3
Tipuri de reclame pe Facebook

Facebook a pus la dispozitia celor care doresc sa isi promoveze afacerea nenumarate tipuri de reclame, de la videoclipuri si imagini, la carusele de imagini si videoclipuri. Asa cum am mentionat la inceputul acestui ghid, obiectivul de marketing pe care ti l-ai setat este foarte important. In functie de acesta, vei configura campania de promovare pe Facebook. Tot in functie de acest obiectiv vei alege si tipurile de reclame.

Cresterea engagementului

Cu ajutorul acestor tipuri de reclame, iti poti face brandul cunoscut si poti creste vizibilitatea continului postat in pagina ta. Avand in vedere ca postarile tale vor ajunge organic doar la 2-3% din cei care au dat Like paginii tale, astfel de reclame sunt o solutie pentru a te asigura ca postarile tale vor fi vazute de mai multi utilizatori si ca acestia sunt la curent cu activitatea brandului tau.

Reclamele pentru cresterea engagementului sunt mai accesibile, deoarece bugetul este alocat in functie de numarul de Like-uri, comment-uri sau share-uri primite la postare. Desi acestea nu au ca scop direct cresterea vanzarilor, ele pot contribui indirect la acest lucru.

Cateva situatii in care este indicat sa alegi aceste reclame:

  • Comunicarea unor reduceri (de ex. Black Friday)
  • Comunicarea unei deschideri de magazin
  • Cand ai anunturi legate de brand
  • Lansari de produs

 

Reclame pentru aprecieri pentru pagina

promovare facebook crestere numar like-uri

Acestea arata ca un articol impartasit de cineva in News Feed. Pentru conceperea lor iti recomand sa inserezi o scurta descriere, de maxim 90 de caractere, prin care sa le arati utilizatorilor de ce este interesanta pagina ta. Totodata, video-ul sau imaginea pe care doresti sa o folosesti sunt importante, deoarece utilizatorii sunt mai atrasi de continutul vizual decat de text.

Boost post

Atunci cand o postare are rezultate mai bune decat altele, Facebook iti recomanda sa ii dai un “boost”. Daca alegi sa platesti pentru acest boost, postarea ta va fi afisata mai sus in News Feed si va listata mai multor fani.

promovare facebook boost post

Reclame pentru interactiuni cu postarile

Prin aceste reclame postarea ta poate fi vazuta de mai multi utilizatori. Diferenta intre Boost post si acest tip de reclama este ca in cazul primei setarile sunt foarte limitate. Cu Boost post poti sa targetezi in functie de Comportament si Interese, sex sau locatie, insa daca creezi reclame pentru postarile tale din Business Manager poti sa mergi mai departe de atat si sa maximizezi bugetul folosit.

promovare facebook reclama postare

Cresterea traficului pe site

Cu ajutorul acestor reclame poti atrage utilizatorii sa citeasca un articol, sa descopere ofertele la un produs/serviciu sau sa afle detalii despre un eveniment. Concepe un mesaj clar si concis, adauga o imagine atractiva si esti gata sa aduci mai multi utilizatori pe site-ul tau.

Desi costul de achizitie al acestor reclame este ceva mai ridicat decat cel pentru reclamele de cresterea engagementului, acestea sunt optiunea ideala daca obiectivul tau este atragerea de trafic pe site.

Reclame cu link

Cu ajutorul reclamelor cu link poti directiona utilizatorii catre site-ul sau blogul tau. Pentru a genera rezultate este important sa folosesti o imagine reprezentativa si sa concepi un text care sa atraga atentia utilizatorilor.

