SEO

Sfaturi pentru viitorul Penguin 3.0

O noua schimbare in algoritmii Google se apropie!

In cazul in care sunteti in permanenta la zi cu ultimele stiri si noutati din lumea motoarelor de cautare, cu siguranta ati observat cat de frecvent si repede se schimba lucrurile atunci cand vine vorba de algoritmii Google. Insa, de asemenea – poate nu ati reusit sa va dati seama de un lucru, si-anume: nu a fost niciun update de tip Penguin in 2014. Si va fi sigur – cei de la Google au anuntat.

Acest lucru l-au observat insa, numerosi specialisti si experti SEO care s-au tot gandit si au facut scenarii in legatura cu viitoarele eventuale modificari ale lui Google.Google Penguin 2014

Se pare ca suspiciunile ne sunt confirmate de catre John Mueller (analist senior la Webmaster trends – Google) care a lasat un indiciu intr-un update pe Google Hangout. Persoanele care lucreaza in SEO cunosc foarte bine aceste ‘indicii’ si stiu faptul ca niciun indiciu nu este lasat intamplator, in special de catre Google si angajatii sai.

Google Penguin este numele unui algoritm Google creat special pentru a declasa si penaliza site-urile care au link-uri cumparate/nenaturale. Algoritmul Penguin a fost introdus prima oara in luna Aprilie a anului 2012 cu scopul de a reduce puterea backlink-urilor create pentru a imbunatati pozitia site-urilor (fara continut relevant si semnificativ) pe Google.

Este foarte important sa avem relevanta atunci cand vine vorba de linkbuilding. Astfel, este de preferat de avut intotdeauna backlink-uri de pe site-uri apropiate nisei site-ului tau. Pentru ca, daca nu exista relevanta intre site-uri atunci sunt sanse mari ca backlink-ul sa fie unul nenatural/cumparat si sa atraga dupa sine „mustrarile” Google Penguin-ului.

Interesul Google este de a afisa cele mai relevante link-uri si site-uri; si de a le declasa pe cele cu continut duplicat si cu backlink-uri cumparate, adica site-urile care nu sunt calitative.

Astfel.. iti punem la dispozitie un set de sfaturi:

Sfaturi pentru Penguin 3.0

  •  Asigura-te ca nu ai backlink-uri cumparate pe site-uri care au prea multe alte link-uri vandute. Daca ai cumparat backlink pe un anumit site, iar acel site este plin de alte link-uri externe catre alte site-uri, atunci exista sanse mari ca site-ul respectiv sa fie o „ferma de link-uri”, iar tu sa fii penalizat pentru ca ai backlink cumparat pe site-ul lui.
  • Realizeaza o analiza a profilului de backlink-uri pentru site-ul tau. Poti folosi opensiteexplorer pentru a vedea backlink-urile si metricele site-ului tau. Mai apoi verifica fiecare link in parte (daca este posibil) si asigura-te ca ai backlink-uri numai pe site-uri de calitate.
  • Renunta la backlink-urile de proasta calitate – ori discutand cu webmaster-ul de la care s-au cumparat backlink-urile, ori stergand chiar tu anumite backlink-uri (daca ai acces) ori cu ajutorul tool-ului Google Disavow.
  • Pastreaza un raport intre ancorele principale si restul ancorelor. Astfel, este extrem de indicat sa nu exagerati cu backlink-urile ce au ca ancora cuvantul principal pe care vrei ca site-ul tau sa rankeze. Este foarte important sa diversifici ancorele fie utilizand numele brandului, fie cuvinte generice de forma „click aici” sau „site”, fie utilizand un cuvant cheie secundar.

Aceste sfaturi te vor tine in afara multor pericole in ceea ce priveste penalizarile si Google Penguin. Iar cel mai important sfat este sa creezi intotdeauna un website pentru utilizator. Daca tie iti place -> si altuia ii place, iar daca userul este multumit de site, atunci si Google este fericit si place site-ul tau.

S-ar putea sa iti placa si
Google trimite avertizari cu privire la advertorialele platite
Google planuieste sa penalizeze paginile „doorway”

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web