doilea rand, referral spam face ca tacticile SEO sa devina mult mai dificile pentru toata lumea. Unul dintre scopurile supreme ale traficului fals este sa obtina linkuri de la site-urile care isi fac publice caile de acces, acestea incluzand in rapoartele lor hyperlinkuri care duc la URL-ul celui care face spam. Aceste backlinkuri pot imbunatati rezultatele din Google pentru acel URL, din moment ce aceste site-uri care publica informatii legate de surse de trafic sunt considerate ca fiind de incredere.

Un alt aspect negativ al traficului fantoma poate fi legat de faptul ca un spammer iti poate trimite trafic nedorit prin schimbarea URL-ului sau cu cel al tau. Din moment ce sursa acestui trafic nu poate fi autentificata, site-ul tau poate fi considerat la randul lui spammer si acest lucru iti poate dauna grav reputatiei.

Acest trafic fantoma care apare in Google Analytics poate fi si o sursa de malware. Orice webmaster poate fi curios sa apese pe acel link care ii aduce mult trafic si astfel sa se expuna riscului de furt de date.

In final, putem spune ca nimanui nu-i place sa fie folosit in scopuri publicitare, in timp ce se uita pe rapoarte de trafic si vanzari.

Cum blochezi traficul fantoma (ghost referrals)?

Desi pe Internet circula numeroase teorii despre cum putem contracara efectele negative ale traficului fantoma, pentru a asigura integritatea datelor din Google Analytics, din pacate acestea au efecte doar pe termen scurt. Spammeri sunt campioni la inovatie asa ca utilizatorii unor produse ca Google Analytics pot cadea foarte usor prada tehnicilor lor nocive. Nu putem spera decat ca Google si alte motoare de cautare sa creeze noi mecanisme pentru a combate acest referral spam.

Filtrarea aplicatiilor bot

Pentru inceput, pentru a scapa de acest trafic fals, trebuie sa intri in contul de Google Analytics, in sectiunea Administrator si sa alegi Vedeti Setarile. In josul paginii de Setari pentru vizualizarea de rapoarte vei gasi optiunea Filtrarea aplicatiilor bot. Nu trebuie decat sa bifezi casuta „Excludeti toate accesarile efectuate de aplicatiile bot si spider cunoscute”. Dupa cum spuneam, acest proces nu ne ajuta foarte mult, dar este un pas inainte.

Alte filtre Google Analytics

Un alt instrument oferit de Google in lupta impotriva traficului fantoma este adaugarea de filtre pentru a ne afisa accesarile site-ului nostru conform unor criterii stabilite de noi. Astfel eliminam sursele acestui trafic fals, pe care le gasim accesand categoria Rapoarte, apoi Achizitie, Tot volumul de trafic, Sursa/Modalitate (la parametrul principal, alegeti Sursa). Pentru a face asta trebuie sa intri tot in sectiunea Administrare din Google Analytics, sa alegi meniul Toate filtrele si sa personalizezi un filtru nou. Defineste campul pentru filtru Nume gazda si include adresa de la care primesti trafic fals. Adauga astfel in filtru toate adresele din lista neagra de mai jos si salveaza.

trafic fantoma marketing online

Inainte de a apela la aceasta metoda si a adauga filtre pentru blocarea acestor surse de trafic, specialistii de la Lunametrics.com (http://www.lunametrics.com/blog/2014/08/07/bot-spider-filtering-google-analytics/) ne sfatuiesc sa adaugam un nou raport de afisare a informatiilor, pentru a vedea diferenta intre prezentarea informatiilor cu filtre, dar si ale celor fara filtre si pentru a descoperi ulterior noi site-uri care genereaza trafic fantoma. Ca sa adaugi acest nou raport trebuie ca tot din panoul de Administrare, sectiunea Afisare, sa selectezi Creati o noua afisare.

