Categoria SEO

SEO

Recuperare dupa penalizare Penguin

Revenirea dupa o penalizare Penguin

Studiu de caz SEO

Astazi vom discuta despre revenirea dupa o penalizare Google Penguin. Dupa cum stim cu totii deja, algoritmii Google sunt in continua modificare, actualizare si reactualizare. Ne-au invadat toate animalele – Penguin, Panda, etc. si incearca sa ne puna piedica la site-urile mult muncite. Dar, o intrebare foarte frecventa este urmatoarea: „Isi poate reveni un site dupa o penalizare Google Penguin?” – raspunsul este DA! google penguin seo

Un studiu de caz din State al unui webmaster ne povesteste despre experienta sa si cum si-a „pus pe picioare” site-ul dupa ce a fost lovit de o penalizare de tip Penguin. Va voi povesti si explica mai multe.

Semnele lui Google Panda

  • Ranking-ul (SERPS) in motoarele de cautare a scazut dramatic
  • Traficul a scazut inexplicabil de mult
  • Ai incalcat unele reguli pe care Penguin le impune

In principiu, toate 3 cazurile de mai sus merg mana in mana si sunt prezente toate in cazul unui site penalizat.

Nu te descuraja! Ai sanse foarte bune sa repui site-ul pe picioare, sa recuperezi pozitiile in motoarele de cautare si traficul mult dorit.

Ce este Google Penguin?

Google Penguin este un algoritm nou implementat de Google care penalizeaza site-urile ce se implica agresiv in campanii de linkbuilding. Acest algoritm penalizeaza site-urile care incearca sa manipuleze pozitiile in motoarele de cautare prin crearea/cumpararea de backlink-uri de slaba (chiar proasta) calitate si exagerand cu utilizarea ancorelor principale (money keywords).

In momentul in care Google detecteaza backlink-uri nenaturale, algoritmul te va penaliza exact pe grupul de ancore si cuvinte cheie pe care le targetezi. Rezultatul e destul de dramatic – trafic mult mai putin (spre deloc) organic, iar pentru site-urile care se bazeaza pe trafic organic… inseamna game over.

Cum iti poti da seama daca ai fost penalizat de Google Penguin

Probabil cel mai simplu mod este sa vezi cand au fost update-uri Google Penguin. Update-urile acestui algoritm au fost pe urmatoarele date pana in prezent, dupa cum urmeaza:

  • Penguin 1.0 – 24 Aprilie 2012
  • Penguin 1.1 – 25 Mai 2012
  • Penguin 2.0 – 5 Octombrie 2012
  • Penguin 2.1 – 4 Octombrie 2013
  • Penguin 3.0 – 17 Octombrie 2014

Daca traficul site-ului tau a scazut brusc dupa vreuna din datele de mai sus, atunci sunt sanse mari ca site-ul tau sa fi fost penalizat. Pentru a fi cat mai sigur de eventuala penalizare, iti recomandam sa faci o analiza a backlink-urilor site-ului tau pentru a detecta eventualele link-uri low-quality care ti-ar fi putut afecta site-ul. Totodata, ar trebui sa verifici si densitatea ancorelor utilizate, daca sunt prea multe (sau toate) pe acelasi money keyword… Not good.

Daca majoritatea backlink-urilor sunt de pe site-uri de slaba calitate, sunt sanse mari de asemenea ca site-ul tau sa se fi ales cu penalizare.

Exista cazuri nefericte, ca ale celui din State despre care va povesteam – in care backlink-urile create de webmaster sunt de buna calitate dar… competitia nu doarme. Nu putine sunt cazurile in care competitorii creeaza backlink-uri negative pentru site-urile altor competitori. Trust my word, am patit-o pe propria piele. Dar o sa va povestesc despre asta intr-un alt articol.

Cu alte cuvinte, degeaba monitorizezi doar backlink-urile pe care le faci tu, trebuie sa monitorizezi toate backlink-urile site-ului tau pentru a nu te trezi cu vreo surpriza neplacuta, cauzata de linkbuilding-ul folosit ca arma de vreun competitor.

Ce facem cu backlink-urile slabe/daunatoare

Pasul cel mai important este probabil de detectat aceste link-uri slabe si daunatoare. Apoi, trebuie sa incercati sa luati legatura cu proprietarii site-urilor (mail/telefon) si sa ii rugati sa scoata link-ul catre site-ul vostru. Daca raspunsul nu apare, nu reusiti sa luati contact s.a.m.d. – Google a creat un tool accesibil prin Webmaster Tools numit „Disavow Tool”. Un tool foarte util cu ajutorul caruia poti trimite la Google lista de backlink-uri catre site-ul tau pe care vrei ca  Google sa le ignore.

Cu alte cuvinte, daca un site negativ are un link plasat catre site-ul tau, poti face cu ajutorul lui Disavow Tool ca backlink-ul de pe site-ul negativ sa nu mai fie luat in calcul de catre Google.

Cum poti vedea toate backlink-urile pe care site-ul tau le are? Prin numeroase modalitati:

De regula site-urile care au foarte multe link-uri externe (external links sau Ext) sunt daunatoare si probabil ferme de link-uri. In orice caz, iti recomandam cu tarie sa verifici fiecare backlink in parte, manual. E o munca obositoare, insa.. dupa munca si rasplata!

