Categoria SEO

SEO

Panda 4.1 – Cel de-al 27lea update Google Panda ruleaza!

Astazi, Pierre Far, Webmaster Trends Analyst Google, a anuntat pe profilul sau de Google + ca Google Panda 4.1 – un algoritm realizat pentru a penaliza site-urile fara continut – este in derulare!

pierre_far_panda_4.1

Acesta a precizat ca Google a inceput sa ruleze Panda 4.1 de la inceputul acestei saptamani si va continua, probabil, sa ruleze pana saptamana viitoare. De asemenea, in functie de locatie, vor fi afectate 3%-5% dintre cautari.

Google Panda 4.1 – Vestile bune:

Daca site-ul tau este bogat in continut relevant atunci probabil ca nu trebuie sa iti faci probleme. Mai mult decat atat, s-ar putea chiar, daca nu ai fost penalizat de un alt algoritm, sa observi o crestere a traficului.

De asemenea, este o sansa ca site-urile care au fost afectate de updatul precedent, Panda 4.0, sa isi revina, daca au avut grija sa scoata continutul duplicat sau cel slab calitativ si sa il imbunatateasca.

Asa cum a spus John Muller, Webmaster Trends Analyst la Google Suedia: „In teorie, daca un site este afectat de orice algoritm si rezolva problema care a dus la aceasta situatie, atunci este nevoie de un refresh al acelui algoritm pentru a vedea aceste schimbari.”

Google Panda 4.1 – Vestile proste:

Google-Panda-4-1-Algorithm-Survive

Daca iti monitorizezi site-ul si ai remarcat scaderi de pozitii sau o scadere a traficului brusca este foarte probabil sa fi fost afectat de Google Panda 4.1.

Ce trebuie sa faci pentru a scapa de o penalizate Google Panda:

  1. Asigura-te ca ai fost penalizat de acest algoritm
  2. Realizeaza un audit de site amanuntit
  3. Elimina continutul duplicat sau slab calitativ
  4. Elimina paginile/posturile inutile din cautarile Google
  5. Corecteaza meta tagurile duplicate
  6. Asigura-te ca nu ai prea multe reclame pe site
  7. Asigura-te ca ai un timp de incarcare al site-ului bun

[polldaddy poll=8333844]

Citeste mai mult
SEO

WebP: Noul format pentru imagini preferat de Google!

webp1Una dintre problemele majore de seo ale site-urilor este viteza de incarcare. Studiile au constatat ca cei mai multi vitatori parasesc un site daca timpul de incarcare al acestuia depaseste 3 secunde. Daca stam sa ne gandim 3 secunde nu inseamna foarte mult, mai ales daca ai un site de media unde postezi imagini si video-uri zilnic. Motoarele de cautare au inceput sa tina cont si de timpul de incarcare pentru a determina care site-uri merita sa fie pozitionate mai bine in cautari.

Cu toate acestea, Google vine in ajutorul webmasterilor cu noul format pentru imagini „WebP”.

WebP este un format relativ nou care ofera comprimarea fara pierderi a imaginilor de pe web. Similar din punct de vedere al calitatii cu mult mai popularul JPEG, acest standard lansat de curand genereaza imagini mai mici cu 31%, fara ca rezultatul final sa arate mai rau.

Google-Webp-image-format-online-youtube-compresie_thumb

Si cum imaginile comprimate se incarca mai usor si astfel imbunatatesc experienta utilizatorului, Google a devenit un „sustinator” al acestui format. Dar, imaginile WebP sunt indexate si clasate de Google Images?

Raspunsul este „DA”.

John Muller, de la Google, a spus acest lucru pe Twitter: „Imaginile WebP sunt in regula pentru Google Images Search.”

Ca dovada, acesta a declarat sa facem o cautare dupa „inurl:webp”, si da (telefon inurl:webp) exista destul de multe imagini indexate in acest format.

Ce trebuie sa stii despre formatul pentru imagini WebP:

1. Avantaj pentru utilizatorii de dispozitive mobile

Telefoanele mobile care au internet au devenit un necesar pentru oricine. Cu toate acestea, pana cand providerii de telefonie mobila nu vor oferi acces nelimitat la internet, diferenta intre o imagine de 1 Mb jpg si una in format webp, care este comprimata cu 31% se va incarca mai usor. Mai mult decat atat, orice imagine comprimata cu 31% va ajuta la economisirea de traficul de date, dar si a banilor, atat pentru webmasteri, cat si pentru clienti.