Adaugarea de filtre pentru a limita sursele de trafic fals au efect in cazul surselor fantoma de trafic (ghost referral traffic). Insa, pentru a le elimina si pe cele care genereaza spam (spammy web crawlers), trebuie sa mai adaugi un filtru, deoarece acestea viziteaza site-ul tau si vor raporta numele unui server normal. Pentru a face asta, urmati pasii initiali de la primul filtru si apoi apasati Excludeti, iar la Nume filtru alege Sursa campaniei. In campul Modelului filtrului trebuie sa introduci numele sursei de spam.

Poti face asta pentru mai multi spammeri, in limita a 255 de caractere, dar trebuie sa-i separi prin semnul |, fara sa lasi spatiu intre ei. De ex: emalt.com|dacodar.com| buttons-for-website.com| fbdownloader.com… In cazul in care ai depasit numarul de caractere si mai vrei sa introduci noi spammeri, poti crea un nou filtru.

filtru google analytics

Lista neagra a site-urile care fac trafic fals/trafic fantoma:
semalt.com
darodar.com
buttons-for-website.com
fbdownloader.com
descargar-musicas-gratis.com
baixar-musicas-gratis.comsavetubevideo.com
srecorder.com
kambasoft.com
ilovevitaly.com
ilovevitaly.co
ilovevitaly.ru
blackhatworth.com
priceg.com
backgroundpictures.net
embedle.com
extener.com
extener.org
fbfreegifts.com
feedouble.com
feedouble.net
japfm.com
joinandplay.me
joingames.org
iskalko.ru
musicprojectfoundation.com
myprintscreen.com
slftsdybbg.ru
edakgfvwql.ru
openfrost.com
openfrost.net
openmediasoft.com
serw.clicksor.com
socialseet.ru
sharebutton.net
cityadspix.com
screentoolkit.com
softomix.com
softomix.net
softomix.ru
gobongo.info
myftpupload.com
websocial.me
luxup.ru
ykecwqlixx.ru
soundfrost.org
seoexperimenty.ru
cenokos.ru
star61.de
superiends.org
vapmedia.org
econom.co
vodkoved.ru
adcash.com
videofrost.com
youtubedownload.org
zazagames.org
7makemoneyonline.com
ranksonic.info
hulfingtonpost.com
viandpet.com
a-hau.mk
cfsrating.sonicwall.com:8080
yougetsignal.com
cenoval.ru
bestwebsiteawards.com
bestwebsitesawards.com
simple-share-buttons.com
adviceforum.info
o-o-6-o-o.com
o-o-8-o-o.com
humanorightswatch.org
smailik.org
s.click.aliexpress.com
social-buttons.com
4webmasters.org
best-seo-offer.com
best-seo-solution.com
buttons-for-your-website.com
Get-Free-Traffic-Now.com
free-share-buttons.co
theguardlan.com
googlsucks.com
buy-cheap-online.info
forum69.info
meendo-free-traffic.ga
kabbalah-red-bracelets.com
pornhub-forum.ga
pornhubforum.tk
anal-acrobats.hol.es
youporn-forum.ga
sexyteens.hol.es
amanda-porn.ga
generalporn.org
depositfiles-porn.ga
rapidgator-porn.ga
torture.ml
domination.ml
webmaster-traffic.com
youporn-forum.uni.me
guardlink.org
free-share-buttons.com
pornhub-forum.uni.me
event-tracking.com
sanjosestartups.com
непереводимая.рф

Pentru a aplica si alte tehnici de eliminare a traficului fantoma, te mai poti inspira de aici:

Definitive Guide to Removing Referral Spam (http://www.analyticsedge.com/2014/12/removing-referral-spam-google-analytics/)

What is Referrer Spam and How to stop it (http://www.ohow.co/what-is-referrer-spam-how-stop-it-guide/)

Eliminating Dumb Ghost Referral Traffic in Google Analytics (http://www.lunametrics.com/blog/2015/03/19/eliminating-dumb-ghost-referral-traffic/)

Spam Filter Insertion Tool (http://www.simoahava.com/analytics/spam-filter-insertion-tool/)

Succes in lupta impotriva spamului!

Citeste mai mult
1 2 3 4