Dupa identificarea backlink-urilor si site-urilor care fac trimitere catre site-ul vostru, acordati mare atentiei ancorei pe care se face trimitere catre site-ul vostru. Daca o ancora este folosita prea des… nu este bine si trebuie, daca este posibil, schimbata cu alta ancora mai putin folosita. Conceptul este destul de simplu la prima vedere: „totul trebuie sa fie natural” (sau… in cazul celor priceputi la SEO, sa -para- natural).

Am scapat de link-urile slabe, am dat disavow, am schimbat ancore… acum ce fac?

In principiu… trebuie asteptat urmatorul Google Penguin update. Din pacate, nu sunt prea multe lucruri de facut decat de asteptat, odata ce toate lucrurile de mai sus au fost puse la punct conform indicatiilor.

In cazul webmaster-ului din USA, site-ul si-a revenit urmand aceeasi pasi de mai sus.

De asemenea, trebuie sa ai rabdare! Astfel de penalizari nu dispar peste noapte si este posibil, ca nici dupa ce ai facut aceste modificari sa nu se intample nimic. Am intalnit clienti, care au venit la mine cu site-urile penalizate de Penguin si care aveau pretentia sa fac o „magie” astfel incat site-urile lor sa isi recupereze pozitiile in serps intr-o luna sau doua. Asa ceva nu este posibil… cel putin nu prin tehnicile de white seo.

In concluzie, se poate recupera dupa o penalizare Google Penguin! Totul este sa incerci sa afli cauza pentru care site-ul a fost penalizat si sa incerci sa elimini linkurile de slaba calitate.

Citeste mai mult
SEO

Predictii despre actualizarile Google si celelalte motoare de cautare

seopenet

Google Penguin

Update-ul celor de la Google pentru Penguin de dinainte de sarbatori a ingrijorat cu siguranta multi dintre webmasteri. Acest update a creat un precedent, astfel incat ne putem astepta la refresh-uri sau update-uri mult mai frecvent. Acest lucru poate fi considerat bun prin prisma faptului ca ar putea da posibilitatea vizualizarii intr-un timp mai scurt a muncii de SEO, dar in acelasi timp, fiecare webmaster nu va mai putea „dormi” linistit o perioada, cel putin pana la urmatorul update.

Google Pigeon

Pigeon este un algoritm implementat de cei de la Google relativ recent, care are ca scop principal returnarea rezultatelor locale. In linii mari, acest algoritm este un sistem care sta deasupra rezultatelor, filtrand rezultatele cu caracter local. Acest algoritm a fost necesar intrucat cautarile de genul “gaseste un restaurant cu specific romanesc aproape de mine” facute prin Google Now au luat avant. Aceste filtre vor fi evident imbunatatite si aduse la zi, astfel incat Google sa poata da rezultatele cele mai bune pentru utilizatori.

Google Panda

Acest algoritm este cel mai ingrijit algoritm al celor de la Google. El are ca principal scop inlaturarea de continut irelevant, de calitate slaba sau redundant. Cu alte cuvinte, se doreste inlaturarea site-urilor „low-quality” si promovarea site-urilor de calitate.

Pe langa toate acestea, webmasterii vor trebui sa tina cont si de competitorii celor de la Google, adica Bing si Yahoo. In urma intelegerii din noiembrie anul trecut, intre Yahoo si cei de la Mozilla, Firefoxul are ca principal motor de cautare Yahoo. Aceasta intelegere poate aduce o crestere a numarului de utilizatori ai Yahoo. In acelasi timp cei de la Microsoft imping motorul de cautare Bing cat pot de tare pe platforma Windows 8, incercand astfel sa acapareze o cota de piata din ce in ce mai mare.

Cu alte cuvinte, optimizarea SEO va trebui sa fie una universala si nu una axata strict pe cerintele Google.

Citeste mai mult
SEO

Analiza semantica in viziunea lui Google

semantic-analysis-powers

Fiecare firma cu prezenta si in mediul online, a resimtit intr-o forma mai mica sau mai mare ultimele actualizari pentru ale motorului de cautare Google.

Unele firme au reusit sa se mentina pe pozitii, altele au urcat vertiginos, dar cele mai multe au scazut in clasamente.

Din literatura de specialitate si comunicatele celor de la Google reiese faptul ca, motorul de cautare isi schimba strategia cu privire la compunerea clasamentelor. Daca pana acum cel mai important factor era numarul de recomandari pentru un site (linkuri pentru acel site), de ceva timp se ia in considerare continutul si anume motorul de cautare va tine seama de calitatea si intr-o mai mica masura cantitatea de continut; schimband astfel atentia catre continut.

Insa, cei de la Google nu se vor opri aici, urmatorul pas logic va fi analiza acestor articole, va trebui sa existe o departajare intre un continut de calitate si unul prost, neinteligibil facut doar pentru a satisface noile cerinte. De asemenea va trebui sa “inteleaga” despre ce se vorbeste in acel articol, sa inteleaga entitatile in cauza si sa isi dea seama daca “se vorbeste de bine sau de rau” in articol.