2. Avantaj din punct de vedere SEO

Asa cum am mentionat mai sus, Google incearca sa imbunatateasca experienta utilizatorilor si tine cont de cat de repede se incarca un site. Utilizarea formatului webp va contribui la reducerea vitezei de incarcare, si prin urmare la pozitionarea in Serps.

3. Rezolutie mai slaba

Imaginile se incarca mai rapid, insa calitatea lor va scadea.

4. Convertind din PNG in WebP poti optine mai mult

Daca vei converti imagini PNG in format WebP, vei putea obtine o comprimare mai mare. Cand Google a aplicat aceste schimbari la Google Plus, acestia au reusit sa reduca marimea standard a imaginilor cu 35%.

5. Firefox nu suporta formatul WebP

Vei avea acelasi timp de incarcare daca folosesti ca browser Firefox. Deoarece cei de la Mozilla lucreaza sa scoata propriul lor format pentru imagini, nu au nicio intentie sa agreeze formatul Webp.

6. Vei folosi un produs Google

Ca in multe alte cazuri, Google incearca sa detina controlul a tot ceea ce tine de internet. Si cum Webp este un produs al lor, probabil ca asta este cea mai puternica motivatie care sa te determine sa adopti formatul Webp.

Concluzie

Formatul Wepb poate aduce un plus pentru site-ul tau, deoarece va imbunatatii viteza de incarcare a acestuia. Insa, daca vei folosi formatul Webp pentru imagini, asta nu inseamna ca Google va pozitiona automat site-ul tau in primele pozitii. Sa nu uitam ca exista si alti factori importanti de care Google tine cont.

Citeste mai mult
SEO

Sfaturi pentru viitorul Penguin 3.0

O noua schimbare in algoritmii Google se apropie!

In cazul in care sunteti in permanenta la zi cu ultimele stiri si noutati din lumea motoarelor de cautare, cu siguranta ati observat cat de frecvent si repede se schimba lucrurile atunci cand vine vorba de algoritmii Google. Insa, de asemenea – poate nu ati reusit sa va dati seama de un lucru, si-anume: nu a fost niciun update de tip Penguin in 2014. Si va fi sigur – cei de la Google au anuntat.

Acest lucru l-au observat insa, numerosi specialisti si experti SEO care s-au tot gandit si au facut scenarii in legatura cu viitoarele eventuale modificari ale lui Google.Google Penguin 2014

Se pare ca suspiciunile ne sunt confirmate de catre John Mueller (analist senior la Webmaster trends – Google) care a lasat un indiciu intr-un update pe Google Hangout. Persoanele care lucreaza in SEO cunosc foarte bine aceste ‘indicii’ si stiu faptul ca niciun indiciu nu este lasat intamplator, in special de catre Google si angajatii sai.

Google Penguin este numele unui algoritm Google creat special pentru a declasa si penaliza site-urile care au link-uri cumparate/nenaturale. Algoritmul Penguin a fost introdus prima oara in luna Aprilie a anului 2012 cu scopul de a reduce puterea backlink-urilor create pentru a imbunatati pozitia site-urilor (fara continut relevant si semnificativ) pe Google.

Este foarte important sa avem relevanta atunci cand vine vorba de linkbuilding. Astfel, este de preferat de avut intotdeauna backlink-uri de pe site-uri apropiate nisei site-ului tau. Pentru ca, daca nu exista relevanta intre site-uri atunci sunt sanse mari ca backlink-ul sa fie unul nenatural/cumparat si sa atraga dupa sine „mustrarile” Google Penguin-ului.

Interesul Google este de a afisa cele mai relevante link-uri si site-uri; si de a le declasa pe cele cu continut duplicat si cu backlink-uri cumparate, adica site-urile care nu sunt calitative.

Astfel.. iti punem la dispozitie un set de sfaturi:

Sfaturi pentru Penguin 3.0

  •  Asigura-te ca nu ai backlink-uri cumparate pe site-uri care au prea multe alte link-uri vandute. Daca ai cumparat backlink pe un anumit site, iar acel site este plin de alte link-uri externe catre alte site-uri, atunci exista sanse mari ca site-ul respectiv sa fie o „ferma de link-uri”, iar tu sa fii penalizat pentru ca ai backlink cumparat pe site-ul lui.
  • Realizeaza o analiza a profilului de backlink-uri pentru site-ul tau. Poti folosi opensiteexplorer pentru a vedea backlink-urile si metricele site-ului tau. Mai apoi verifica fiecare link in parte (daca este posibil) si asigura-te ca ai backlink-uri numai pe site-uri de calitate.
  • Renunta la backlink-urile de proasta calitate – ori discutand cu webmaster-ul de la care s-au cumparat backlink-urile, ori stergand chiar tu anumite backlink-uri (daca ai acces) ori cu ajutorul tool-ului Google Disavow.
  • Pastreaza un raport intre ancorele principale si restul ancorelor. Astfel, este extrem de indicat sa nu exagerati cu backlink-urile ce au ca ancora cuvantul principal pe care vrei ca site-ul tau sa rankeze. Este foarte important sa diversifici ancorele fie utilizand numele brandului, fie cuvinte generice de forma „click aici” sau „site”, fie utilizand un cuvant cheie secundar.