Partea buna a acestor reclame este ca, pe langa traficul generat, poti atrage si Like-uri catre pagina ta.

reclama facebook site

Reclama video

Avand in vedere ca 78% din traficul mobile de date va avea ca scop vizionarea unui video pana in 2021, o reclama de acest tip poate fi foarte eficienta pentru business-ul tau. Spre deosebire de reclamele tip link, acestea afiseaza in locul imaginii un video, care incepe sa ruleze in momentul in care utilizatorul da scroll. Avantajul major este ca video-ul poate fi mult mai atractiv decat imaginea. Dezavantajul este ca video-ul poate fi vazut integral in platforma, iar daca iti doresti sa atragi trafic pe site acest lucru poate fi o problema. De aceea, este important ca in video sa incluzi si un mesaj de call-to-action prin care sa specifici clar actiunea pe care doresti sa o realizeze utilizatorii.

reclama facebook video

Boost post

Poti folosi optiunea “Boost post” si pentru a atrage mai mult trafic pe site. Daca, de exemplu, ai postat un articol care a fost apreciat de multi fani sau doresti sa iti promovezi noul eBook, Boost Post poate fi o optiune de a atrage utilizatorii catre site-ul tau.

Cresterea conversiilor

Daca ai un business de e-Commerce cel mai probabil obiectivul tau de marketing este sa iti cresti vanzarile. Reclamele concepute pentru a-ti creste conversiile trebuie sa includa formulari care sa convinga utilizatorii sa indeplineasca actiunea pe care ti-o doresti. Iata cateva exemple: “Cumpara acum”, “Vezi oferta”, “Suna acum”, etc.

Reclamele pentru conversii sunt optimizate pentru a genera vanzari, de aceea costurile pe conversie sunt destul de ridicate. Insa, avantajul este ca platesti doar daca utilizatorii cumpara.

Reclame carusel

Astfel de reclame sunt foarte eficiente deoarece iti ofera posibilitatea sa afisezi pana la 10 produse cu link utilizatorilor. Acest format incurajeaza utilizatorii sa iti descopere produsele si sa afle mai multe despre brandul tau.

Pentru a face caruselul tau si mai interactiv, iti recomand sa concepi reclama ca si cum ai spune o poveste, pentru ca utilizatorii sa fie curiosi sa dea swipe pana la sfarsit.

reclama facebook carusel

Reclame canvas (Experiente instant)

Daca site-ul tau are un numar mare de conversii de pe mobil, astfel de reclame pot fi o alegere potrivita. Reclamele canvas se incarca instantaneu, sunt optimizate pentru mobil si au fost gandite pentru a capta intreaga atentie a audientei tale. Utilizatorii pot sa vizioneze clipuri video si fotografii atragatoare, sa parcurga carusele, sa incline dispozitivul pentru panoramare si sa exploreze imagini in care sunt etichetate produse: toate acestea intr-o singura reclama.

Reclame in format de colectie

Reclamele in format de colectie iti permit sa afisezi o imagine sau un video principal si o selectie de patru imagini mici cu produse dedesubt. Utilizatorii care dau click pe reclama ta in format colectie pentru a rasfoi sau a afla mai multe vor fi directionati catre un alt ecran in care produsele sunt afisate ca intr-un magazin online.

reclama facebook in format colectie

Reclame dinamice (DSA)

Cu ajutorul reclamelor dinamice ai posibilitatea sa targetezi utilizatorii in functie de experientele anterioare cu site-ul tau. Mai exact, daca cineva a vizualizat cateva produse pe care le vinzi, cu o reclama DSA poti sa remarketezi acea persoana afisandu-i in Facebook produsele pe care le-a vizualizat.

Reclamele DSA arata exact ca alte reclame din Facebook, doar ca nu trebuie sa le creezi manual. Tot ce trebuie sa faci este sa incarci catalogul tau de produse si sa setezi un template de reclama, iar Facebook se va ocupa de remarketare!

reclama facebook dinamica dsa

Reclame pe Facebook Messenger

Facebook iti ofera posibilitatea sa afisezi reclame in aplicatia Messenger, atat in inbox cat si in interiorul conversatiilor. Atunci cand setezi reclame pentru Facebook Messenger ai optiunea de a redirectiona utilizatorii care dau click catre un link extern (site) sau catre fereastra de chat a paginii tale, printr-un buton numit “Trimite un mesaj”. Ambele optiuni sunt potrivite daca iti setezi ca obiectiv atat cresterea conversiilor cat si cresterea traficului pe site.

reclama facebook messenger

Reclame in Facebook Stories

Promovarea prin Facebook Stories pare a fi utila business-urilor care isi doresc sa capteze interesul utilizatorilor prin imagini/videoclipuri creative. Potrivit unui studiu realizat de Ipsos, 62% dintre utilizatori au devenit mai interesati de un brand sau un produs, dupa ce au vazut un story.