Pentru ca aceste rezultate sa apara integrate intr-un site, va trebui sa se urmareasca urmatoarele supozitii.

1. Construieste un site cu o structura semantica inteligenta – Avand in vedere ca motoarele de cautare au deja o cunostinta despre care termeni sunt relevanti si inruditi, nu strica sa te preocupi de scrierea si asezarea continutului intr-un mod cat se poate de logic. De obicei, intuitia este suficienta pentru asta.

2. Creaza continut care utilizeaza termeni, fraza, relevante – Daca, de exemplu, tintesti catre ceva de genul ipoteci, dar continutul se refera cu precadere la inchirieri imobiliare, schimbarea lui va avea efecte benefice, desi ambi termeni au aceiasi “clasa mama” ei fac parte din subcategorii diferite.

3. Urmareste sa capeti “recomandari”, linkuri, din partea unor site-uri relevante pentru nisa ta.

Desi volumul si autoritatea linkurilor ce recomanda o anumita pagina este un factor important, un rol foarte important este si conexiunea semantica intre linkurile care recomanda un anumit site si acel site. De exemplu, daca un site prezinta flori de sezon, un blog, iar acesta are recomandari din partea unor site-uri ce prezinta gadgeturi sau ce mai este nou in piata IT, faptul ca nu sunt in aceiasi categorie, va afecta relevanta site-ului de flori, indiferent cat de bune ar fi site-urile din domeniul IT.

Asadar,strategia de culegere de linkuri de oriunde, cu conditia ca site-ul care recomanda sa aiba un pagerank bun nu mai este atat de buna si recomandarea mea este ca aceste linkuri sa fie axate atat pe zona de interes, de exemplu Romanaia sau Marea Britanie, dar foarte importat sa fie axate pe aceiasi nisa cu site-ul.

Astept cu placere parerile voastre, iar daca cineva ar dori sa aprofundeze aceste subiecte, sa lase un mesaj.

Citeste mai mult
SEO

Update-ul Penguin, miscare geniala sau esec?

Opiniile in lumea SEO sunt extrem de polarizate in ceea ce priveste update-ul Penguin. De la lansarea sa si pana in prezent disputa intre beneficiile si dezavantajele acestui update sunt inca discutate aprins.

Google Penguin

Partile bune

#1. A facut continutul “Rege”

Inca de la infintarea sa, Google afirma ca ceea ce conteaza este continutul; desi s-a bazat mai mult pe volumul de linkuri ce recomanda o anumita pagina, deoarece acest indicator poate fi mai bine cuantificat. Aceasta a determinat de-a lungul vremi ca atat agentiile SEO, cat si webmasterii, sa se concetreze mai mult pe strategiile de link-building si mai putin pe crearea de continut spectaculos.

#2. A schimbat regulile jocului

Desi inca o buna parte din comunitatea SEO inca incearca sa gaseasca portite in algoritm prin strategii de link-building, cea mai mare parte a comunitatii SEO si-a schimbat radical tacticile.

Partea cea mai importanta a “industriei” de SEO s-a canalizat pe strategii de castigare a linkurilor prin continut de buna calitate, ceea ce este un lucru excelent. In plus atat webmasterii. cat si agentiile SEO, pun un pret mai mare pe managmentul linkurilor (atat calitatea lor cat si relevanta acestora), deoarece sunt interesati sa scape de linkurile “proaste”.

#3. A readus SEO acasa.

Inainte de acest update Penguin, riscurile cumpararii de servicii SEO de pe site-uri ce ofereau acest tip de serviciu erau limitate. Aceste servicii constau in principal in cumpararea de linkuri. Desi Google s-a jucat dea soarecele si pisica in a contracara aceste tehnici, de cele mai multe ori aceste tehnici au functionat excelent.

Partile negative

#4. A dat startul la SEO negativ

Creand un algoritm care penalizeaza link-buildingul cu site-uri de proasta calitate, Penguin a creat posibilitatea ca un webmaster sau o agentie SEO sa incerce sa penalizeze competitia. Desi pozitia oficiala a Google este ca acest tip de SEO negativ este destul de greu de realizat, pentru cineva cu cunostinte si programe adecvate , nu este chiar asa greu de realizat.

#5. A transformat Webmasterii in “sclavi ai internetului”

Din pacate, odata cu acest update, oricine poate crea o campanie de link-building pentru un site fara consimtamatul administratorului. Desi este destul de greu sa castigi linkurile bune, pe care ti le doresti, este foarte usor pentru oricine sa iti construiasca linkuri de care nu ai nevoie si chiar ar putea sa-ti faca rau.

Concluzii

Per ansamblu acest update a fost bun, desi unele voci afirma ca acest update ar fi fost mult mai eficace daca, in loc de a penaliza site-urile cu linkuri de proasta calitate, aceste linkuri erau pur si simplu neutralizate. Dar parerea mea este ca Google a vrut sa dea o lectie tuturor.

Citeste mai mult
SEO

Cum influenteaza traficul primit de un site pozitiile in Google

Oficial, Google sustine ca numarul de vizitatori care il are un site nu influenteaza pozitia acestuia in cautari.

Neoficial insa, exista suficiente argumente ce contrazic aceasta afirmatie.