Aceste sfaturi te vor tine in afara multor pericole in ceea ce priveste penalizarile si Google Penguin. Iar cel mai important sfat este sa creezi intotdeauna un website pentru utilizator. Daca tie iti place -> si altuia ii place, iar daca userul este multumit de site, atunci si Google este fericit si place site-ul tau.

Citeste mai mult
SEO

Google: Poti sa iti revii dupa o penalizare Penguin?

Lansarea oficiala a algoritmului Penguin (Aprilie 2012), a starnit panica in randul webmasterilor din intreaga lume, acesta afectand 3.1% din cautari. De atunci si pana in prezent, au mai existat cateva refresh-uri la acest algoritm, toate avand un impact puternic asupra site-urilor.

  • Penguin 1 lansat Aprilie 24, 2012 (impact aprox 3.1% din cautari)
  • Penguin 2 lansat Mai 26, 2012 (impact mai putin de 0.1%)
  • Penguin 3 lansat Octombrie 5, 2012 (impact aprox 0.3% din cautari)
  • Penguin 4 (AKA Penguin 2.0) lansat Mai 22, 2013 (impact 2.3% din cautari)
  • Penguin 5 (AKA Penguin 2.1) lansat Octombrie 4, 2013 (impact aprox 1% din cautari)penalizare_penguin

In tot acest timp, oamenii de seo si detinatorii de site-uri din toata lumea si-au pus intrebarea: „Daca poti sa iti revii vreodata dupa o penalizare a algoritmul Penguin?”

Pana in prezent, cei de la Google nu au dat nicio declaratie in acest sens, lasand-i pe oamenii de seo sa traiasca cu speranta ca poate intr-o zi site-urile lor isi vor reveni.

Astazi, John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google Suedia, a oferit pe un grup raspunsul mult asteptat:

„In teorie, daca un site este afectat de orice algoritm si rezolva problema care a dus la aceasta situatie, atunci este nevoie de un refresh al acelui algoritm pentru a vedea aceste schimbari. Uneori acele schimbari nu sunt vizibile imediat, chiar si dupa refresh, acest lucru este normal, de asemenea.

In practica, un site nu este analizat doar de un singur algoritm. Avem peste 200 de factori de crowling, indexare si clasare. Desi exista unele cazuri in care un site este afectat de un singur algoritm, asta nu inseamna ca acesta nu va suferi nicio schimbare pana cand nu va exista un refresh la acel algoritm. De exemplu, daca un site este afectat de un algoritm web-spam si tu rezolvi toate acele probleme de web-spam si muncesti pentru a-ti face site-ul fantastic, este foarte probabil sa vezi schimbari inainte sa fie urmatorul refresh al acelui algoritm. Unele dintre aceste efecte pot avea direct legatura cu schimbarile pe care le-ai facut (alti algoritmi constata ca site-ul tau este mai bun), unele dintre ele pot avea o legatura indirecta (utilizatorilor le place site-ul tau si il recomanda).

Prin urmare, teoretic daca site-ul tau este afectat doar de un singur algoritm (insa, acest lucru este aproape imposibil), trebuie sa astepti pana cand va exista un refresh la acel algoritm pentru a vedea efectele schimbarilor. In practica insa, lucrurile sunt mult mai evoluate, iar imbunatatirile pe care tu le faci (in special cele importante) pot avea efecte vizibile chiar inaintea urmatorului refresh de algoritm.”

Puteti urmari discutia aici: https://productforums.google.com/forum/?hl=en#!category-topic/webmasters/uSnoKBTIvdU

Citeste mai mult
SEO

Google introduce o noua casuta de cautare imbunatatita pentru toate site-urile

Saptamana trecuta cei de la Google au anuntat ca au facut modificari la caseta de cautare care apare sub rezultatele afisate in cautari. Exista trei schimbari importante:

  1. Casuta de cautare este acum deasupra sitelink-urilor din rezultatele cautarii.
  2. Are auto completare pe masura ce tastati, specifica pentru continutul site-ului dvs.
  3. Puteti sa o setati astfel incat sa fie conectata la cautarea interna a site-ului.

