Categoria Social Media

Social Media

Monitorizarea si optimizarea reclamelor de Facebook

monitorizare reclame facebook

Marketarea unui brand pe Facebook poate parea simpla la prima vedere, insa pentru a avea rezultate este nevoie de efort constant si multa rabdare. Pe langa partea de implementare si creatie, de care am discutat in capitolele anterioare, foarte importanta este si monitorizarea reclamelor.

Sigur ca, poti merge pe varianta optimizarii automate oferite de Facebook, ceea ce iti “garanteaza” oarecum niste rezultate, sau poti analiza cu atentie si imbunatatii performantele campaniilor tale. Indiferent de ce ai alege, orice campanie care nu este monitorizata nu va aduce rezultate la nesfarsit, pentru ca intregul proces de licitare pe Facebook este unul dinamic, ceea ce inseamna ca daca ceva functioneaza astazi, maine poate sa nu mai fie valabil.

Citeste mai mult
Social Media

Optimizarea bugetului pentru campaniile de Facebook

optimizare buget reclame facebook

Setarea unui buget de promovare pe Facebook poate fi o provocare pentru multi marketeri. Avand in vedere ca tot mai multe branduri doresc sa investeasca in acest canal de promovare, iar spatiul de afisare este unul limitat, optimizarea bugetului, o targetare eficienta si calitatea reclamelor sunt esentiale.

Citeste mai mult
Social Media

Tipuri de audienta si targetare pe Facebook

audienta facebook

Facebook este un canal de promovare cu un potential urias pentru companiile din intreaga lume. Numai in Romania, peste 7,2 milioane de oameni intra zilnic pe aceasta retea sociala. Cu atat de multi utilizatori care folosesc Facebook, este important sa stii pe cine trebuie sa targetezi pentru a cheltui cat mai putin.

Citeste mai mult
Social Media

Cum sa creezi continut pentru Facebook care sa atraga

campanie facebook kfc mcdonalds

Imaginile si mesajele pe care le incluzi in campania ta de Facebook pot face diferenta intre reusita si esec. Acestea influenteaza CPC-ul (cost-per-click) sau CPA-ul (cost-pe-achizitie). Cu alte cuvinte, daca vrei sa platesti cat mai putin si sa ai rezultate, trebuie sa faci tot posibilul sa concepi o campanie creativa. As spune chiar ca imaginile au un impact mai puternic decat mesajele, pentru ca acestea influenteaza cu peste 75% performantele unei campanii, potrivit unui studiu realizat de Consumer Acquisition.

Probabil ca te intrebi de ce sa te mai stresezi cu mesajul? Ei bine, trebuie sa stii ca mesajul este cel care defineste imaginea. Cu ajutorul mesajului clarifici ceea ce doresti sa transmiti prin imagine. Cu alte cuvinte, cele doua merg mana-n mana.

Citeste mai mult
Social Media

Tipuri de reclame pe Facebook

reclama facebook video

Facebook a pus la dispozitia celor care doresc sa isi promoveze afacerea nenumarate tipuri de reclame, de la videoclipuri si imagini, la carusele de imagini si videoclipuri. Asa cum am mentionat la inceputul acestui ghid, obiectivul de marketing pe care ti l-ai setat este foarte important. In functie de acesta, vei configura campania de promovare pe Facebook. Tot in functie de acest obiectiv vei alege si tipurile de reclame.

Citeste mai mult
Social Media

Cum sa setezi o campanie de promovare pe Facebook

campanie promovare facebook structura

Inainte de a investi bani intr-o campanie de promovare pe Facebook este foarte important sa iti setezi niste obiective. Sigur ca, fiind inca nefamiliarizat cu acest canal, poate fi dificil la inceput sa iti propui niste cifre. Dar, stabilirea unui target te va ajuta sa ramai focusat, sa iti setezi corect campania de Facebook si sa realizezi rapoarte.