Spre exemplu, un utilizator inregistrat pe platforma Google, care foloseste browserul Chrome, va avea o clasificare personalizata in functie de istoricul sau. Pe de alta parte, chiar auto-suggestul acestuia pare a fi facut special pentru a aduce utilizatorul pe nisa dorita, care exclude, de exemplu, scamurile unui brand ce pot exista.

Pe langa asta, se pot face diverse tipuri de experimente, prin care fie folosind platformele de social media, fie folosind publicitatea offline, utilizatori sunt indreptati spre a face anumite cautari pe Google.

Pe langa asta se mai poate face un alt fel de experiment, cu aceiasi idee de baza, dar cu parametri problemei un pic diferiti.

De exemplu, daca se genereaza trafic organic, traficul organic fiind acel trafic care trece printr-un motor de cautare, cu precadere Google, se poate observa o crestere a site-ului per ansamblu, in cautarile pe care este pozitionat. Aceasta crestere este direct influentata de volum, cu alte cuvinte daca vizitele scad, si site-ul va scadea in pozitii.

O sa va dau exemplu un mic experiement pe care l-am pus in aplicare in urma cu o saptamana. Site-ul in cauza a avut in urma cu 2 ani o penalizare in urma unui update de algoritm Panda. De atunci a oscilat intre prima si a doua pagina, pe principalele cuvinte cheie, in ultima vreme mai mult pe a doua pagina.

Initial, Google Analytics imi arata un trafic de 120-150 de sesiuni:

Screenshot-Audience Overview - Google Analytics - Firefox Developer Edition

Dupa o saptamana, traficul afisat de Google Analytics a crescut la aproximativ 2000 de sesiuni. Daca o sa va uitati cu atentie, o sa vedeti ca bounce rate-ul a scazut.

Screenshot-Audience Overview - Google Analytics - Firefox Developer Edition-1

Experimentul este inca în desfasurare, dar deja am remarcat rezultate pozitive. Site-ul a urcat în prima pagina pe principalele cuvinte cheie.

Tin sa precizez ca nu s-a mai lucrat absolut deloc pe acest site in cea ce priveste SEO, aceste vizite fiind singurul lucru care s-a facut.

Desigur dovezile nu sunt inca suficiente pentru a declara cu certitudine ca pozitiile in Google pot fi influentate de interogari si de volumul de trafic. Poate sa fie doar o chestiune de moment. De asemenea, trebuie sa tinem cont ca site-ul pe care am facut experimentul are vechime, are un Domain Authority bun si este destul de bine optimizat. Ramane de vazut ce se intampla in cazul unui site nou.

Trebuie sa mai precizez ca am verificat pozitiile pe Romania, pe alte orase este posibil ca pozitiile sa fie diferite.

Sunt multe intrebari la care nu am inca un raspuns, dar intentionez sa il aflu cat de curand. Pana acum experimentul decurge bine, iar acest lucru m-a impulsionat sa fac mai mult cercetari 😉

Citeste mai mult
Content marketing SEO Social Media

Tendinte SEO in 2015

tendinte seo 2015

Cand m-am apucat de SEO, in urma cu 6 ani, lucrurile erau destul de simple. Strategia se rezuma la alegerea unui exact match domain, inscrieri in directoare, continut copiat de pe alte site-uri, cateva link exchange-uri si link-uri cumparate. Astazi lucrurile s-au schimbat dramatic, avem update-urile de algoritmi Panda, Penguin, Humminbird etc.

Scopul SEO a ramas acelasi, insa tehnicile de optimizare au evoluat. Nu ne mai rezumam doar la a crea niste linkuri pe niste site-uri. Astazi SEO a devenit mai complex si mai mult decat atat, motto-ul dupa care ne ghidam trebuie sa fie “Calitate vs cantitate!”

Care sunt tehnicile de SEO pe care ar trebui sa le folosesti? Pe ce ar trebui sa iti focusezi strategia de SEO in 2015? Cum va evolua SEO in 2015?

Acestea sunt cateva intrebari la care o sa incerc sa iti raspund in acest articol. Daca vei considera ca am omis ceva, nu ezita sa imi comunici intr-un comentariu mai jos 😉

  1. Adapteaza-ti strategia pentru expresiile long tail

In 2013, Google a lansat update-ul de algoritm Humminbird. Spre deosebire de Panda si Pengiun, care se focuseaza pe continut si linkuri, Humminbird a adus o revizuire completa a algoritmului, bazata pe cautarile semantice.

Semantica este o ramura a lingvisticii care se ocupa cu studierea sensurilor cuvintelor si a evolutiei acestor sensuri. Cautarea semantica incearca sa inteleaga sensul unei interogari de cautare si intentia utilizatorului.

De mai bine de 10 ani Google ne-a invatat sa cautam prin cuvinte cheie care sa descrie ceea ce cautam. Astazi Google incearca sa ne invete sa facem conversatie, sa punem intrebari.

In 2015 este esential sa targetezi cuvintele cheie long tail, in special intrebarile conversationale, daca iti doresti sa atragi cat mai mult trafic organic si sa obtii o pozitionare mai buna.