Ce este aceasta casuta de cautare si cum apare pentru site-ul dvs.?

Atunci cand utilizatori cauta o companie dupa nume (De exemplu: Orange), foarte probabil acestia sunt interesati de ceva anume legat de acea companie. In trecut, Google afisa cateva sitelink-urile relevante pentru aceasta cautare.

Aceasta casuta apare acum deasupra sitelink-urilor, are auto completare si – daca este setata corect – va trimite utilizatorul exact la pagina pe care o cauta.

sitelinks-search-box-1409920174

guiltyDogVideo-1409920265

Scopul acestei imbunatatiri este de a face continutul site-ului dvs. mai accesibil pentru utilizatori, direct din paginile site-ului.

„Toate site-urile pot beneficia de aceasta imbunatatire. Avem algoritmi care vor decide cand/daca sa arate aceasta casuta de cautare, deci aceasta nu va aparea la toate site-urile ” – Pierre Far, Webmaster Trends Analyst la Google UK.

Mai multe detalii despre aceasta modificare, dar si cum o puteti implementa in site-ul dvs. gasiti aici: https://developers.google.com/webmasters/richsnippets/sitelinkssearch

Citeste mai mult
SEO

HTTPS/SSL – posibil factor de ranking SEO

De curand, unul dintre cele mai dezbatute subiecte de pe internet si de pe blogurile, forumurile si site-urile de specialitate este subiectul HTTPS.

Ce este HTTPS?
HTTPS este un protocol, asemeni „http” , insa https este forma securizata. S-ul de la „https” venind de la secure. Astfel, diferenta dintre un site http si un site https este securitatea si siguranta site-ului.https

Un site http nu este securizat, pe cand unul https este securizat si sigur. Acesta este un aspect foarte important atunci cand vine vorba de magazine online si de site-uri care preiau date de plata, date de contact si asa mai departe. Astfel, cu ajutorul https, datele sunt in siguranta si sunt procesate prin serverul securizat.

De ce este nevoie de un certificat SSL?
Luand in considerare trendurile internetului si frauda din ce in ce mai des intalnita, marea majoritate a persoanelor nu isi mai doresc sa trimita datele personale pe un site, pana nu stiu cu siguranta ca site-ul respectiv este securizat.

Acest subiect insa, are si o alta fateta. Spre exemplu – un site de prezentare nu are nevoie in principiu de certificat SSL (https) deoarece nu preia date, nu proceseaza plati si nu vinde, efectiv. Pe cand, un magazin online, are nevoie de certificat SSL si de https, fiind un site unde clientii isi posteaza datele personale si prin care acestia achita produsele sau serviciile comandate.

Https si SEO
Subiectul HTTPS vs HTTP este un subiect de baza si pe forumurile, blogurile si site-urile de specialitate in ceea ce priveste SEO (search engine optimization), dezbatandu-se intens daca un site cu HTTPS este mai bine clasat decat unul cu HTTP.

Se pare ca Google inca nu a pus mult accent pe acest aspect, lasand timp webmasterilor fara https sa isi achizitioneze, fara sa ii ‘penalizeze’ – clasandu-i sub site-urile cu https. Insa, in principiu, aceasta este traiectoria.

Ajuta HTTPS pentru SEO?
Da, conform mai multor specialisti si site-uri de specialitate, un site cu https este mai bine vazut decat unul cu http simplu. Se pare ca prezenta HTTPS a devenit si un factor de ranking, nu asa de important – pentru moment, insa bun de luat in calcul. Site-urile cu HTTPS vor primi un mic boost (ajutor) in ranking, datorita certificatului SSL pe care il detin.

Aceste schimbari reprezinta incercarile celor de la Google de a determina toti webmasterii sa isi securizeze site-urile, iar lumea online sa devina un mediu din ce in ce mai sigur, iar fraudele online sa scada si sa dispara definitiv.

Citeste mai mult
SEO

Google decide sa elimine Google Authorship

Compania Google a decis sa renunte la Google Authorship. Pentru persoanele care nu stiu exact ceea ce este Google Authorship, vom intra in detalii imediat.

In primul rand, trebuie sa subliniem faptul ca, Google Authorship si Author Rank sunt doua lucruri total diferite pe care multe persoane tind sa le confunde.

Google Authorship a fost o modalitate oferita de Google de a permite autorilor continutului sa se identifice in rezultatele de cautare printr-o imagine de tip avatar cu ei insisi. Google s-a folosit de aceasta idee si pentru a promova platforma proprie de socializare – Google Plus, afisand profilele de Google Plus ale autorilor.