Reclamele in Facebook Stories sunt potrivite atat pentru a creste conversiile, cat si a traficul sau engagementul brandului tau. Secretul pentru a genera rezultate este sa captezi cat mai repede atentia privitorului, deoarece cu o simpla atingere de ecran acesta poate trece foarte repede peste continutul postat de tine.

Cresterea vizitatorilor unui business local

Reclame Facebook cu vizibilitate locala

Daca ai o florarie sau o pizzerie aceste reclame pot fi foarte utile pentru a atrage mai multi clienti si pentru a genera mai multe vanzari. Acestea sunt afisate utilizatorilor de Facebook care sunt in raza magazinului tau si pot include mai multe butoane, cum ar fi “Suna acum”, “Trimite un mesaj”, “Afla mai multe” sau “Obtine indicatii”, ce directioneaza utilizatorul direct catre Google Maps.

reclama facebook cresterea vizitelor in magazin

Reclame pentru un eveniment

Poti sa creezi reclame pentru evenimente pentru a obtine mai multe raspunsuri sau pentru a vinde mai multe bilete pe Facebook. In functie de obiectivul reclamei pentru eveniment, apelul la actiune din cadrul acesteia va fi ori “Interesat(a)”, fie “Ia bilete”. Daca iti doresti sa vinzi mai multe bilete, este recomandat sa iti setezi ca obiectiv “Trafic” sau “Conversii”. Daca scopul tau este sa obtii mai multe raspunsuri la un eveniment, atunci este recomandat sa alegi ca obiectiv “Interactiuni”.

reclama facebook eveniment

Reclame cu oferta

Astfel de reclame sunt ideale pentru a promova reducerile organizate pe site-ul tau sau in magazinul fizic. Reclamele cu oferta includ un buton “Vezi oferta” prin care ii poti rasplati pe utilizatorii interesati cu un cod de reducere text, QR, de bare, etc. Acesta poate fi folosit fie in pagina de checkout a site-ului, fie in magazinul fizic, in functie de cum ai gandit tu campania.

reclama facebook oferta

Cresterea numarului de instalarii de aplicatie

Reclamele de instalare a unei aplicatii de mobil iti permit sa cresti baza de utilizatori ai aplicatiei tale de mobil, colectand in acelasi timp date utile despre modul in care este folosita. Inainte sa creezi o reclama pentru aplicatia ta de mobil este recomandat sa instalezi kitul SDK Facebook. Mai multe detalii despre acesta poti afla de AICI.

Reclamele de instalare a unei aplicatii de mobil arata exact ca o reclama obisnuita, singura diferenta fiind butonul de call-to-action, care in acest caz este “Instaleaza acum”. Odata apasat butonul, utilizatorul este directionat catre App Store (Apple) sau Magazin Play (Google).

Aceste reclame pot fi afisate in News Feed sau Instagram.

reclama facebook instalare aplicatie mobil

Concluzie

Dupa cum probabil ai remarcat deja, tipurile de reclame pe Facebook sunt nenumarate. Recomandarile pe care le-am facut sunt orientative. Rezultatele unei campanii de Facebook tin foarte mult de business-ul tau, continutul pe care il publici si imaginile cu care il asociezi. Important este sa stii ce iti doresti de la cei care iti vad reclama si sa alegi una sau mai multe optiuni din cele prezentate, pentru a te asigura ca se intampla asa.

Last but not least, urmareste in permanenta campania si asigura-te ca nu iti irosesti bugetul!