  1. In 2015 in SEO se va tine cont mai mult de dispozitivele mobile

In Ianuarie 2013, doar 3% din traficul pe internet din Romania era generat de dispozitivele mobile, in timp ce, in Martie 2014 traficul pe mobil a ajuns la 7%. Matt Cutts a declarat, in 2014, ca estimeaza ca traficul pe mobile o sa il depaseasca pe cel provenit de pe desktop, in viitorul apropiat.

trafic mobile romania

Google, care a remarcat aceasta crestere in traficul de pe mobile si care a inceput sa puna din ce in ce mai mult accent pe utilizator, doreste sa ii ofere acestuia accesul la cat mai multe site-uri optimizate pe mobile. De aceea Google favorizeaza site-urile care sunt optimizate si pe mobile, in detrimentul celor care sunt optimizate doar pentru desktop.

Pentru a te asigura ca site-ul tau este optimizat corect pentru dispozitivele mobile, trebuie sa treci testul Google Webmaster Mobile-Friendly.  Cu acest tool vei putea vedea daca site-ul tau este mobile-friendly si daca indeplineste criteriile impuse de Google.

  1. 2015 – anul site-urilor securizate (https)

Google a anuntat in 2014 ca va favoriza site-urile care sunt securizate. Mai mult decat atat, John Muller a declarat ca https va fi un factor de ranking. Dar, asa cum am precizat in articolele trecute, daca vei face tranzitia pe https, sa nu te astepti ca site-ul tau sa urce pe prima pozitie. Exista si alti factori de care Google tine cont in clasament.

Insa, sfatul meu este sa iti securizezi site-ul, deoarece intr-un viitor apropiat acest lucru nu va mai fi o optiune ci o cerinta. In ACEST ARTICOL gasesti tot ce trebuie sa stii despre tranzitia la https.

  1. SEO pentru utilizatori, nu doar pentru Google

SEO nu se mai rezuma doar la crearea de continut si linkuri. Marketerii si-au dat deja seama ca, business-urile care sunt capabile sa isi umanizeze brandul vor avea de castigat in viitor. Oamenii simt nevoia sa stie ca in spatele unui brand sunt tot oameni care le inteleg nevoile si care sunt gata sa empatizeze cu ei.

De aceea SEO va deveni o parte importanta din branding si cred ca in 2015 se va pune din ce in ce mai mult accent pe acest lucru.

Atunci cand iti stabilesti o strategie SEO nu tine cont doar de aspectele tehnice. Creeaza comunitati, construieste relatii, cauta persoane influente care iti pot promova brandul si nu uita de retelele sociale.

  1. Retelele sociale importante si in 2015

Sunt semnalele sociale (tweet, share, +1) un factor de ranking? Da, dar nu asa cum am fost facuti sa credem.

In urma cu 2-3 ani, auzeam oameni declarand “Retelele sociale sunt de baza, SEO este o tehnica moarta.” Cu totii ne-am convins deja ca retelele sociale nu sunt “baza” si ca, inca nu este cazul sa ii punem cruce SEO-ului.

A fost o perioada cand se credea ca retelele sociale vor fi un factor decisiv de ranking. Adevarul este ca retelele sociale sunt un factor important, dar trebuie sa intelegi foarte bine care este motivul pentru care trebuie sa fii activ si ce impact au retelele sociale din punct de vedere SEO.

Retelele sociale trebuie sa faca parte din strategia de marketing prin continut.

Continutul share-uit genereaza backlinkuri, iti aduce trafic si creste numarul de interogari pentru brand. Toate acestea contribuie la pozitionarea site-ului.

  1. Mentionarea si citarea brandului

Google face diferentierea intre “linkurile express” si “linkurile implicite.” Linkurile express, cele pe care le numim deja linkuri, sunt URL-urile care fac trimitere catre o pagina web. Linkurile implicite sunt cele care fac referire sau mentioneaza brandul sau site-ul, dar care nu au link direct catre site.

Din cauza folosirii abuzive a tehnicii de link building, Google pare sa puna mai mult accent pe mentionarile si citarile de brand, care sunt mai putin probabil si mai greu de manipulat. In 2015, iti recomand sa acorzi atentie mai mare mentionarilor de brand si linkurilor nofollow. S-ar putea sa descoperi ca acestea sunt la fel de importante ca linkurile dofollow!

Fara indoiala SEO a evoluat si va continua sa se schimbe si in 2015. Cresterea cautarilor semnatice, a traficului mobile si relevanta indirecta a retelelor sociale sunt doar cateva dintre lucrurile care se vor schimba. Desigur exista si multe lucruri care raman la fel: continutul redactat pentru utilizatori si pentru motoarele de cautare, black hat SEO va avea un impact negativ in continuare, linkurile site wide vor influenta negativ in continuare si multe altele 🙂

Citeste mai mult
SEO

Cum ma va afecta tranzitia la HTTPS din punct de vedere SEO?

Ce tip de certificat SSL sa aleg? Cum pot implementa HTTPS pe site-ul meu? Ce impact va avea trazitia la HTTPS asupra linkurilor si a pozitiilor? Acestea sunt cateva intrebari la care voi incarca sa raspund in acest articol.

Securizare prin certificat https

Pe 6 August, Google a anuntat ca va oferi un boost in clasament site-urilor securizate cu SSL.