De exemplu, daca ai un ghid in pdf si te intereseaza sa cresti numarul de descarcari printr-o campanie de promovare pe Facebook, ai putea sa iti setezi ca obiectiv 100 de descarcari. Acest lucru te va ajuta si atunci cand iti vei configura campania de Facebook, deoarece obiectivul setat de tine trebuie sa coincida cu cel setat pe campanie. Iata si alte exemple de obiective:

  • Cresterea traficului pe site
  • Cresterea numarului de conversii
  • Cresterea participantilor la un eveniment
  • Cresterea engagementului
Citeste mai mult
Social Media

Cum sa iti setezi un cont pentru a-ti promova afacerea pe Facebook?

facebook business manager

Daca vrei sa iti promovezi afacerea pe Facebook trebuie sa incepi prin a-ti crea un cont Business Manager. Acest tool a fost conceput pentru a-ti putea manageria paginile de Facebook si reclamele. Totodata, cu ajutorul acestui cont poti da acces la pagini unei agentii de PPC, in cazul in care lucrezi cu una.

Citeste mai mult
Social Media

Ce trebuie sa stii pentru a face promovare pe Facebook ca un profesionist

ghid promovare facebook incepatori

De cand Mark Zuckerberg a facut anuntul ca Facebook isi va schimba algoritmul si va prioritiza postarile prietenilor si ale familiei in detrimentul celor publicate de branduri, a devenit din ce in ce mai dificil pentru companii sa ajunga la consumatori prin continut organic. Drept urmare, daca vrei sa te asiguri ca postarile tale sunt vazute in Facebook, trebuie sa platesti pentru asta.

Citeste mai mult
Content marketing SEO Social Media

Tendinte SEO in 2015

tendinte seo 2015

Cand m-am apucat de SEO, in urma cu 6 ani, lucrurile erau destul de simple. Strategia se rezuma la alegerea unui exact match domain, inscrieri in directoare, continut copiat de pe alte site-uri, cateva link exchange-uri si link-uri cumparate. Astazi lucrurile s-au schimbat dramatic, avem update-urile de algoritmi Panda, Penguin, Humminbird etc.

Scopul SEO a ramas acelasi, insa tehnicile de optimizare au evoluat. Nu ne mai rezumam doar la a crea niste linkuri pe niste site-uri. Astazi SEO a devenit mai complex si mai mult decat atat, motto-ul dupa care ne ghidam trebuie sa fie “Calitate vs cantitate!”

Care sunt tehnicile de SEO pe care ar trebui sa le folosesti? Pe ce ar trebui sa iti focusezi strategia de SEO in 2015? Cum va evolua SEO in 2015?

Acestea sunt cateva intrebari la care o sa incerc sa iti raspund in acest articol. Daca vei considera ca am omis ceva, nu ezita sa imi comunici intr-un comentariu mai jos 😉

  1. Adapteaza-ti strategia pentru expresiile long tail

In 2013, Google a lansat update-ul de algoritm Humminbird. Spre deosebire de Panda si Pengiun, care se focuseaza pe continut si linkuri, Humminbird a adus o revizuire completa a algoritmului, bazata pe cautarile semantice.

Semantica este o ramura a lingvisticii care se ocupa cu studierea sensurilor cuvintelor si a evolutiei acestor sensuri. Cautarea semantica incearca sa inteleaga sensul unei interogari de cautare si intentia utilizatorului.

De mai bine de 10 ani Google ne-a invatat sa cautam prin cuvinte cheie care sa descrie ceea ce cautam. Astazi Google incearca sa ne invete sa facem conversatie, sa punem intrebari.

In 2015 este esential sa targetezi cuvintele cheie long tail, in special intrebarile conversationale, daca iti doresti sa atragi cat mai mult trafic organic si sa obtii o pozitionare mai buna.

  1. In 2015 in SEO se va tine cont mai mult de dispozitivele mobile

In Ianuarie 2013, doar 3% din traficul pe internet din Romania era generat de dispozitivele mobile, in timp ce, in Martie 2014 traficul pe mobil a ajuns la 7%. Matt Cutts a declarat, in 2014, ca estimeaza ca traficul pe mobile o sa il depaseasca pe cel provenit de pe desktop, in viitorul apropiat.

trafic mobile romania

Google, care a remarcat aceasta crestere in traficul de pe mobile si care a inceput sa puna din ce in ce mai mult accent pe utilizator, doreste sa ii ofere acestuia accesul la cat mai multe site-uri optimizate pe mobile. De aceea Google favorizeaza site-urile care sunt optimizate si pe mobile, in detrimentul celor care sunt optimizate doar pentru desktop.