Autorii care se foloseau de Google Authorship au fost premiati de o afisare a numelor lor si de o imagine cu acestia in dreptul articolelor scrise de ei. Google a sugerat faptul ca astfel de rezultate in cautari (cu portretul autorului si numele acestuia) atrag mult mai multe click-uri si vizite decat rezultatele fara aceste elemente.

Se zvoneste ca aceasta eliminare a functiei Google Authorship este o miscare facuta de Google pentru a mentine sub control site-urile indexate versus site-urile indexate care si sunt inscrise in programul lor platit – Google AdWords. Cu alte cuvinte, Google incearca sa redirectioneze toate site-urile catre Google AdWords, programul lor de afisare preferentiala in rezultate – contracost.

Mai multi experti sunt de acord cu aceasta parere, spre exemplu – Rand Fishkin (fondatorul Moz si SEOMoz) si-a spus parerea ca aceasta eliminare a Google Authorship a fost o miscare a companiei Google pentru a nu distrage vizitatorii motorului de cautare de la reclamele platite (prin programul Google AdWords).

Neil Patel, fondatorul QuickSprout, KissMetrics si CrazyEgg considera functia Google Authorship irelevanta. Este de parere ca Google a reusit sa ofere rezultate de calitate de-a lungul anilor si ca o imagine cu un autor in dreptul unui articol este irelevanta si nu indica daca un articol este de calitate sau nu.

Un alt specialist considera aceasta miscare din partea Google ca un pas spre o vizualizare mult mai simpla – facila pentru dispozitive mobile (smartphone).

Google Authorship

 

Mai sus puteti vedea cum arata functia Google Authorship.

Cum sunt afectati webmasterii de aceasta schimbare:

Marea majoritate a webmasterilor care foloseau aceasta functie sunt foarte dezamagiti si chiar frustrati de aceasta miscare. Acestia considera ca Google se ‘joaca’ cu milioane de webmasteri, fara sa tina cont de munca acestora. Dupa ce au petrecut mai mult timp pentru a reusi sa implementeze site-ul lor prin Google Authorship – Google renunta la aceasta functie iar munca webmasterilor devine inutila.

Citeste mai mult
SEO

Google trimite avertizari cu privire la advertorialele platite

penalizare_googleRecent cei de la Google au postat un articol pe blogul lor in care amintesc faptul ca vanzarea de linkuri care contribuie la cresterea PageRankului incalca regulamentul lor, iar aceasta actiune va fi sanctionata cu scaderea PageRankului si a vizibilitatii in cautari.

 

Acest anunt vine in urma unei penalizari in masa a unor site-uri din Marea Britanie. Pe scurt, Google a penalizat Interflora, un site celebru din Marea Britanie care se ocupa cu comertul de flori, pe motiv ca acestia au platit advertoriale pe mai multe site-uri pentru a creste traficul de Ziua Indragostitilor. Google nu s-a oprit aici, ci a penalizat chiar si site-urile (inclusiv cele de stiri) care au acceptat sa vanda advertoriale, prin scaderea PageRankingului lor la zero.

Matt Cutts, seful diviziei de spam de la Google, a adaugat la randul sau un mesaj pe blogul personal in care a facut referire la advertoriale: „Va rugam sa fiti atenti daca cineva va abordeaza si vrea sa va plateasca pentru linkuri sau advertoriale in paginile site-ului dvs. pentru a creste PageRankingul. Vanzarea de linkuri (sau de advertoriale cu linkuri incorporate) care contribuie la cresterea PageRankingului incalca regulamentul nostru privind calitatea, iar Google ia masuri la astfel de incalcari. Consecintele pentru un site care vinde linkuri incep prin pierderea increderii in cautarile Google, precum si reducerea vizibila a PageRankului. Consecintele pot include, de asemenea, scaderi de pozitii pentru site in cautarile Google.”

Acesta a mai precizat si ca, daca sunteti prinsi, probabil Google va va trimite o notificare in Webmaster Tools.

Intrebarea care se ridica acum pe buzele tuturor este: „Cum isi da seama Google daca linkurile de pe site-ul/blogul meu sunt platite sau nu?”

Este destul de greu de spus. Insa, exista cateva lucruri care ar putea sa ii dea de banuit lui Google si anume: linkuri comerciale, coerenta in postarea pe site-uri de advertoriale, lipsa altor linkuri etc.

Recomandarea mea este sa incercati sa folositi cat mai putine scheme de manipulare, sa evitati sa ii dati motive lui Google sa va penalizeze. Sa incercati sa atribuiti cat mai multor linkuri rel=”nofollow” si sa va straduiti sa atrageti backlinkuri natural.

Citeste mai mult
1 2 3 4