Utilizarea protocolului HTTPS nu este noutate, din contra este o tactica de securizare folosita de cativa ani, de site-uri importante, cum ar fi Facebook, WordPress si Twitter.

Google considera ca implementarea HTTPS este o masura importanta pentru securitatea online. Il putem crede pe cuvant, avand in vedere ca in 2013, atacurile cibernetice au crescut cu 27,6%, fata de 2012, potrivit Kaspersky Lab. Drept urmare, Google a decis sa rasplateasca site-urile care sunt securizate oferindu-le o pozitionare mai buna in cautari.

Inainte de a trece mai departe, trebuie sa va spun sa nu va asteptati, daca veti face tranzitia la HTTPS, ca site-ul va urca instant pe primele pozitii. Pana acum s-a dovedit a nu avea un impact semnificativ, desi cei de la Google au anuntat ca vor creste influenta in factorii de pozitionare, odata ce va fi implementat acest certificat.

Ce este SSL/ HTTPS?

HTTPS (Hyper Text Transfer Protocol Secure) este versiunea securizata a Hyper Text Transfer Protocol (HTTP). Atunci cand un utilizator se conecteaza la un site prin intermediul HTTPS, sesiunea este criptata cu un certificat SSL. Utilizatorii pot verifica daca conexiunea este sicurizata uitandu-se la URL. Daca URL-ul incepe cu https:// in loc de http:// pagina este securizata.

Cand un utilizator este conectat la un site securizat cu un certificat SSL, toate datele transmise intre utilizator si site sunt securizate si criptate.

Ce tip de certificat SSL trebuie sa aleg?

Exista mai multe tipuri de certificate SSL si, desi toate ofera acelasi nivel de criptare, nu toate certificatele SSL sunt la fel. Acestea sunt concepute pentru situatii diferite, de aceea este recomand sa alegi unul potrivit pentru site-ul tau, pentru a nu cheltui niste bani pe un certificat SSL de care nu ai neaparat nevoie.

1. Certificat SSL Domain Validation (OV)

Este ideal pentru site-urile mici, cele personale sau bloguri. Acesta securizeaza un singur domeniu (www.exemple.com) si un singur server.

2. Certificat SSL Extended Validated (EV)

Este cam acelasi lucru cu domain validation doar ca include o validare mai extinsa, care reprezinta cea mai inalta forma de certificare existenta pe piata la aceasta data.

3. Certificat SSL Wildcard

Este potrivit pentru companiile si site-urile mari, care trebuie sa securizeze mai multe subdomenii (www.example.com, login.example.com, shop.example.com). Decat sa cumperi un certificat domain validation pentru fiecare subdomeniu, poti sa cumperi un certificat Wildcard pentru a securiza tot site-ul.

4. Certificat SSL Organization Validated

Validarea organizatiei reprezinta o forma extinsa de certificare ce permite certificarea autenticitatii datelor posesorului domeniului internet. Este recomandat magazinelor online.

Mutarea site-ului pe HTTPS

Daca te-ai hotarat sa iti muti site-ul pe HTTPS, trebuie sa urmezi cativa pasi:

1. Alege un certificat SSL potrivit pentru site-ul tau
2. Cumpara certificatul de la o companie de incredere
3. Instaleaza certificatul pe server
4. Muta site-ul pe HTTPS, poti sa urmezi pasii recomandati de Google aici: https://support.google.com/webmasters/answer/6033049

Ce lucruri trebuie sa ai in vedere in momentul tranzitiei la HTTPS:

1. Seteaza un redirect 301 de la HTTP la HTTPS. Astfel vei evita pierderea backlinkurilor pe care le-ai creat. De asemenea, te vei asigura si ca toate paginile canonical sunt orientate catre versiunea HTTPS.
2. Linkurile interne trebuie schimbate, astfel incat acestea sa faca trimitere catre versiunea cu HTTPS a URL-ului.
3. Listeaza site-ul HTTPS separat in Google Webmaster Tools, pentru ca Google priveste site-ul cu HTTPS ca fiind un site nou.
4. Listeaza site-ul HTTPS separat in Google Analytics
5. Asigura-te ca ai folosit protocolul pentru toate domeniile/scripturile/imaginile/fisierele css ale site-ului.
6. Realizeaza un update la sitemap
7. Realizeaza un update la fisierul robots.txt. Adauga noul sitemap in fisier.

Test SSL

Daca ai implementat corect certificatul SSL, ar trebui sa treci testul Quality SSL Labs, pe care il gasesti aici: https://www.ssllabs.com/ssltest/index.html .

Ce avantaje ai din punct de vedere SEO?

1. Securitate

HTTPS asigura vizitatorii ca site-ul tau este securizat. Totodata este si o bariera impotriva atacurilor cibernetice. HTTPS cripteaza orice tine de comunicarea cu site-ul tau, inclusiv URL-urile, care protejeaza lucruri cum ar fi numarul cardului de credit sau istoricul browserului.

2. Pozitionare mai buna

Asa cum am precizat la inceputul articolului, Google a confirmat ca site-urile care sunt securizate vor primii un boost in clasament.

Cu toate acestea, exista multi webmasteri care au declarat ca nu au remarcat nicio schimbare dupa implementarea HTTPS. Desigur este destul de greu sa izolezi acest factor si sa iti dai seama daca schimbarile apar doar datorita lui.