Pentru a te asigura ca site-ul tau este optimizat corect pentru dispozitivele mobile, trebuie sa treci testul Google Webmaster Mobile-Friendly.  Cu acest tool vei putea vedea daca site-ul tau este mobile-friendly si daca indeplineste criteriile impuse de Google.

  1. 2015 – anul site-urilor securizate (https)

Google a anuntat in 2014 ca va favoriza site-urile care sunt securizate. Mai mult decat atat, John Muller a declarat ca https va fi un factor de ranking. Dar, asa cum am precizat in articolele trecute, daca vei face tranzitia pe https, sa nu te astepti ca site-ul tau sa urce pe prima pozitie. Exista si alti factori de care Google tine cont in clasament.

Insa, sfatul meu este sa iti securizezi site-ul, deoarece intr-un viitor apropiat acest lucru nu va mai fi o optiune ci o cerinta. In ACEST ARTICOL gasesti tot ce trebuie sa stii despre tranzitia la https.

  1. SEO pentru utilizatori, nu doar pentru Google

SEO nu se mai rezuma doar la crearea de continut si linkuri. Marketerii si-au dat deja seama ca, business-urile care sunt capabile sa isi umanizeze brandul vor avea de castigat in viitor. Oamenii simt nevoia sa stie ca in spatele unui brand sunt tot oameni care le inteleg nevoile si care sunt gata sa empatizeze cu ei.

De aceea SEO va deveni o parte importanta din branding si cred ca in 2015 se va pune din ce in ce mai mult accent pe acest lucru.

Atunci cand iti stabilesti o strategie SEO nu tine cont doar de aspectele tehnice. Creeaza comunitati, construieste relatii, cauta persoane influente care iti pot promova brandul si nu uita de retelele sociale.

  1. Retelele sociale importante si in 2015

Sunt semnalele sociale (tweet, share, +1) un factor de ranking? Da, dar nu asa cum am fost facuti sa credem.

In urma cu 2-3 ani, auzeam oameni declarand “Retelele sociale sunt de baza, SEO este o tehnica moarta.” Cu totii ne-am convins deja ca retelele sociale nu sunt “baza” si ca, inca nu este cazul sa ii punem cruce SEO-ului.

A fost o perioada cand se credea ca retelele sociale vor fi un factor decisiv de ranking. Adevarul este ca retelele sociale sunt un factor important, dar trebuie sa intelegi foarte bine care este motivul pentru care trebuie sa fii activ si ce impact au retelele sociale din punct de vedere SEO.

Retelele sociale trebuie sa faca parte din strategia de marketing prin continut.

Continutul share-uit genereaza backlinkuri, iti aduce trafic si creste numarul de interogari pentru brand. Toate acestea contribuie la pozitionarea site-ului.

  1. Mentionarea si citarea brandului

Google face diferentierea intre “linkurile express” si “linkurile implicite.” Linkurile express, cele pe care le numim deja linkuri, sunt URL-urile care fac trimitere catre o pagina web. Linkurile implicite sunt cele care fac referire sau mentioneaza brandul sau site-ul, dar care nu au link direct catre site.

Din cauza folosirii abuzive a tehnicii de link building, Google pare sa puna mai mult accent pe mentionarile si citarile de brand, care sunt mai putin probabil si mai greu de manipulat. In 2015, iti recomand sa acorzi atentie mai mare mentionarilor de brand si linkurilor nofollow. S-ar putea sa descoperi ca acestea sunt la fel de importante ca linkurile dofollow!

Fara indoiala SEO a evoluat si va continua sa se schimbe si in 2015. Cresterea cautarilor semnatice, a traficului mobile si relevanta indirecta a retelelor sociale sunt doar cateva dintre lucrurile care se vor schimba. Desigur exista si multe lucruri care raman la fel: continutul redactat pentru utilizatori si pentru motoarele de cautare, black hat SEO va avea un impact negativ in continuare, linkurile site wide vor influenta negativ in continuare si multe altele 🙂

Citeste mai mult