SEO

Update-ul Penguin, miscare geniala sau esec?

Opiniile in lumea SEO sunt extrem de polarizate in ceea ce priveste update-ul Penguin. De la lansarea sa si pana in prezent disputa intre beneficiile si dezavantajele acestui update sunt inca discutate aprins.

Google Penguin

Partile bune

#1. A facut continutul “Rege”

Inca de la infintarea sa, Google afirma ca ceea ce conteaza este continutul; desi s-a bazat mai mult pe volumul de linkuri ce recomanda o anumita pagina, deoarece acest indicator poate fi mai bine cuantificat. Aceasta a determinat de-a lungul vremi ca atat agentiile SEO, cat si webmasterii, sa se concetreze mai mult pe strategiile de link-building si mai putin pe crearea de continut spectaculos.

#2. A schimbat regulile jocului

Desi inca o buna parte din comunitatea SEO inca incearca sa gaseasca portite in algoritm prin strategii de link-building, cea mai mare parte a comunitatii SEO si-a schimbat radical tacticile.

Partea cea mai importanta a “industriei” de SEO s-a canalizat pe strategii de castigare a linkurilor prin continut de buna calitate, ceea ce este un lucru excelent. In plus atat webmasterii. cat si agentiile SEO, pun un pret mai mare pe managmentul linkurilor (atat calitatea lor cat si relevanta acestora), deoarece sunt interesati sa scape de linkurile “proaste”.

#3. A readus SEO acasa.

Inainte de acest update Penguin, riscurile cumpararii de servicii SEO de pe site-uri ce ofereau acest tip de serviciu erau limitate. Aceste servicii constau in principal in cumpararea de linkuri. Desi Google s-a jucat dea soarecele si pisica in a contracara aceste tehnici, de cele mai multe ori aceste tehnici au functionat excelent.

Partile negative

#4. A dat startul la SEO negativ

Creand un algoritm care penalizeaza link-buildingul cu site-uri de proasta calitate, Penguin a creat posibilitatea ca un webmaster sau o agentie SEO sa incerce sa penalizeze competitia. Desi pozitia oficiala a Google este ca acest tip de SEO negativ este destul de greu de realizat, pentru cineva cu cunostinte si programe adecvate , nu este chiar asa greu de realizat.

#5. A transformat Webmasterii in “sclavi ai internetului”

Din pacate, odata cu acest update, oricine poate crea o campanie de link-building pentru un site fara consimtamatul administratorului. Desi este destul de greu sa castigi linkurile bune, pe care ti le doresti, este foarte usor pentru oricine sa iti construiasca linkuri de care nu ai nevoie si chiar ar putea sa-ti faca rau.

Concluzii

Per ansamblu acest update a fost bun, desi unele voci afirma ca acest update ar fi fost mult mai eficace daca, in loc de a penaliza site-urile cu linkuri de proasta calitate, aceste linkuri erau pur si simplu neutralizate. Dar parerea mea este ca Google a vrut sa dea o lectie tuturor.

S-ar putea sa iti placa si
Notificare Google: GoogleBot nu poate accesa fisierele CSS si JS
HTTPS/SSL – posibil factor de ranking SEO

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web