Cateva provocari pe care trebuie sa le ai in vedere:

1. Viteza site-ului

Este posibil ca viteza site-ului sa scada, deoarece acesta poate fi accesat atat de pe HTTPS, cat si de pe HTTP. Conexiunea securizata HTTPS este un pic mai lenta decat cea nesecurizata HTTP, deoarece transferul de date trebuie criptat pentru ambele.

2. Scaderi de trafic in GWT

Google Webmaster Tools tratateaza site-urile cu HTTPS si cu HTTP ca doua entitati diferite. Traficul pe site-ul nesecurizat va scadea dupa tranzitie, in timp ce pentru versiunea securizata traficul va creste.

3. Mai putine date

Tranzitia la HTTPS impiedica accesul la mai multe date utile webmasterilor. Chiar daca tu ca utilizator poti vedea interogarea in URL atunci cand este conectat prin HTTPS, Google nu poate. Nu poti vedea referrer-ul (adica URL de unde se face trimiterea) si, prin urmare, nici keyword-ul pe care l-ai folosit, de exemplu. Dupa ce Google a implementat HTTPS pe site-ul lor, determinand astfel pierderea informatiilor referitoare la keyworduri pentru webmasteri, urmatorul pas logic a fost sa le ceara si acestora sa faca acelasi lucru.

4. Costuri

Costul unui certificat SSL incepe de la 20 de euro si poate ajunge pana la cateva sute pe an. O suma nu foarte mica, mai ales pentru cei cu afaceri mici.

Concluzie

Incet, incet, din ce in ce mai multi proprietari de site-uri vor trece la HTTPS. Intr-un viitor apropiat probabil ca acest lucru nu va mai fi o cerinta si va face parte din normalitate. Ar trebui sa iti muti site-ul pe https? Da, pentru ca acest lucru nu te va ajuta doar din punct de vedere SEO, ci iti va aduce si un plus de incredere in fata utilizatorilor.

Citeste mai mult
SEO

5 pasi care te vor ajuta sa iti maximizezi vanzarile si ROI-ul de Black Friday

online-black-friday-sales

In luna noiembrie din 2013, vanzarile au crescut cu 27%, in principal datorita Black Friday, potrivit unul studiu realizat de GFK. Iar trendul pare sa fie ascendent si in acest an, facand din Black Friday un eveniment important pentru retailerii online.

In acest articol iti voi prezenta cateva tehnici de SEO care te vor ajuta sa iti maximizezi vanzarile si ROI-ul de Black Friday 2014.

Pasul 1. Realizeaza o analiza detaliata a cuvintelor cheie

Multe cuvinte cheie au un volum extrem de mare de interogari de cautare in anumite luni sau perioade. De exemplu, pe grupul de cuvinte “Cupa Romaniei” au existat aproximativ 36.000 de cautari in septembrie 2014 si aproximativ 39.000 de cautari in octombrie 2014. Daca ne uitam in luna august, constatam ca au existat aproximativ 7000 de cautari pe acest grup de cuvinte.

La fel ca si alte evenimente de sezon, cautarile ce contin grupul de cuvinte “Black Friday” genereaza un volum mare de trafic in luna noiembrie, dar foarte putine in restul anului.

Ia in considerare aceste cuvinte cheie atunci cand redactezi continutul pentru Black Friday 2014:

Black Friday Romania – 14.800 de cautari

Black Friday 2014 – 9.900 de cautari

Black Friday magazine – 1.900 de cautari

Reduceri de Black Friday – 1.000 de cautari

Oferte Black Friday – 720 de cautari

cuvinte_cheie_black_friday

Nu am inclus in lista expresiile long tail care iti pot aduce si ele trafic. Poate ca nu vei reusi sa iti ridici site-ul in prima pagina pe “Black Friday 2014”, dar poti atrage vizitatori care cauta ceva specific. Tot ce trebuie sa faci este sa redactezi un continut relevant.

Pasul 2. Creeaza pagini unice pentru ofertele tale

Creeaza landing page-uri pentru fiecare grup de produse specifice, care vor fi reduse de Black Friday. Pe langa cuvintele cheie care le-am enumerat mai sus, iti recomand sa faci un research exact pe cuvintele cheie care te intereseaza.

Un exemplu: ai putea adauga “Black Friday reduceri telefoane” in titlul si in meta tagurile paginii, pentru a te asigura ca pagina ta are o sansa sa fie afisata in cautari pe interogari de cuvinte cheie similare.

Pasul 3. Personalizeaza URL-ul

Personalizeaza URL-ul paginii cu oferte, incluzand cuvinte cheie, ca de exemplu “Reduceri de Black Friday.” Asa cum am precizat mai sus, acest cuvant cheie are peste 1000 de cautari in luna noiembrie si te poate ajuta sa iti cresti site-ul in SERP.

Daca site-ul tau nu are un Page Rank mare, un Domain Authority scazut si este online de mai putin de 3 ani, iti recomand sa il optimizezi pe expresii long tail care includ si anul. De exemplu: “Black Friday 2014” sau “Reduceri de Black Friday 2014.” Aceste cuvinte cheie tind sa aibe o competitie mai scazuta si rata de conversie mai mare.

Pasul 4. Foloseste imagini si optimizeaza alt tagurile cu cuvinte relevante pentru Black Friday

Alt_Tag_Text Entry(1)

Cu totii stim expresia “O poza face cat o mie de cuvinte”. Imaginile fac cumparaturile online mai convingatoare si ofera, de asemenea, un alt mod de a optimiza landing page-urile prin optimizarea tag-ului “Alternative text”, care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine despre ce este vorba in imagine. Asigura-te ca folosesti un text care se identifica cu imaginea, dar adauga si expresia “Black Friday” sau alte expresii long tail relevante.

Pasul 5. Imbunatateste viteza site-ului

Daca site-ul tau se incarca greu poate afecta nu numai pozitionarea in cautarile organice, dar si experienta utilizatorilor. Cercetarile au aratat ca 25% dintre utilizatori parasesc site-ul, daca acesta se incarca in mai mult de 4 secunde. Pentru a imbunatatii viteza site-ului, scaneaza site-ul folosind tool-ul oferit de Google https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ . Acesta iti va oferi sfaturi care te vor ajuta sa imbunatatesti viteza de incarcare a site-ului.

Black Friday se apropie, iar daca site-ul tau nu este optimizat, competitorii tai se vor bucura de succesul pe care tu ar trebui sa il ai. Nu este prea tarziu sa il imbunatatesti pentru a profita de Black Friday!

Citeste mai mult
SEO

Informatii despre noul Penguin de la Google

Analistul de la Google Webmaster Trends – Gary Illyes, totodata si cel care ocupa functie de Search Quality Engineer (inginer al cautarii calitative) a declarat la Search Marketing Expo East, faptul ca Google s-ar putea sa lanseze un refresh al algoritmului Penguin saptamana viitoare.

Atentie! Acesta nu va fi un simplu refresh, ci o varianta larg rescrisa si modificata a algoritmului Penguin. A durat aproximativ un an dezvoltarea sa.Google Penguin

Insa, lucrurile nu sunt sigure inca. In cazul in care apar probleme in faza de testare, update-ul nu va rula. Dar, daca algoritmul trece de faza de testare cu succes, Google va lansa noul Penguin, un update de „next generation”.

Noul update Penguin va face viata webmasterilor mai usoara si pentru majoritatea oamenilor, acest update va fi de-a dreptul incantator, dupa spusele reprezentantilor.

Compania Google ar fi putut rula un update Penguin mai frecvent, insa acestia au vrut sa dezvolte un update care sa faca atat webmasterii cat si utilizatorii fericiti. Asadar, cei de la Google lucreaza intens pentru a multi pe toata lumea si pentru a face pe toata lumea fericita.

Gary Illyes a spus totodata ca, daca s-a efectuat procedeul de disavow al link-urilor negative acum sau in urma cu doua saptamanii, este foarte posibil sa fie prea tarziu pentru urmatorul refresh al algoritmului Penguin. Dar, Gary adauga faptul ca refreshurile Penguin vor fi mult mai frecvente datorita noului algoritm.

Este foarte posibil sa vedem saptamana viitoare un update Penguin de „next generation”, in cazul in care algoritmul trece cu succes de faza de testare.

Va asteptam pe blogul nostru pentru urmatoare actualizari ale acestei noutati.

 

Citeste mai mult
SEO

4 lucruri noi pe care SIGUR nu le stiai despre Google

Google este cel mai mare motor de cautare din lume, fara doar si poate. Exista un numar foarte mare de ingineri Google, astfel… acest motor de cautare a ajuns la urmatorul nivel in ceea ce priveste eficienta sa.

Dupa cum era tehnologiei impune conformari, telefoanele mobile au devenit smartphone-uri, ceasurile au devenit smartwatch-uri, iar Google a devenit un motor de cautare smart.

Iata o lista cu 7 lucruri pe care nu le stiai despre Google:Google

  • Google este matematician! Simplu… in cazul in care aveti nevoie sa calculati ceva rapid, Google va va sari in ajutor. Trebuie doar sa tastati pe Google, spre exemplu 2*6 sau 2(6/2) iar motorul de cautare iti va afisa rezultatul corect. Interesant, nu? Dar asta nu este tot…
  • Google te poate ajuta si pe domeniul economic, fiind la curent cu toate conversiile intre monede. Astfel, daca vrei sa faci conversia dintre leu si euro sau oricare alte doua monede, poti scrie rapid pe Google – 500 euro in lei, iar Google va face paritatea pe loc.
  • Una dintre utilitatile eficiente si interesante de asemenea este faptul ca Google poate sa iti extraga numai anumite tipuri de fisiere despre o informatie. Sa spunem ca vrei sa cauti lista bancilor, atunci va trebui sa tastezi pe Google: lista banci filetype:DOC.
  • Poti gasi o informatie dintr-un anumit interval de timp folosind urmatorul tipar: comunism 1920…1990

Trebuie sa recunoastem faptul ca Google reuseste sa ofere un serviciu din ce in ce mai complex, performant si bun. Motorul de cautare mentionat anterior este cel mai mare si cel mai important din intreaga lume.

Citeste mai mult
1 2 3 4