Categoria Web Design

SEO Web Design

Site-urile parallax: Tot ce trebuie sa stii despre ele

Site-urile parallax arata exceptional! Desi aceasta tehnica de scrolling exista de ceva vreme, in ultimii doi – trei ani am inceput sa vedem creatii deosebite ale web designerilor. Parallax-ul  iti permite sa spui prin site-ul tau o poveste utilizatorului, sa ii transmiti informatie intr-un mod unic, prin care sa „digere” incet informatia, cu un singur click. Iata doua site-uri deosebite care sunt create folosind tehnica parallax:

Rimmel London

site rimmel london parallax scrolling

Sony

site sony parallax scrolling

Citeste mai mult
Web Design

Cum isi fac rost agentiile de site-uri in portofoliu?

De cand lucrez in online sunt foarte familiarizata cu „plagiatul”, de la continut copiat, pana la strategii de marketing, site-uri s.a.m.d.

Am fost ofticata de multe ori, cand vedeam ca anumiti competitori ai clientilor nostri copiaza articolele la care noi munceam, ca postau linkuri exact unde puneam noi, ca aplicau aceleasi strategii de marketing, in fine… m-am obisnuit cu asta si am invatat ca daca vrei sa fii cel mai bun, trebuie sa fii intotdeauna cu un pas inaintea lor. Mai mult decat atat, am inceput sa privesc situatia la modul… ok daca voi copiati ce facem noi, inseamna ca ne considerati importanti si ca mai mult de atat nu puteti.

De curand, am aruncat un ochi pe site-urile de SEO si web design din Romania ca deh… trebuie sa fii mereu la curent cu ce face competitia.

Nu obisnuiesc sa ma raportez strict la competitie cand vine vorba de agentia la care lucrez si chiar si in cazul clientilor nostri, insa intotdeauna este bine sa vezi ce mai fac si „ceilalti.”

Astfel am descoperit ca agentia Tis Romania, care ofera servicii de web design si SEO, avea trecut in portofoliu unul din site-urile create de noi. Un site pe care l-am creat acum 6 ani, cu un design destul de invechit, cei care lucreaza de mult in domeniul asta stiu cat de mult au evoluat lucrurile de atunci. Au fost sunati de managerul nostru si au spus ca o sa verifice. Dupa cateva zile site-ul nostru a disparut din portofoliul lor. Sigur ca nu ne-au sunat sa isi ceara scuze sau sa ne anunte ca s-a produs o „eroare”… nici nu ma asteptam la asa ceva.

plagiarism

Lucrul asta m-a facut sa ma gandesc, oare cati practica aceasta tactica? Agentia despre care vorbesc este una relativ mica, dar asta nu inseamna ca este normal sa isi acorde credite pentru munca altcuiva. Exista zeci de astfel de agentii de web design, care au preturi foarte mici si care astfel isi pot atrage clienti. Cand vezi in portofoliul unei agentii, o lista lunga cu site-uri create, te gandesti ca sunt buni pe aceea ce fac. Ei uite ca, nu in toate cazurile este valabila aceasta gandire…

Citeste mai mult
Web Design

Importanta hashtagului in siteurile care folosesc AJAX

iagency-hashtag-google

De fiecare data cand preluam un client nou al carui site are un aspect modern, primim intrebari de genul „Google va indexa URLurile cu #?” si „cum afecteaza aceste URL-uri procesul de SEO?”. Raspunsul… depinde de situatie.

Simbolul # intr-un URL reprezinta un fragment al paginii, in trecut acest simbol a fost folosit pentru a aduce browser-ul la pozitia respectiva in mod automat. Asadar, acest simbol reprezinta o parte a documentului, iar orice este urmat de acest simbol este denumit ca identificatorul fragmentului (anchor tag). In mod normal, aceste fragmente sunt interpretate doar de catre browser, spre exemplu:

www.example.com/fruits.html#apple
www.example.com/fruits.html#orange

Browserul interpreteaza ca fiind 2 URLuri diferite, pe cand serverul interpreteaza ca fiind doar o singura cerere. Iar google va lua doar pagina: www.company.com/fruits.html

Din aceasta cauza este important sa nu se foloseasca “fragmentele” – respectivele # pentru a reprezenta pagini diferite. Pe scurt, daca doresti ca Google sa indexeze separat acele fragmente, ar fi mult mai usor daca acelea s-ar afla pe 2 pagini distincte. Dar in implementarile moderne, de regula platformele construite sa foloseasca AJAX, de genul one-page site (o singura pagina fragmentata prin #), fragmentele au rolul de a adauga continut dinamic.

Asadar intrebarea ramane, cum facem ca Google sa indexeze continutul distict cu pagini care utilizeaza tehnologia AJAX.

Iar raspunsul e simplu, Google a adaugat o sintaxa diferita pentru a trece peste aceasta problema, prin folosirea unui semn de exclamare imediat dupa hash, (#! ). Google stie ca acele fragmente nu sunt folosite pentru scroll-ul traditional dar in schimb pentru a incarca continut diferit. Asadar, exemplul nostru ar deveni:

www.example.com/fruits.html#!apple
www.example.com/fruits.html#!orange

De retinut de asemenea este faptul ca va fi nevoie de setari speciale in sistemele de raportare – Google Analytics.

Citeste mai mult
Web Design

3 metode de a creste un site

Cresterea unui website nu este un lucru foarte usor, si mai ales, nu este chiar pentru oricine. In primul rand, proverbul „calitatea mai buna decat cantitatea” este adevarat. In lumea online – ideal ar fi – si calitate si cantitate; insa acest lucru ar insemna foarte mult timp si anumite investitii.iagency

Sunt nenumarate metode si principii de a creste un site, incat este greu sa le cuprinzi pe toate. Exista moduri diferite de a aborda metodele, iar fiecare persoana specializata in SEO are propriile metode – insa, este foarte important ca acesta sa respecte principiile SEO. Lista de mai jos nu contine in mod neaparat reguli de optimizare SEO insa contine reguli generale ce iti vor aduce cu siguranta succes.

1. Site-ul este pentru utilizator

Da, am tot auzit acest lucru si l-am tot vazut scris prin marea majoritate a materialelor legate de SEO. Acest lucru este extrem de adevarat si important. Multi webmasteri, in goana dupa monetizare uita ca site-ul trebuie sa fie un loc pentru utilizator. Daca utilizatorii nu se simt confortabil pe site sau site-ul nu are nimic calitativ de oferit utilizatorului, atunci traficul va fi zero, la fel si monetizarea si restul metricelor.

Inainte de toate, cel mai important este sa te gandesti cum ti-ar placea tie sa intri pe site-ul facut de tine. Te-ai descurca usor sa gasesti continutul? Ar fi titlurile optime, ai avea toate detaliile si informatiile la indemana? Este foarte mult de munca la acest aspect pentru orice site, insa o data ce raspunsul la intrebarile de mai sus devine „da”, site-ul este in plina ascensiune.

De ce ar promova Google un site care nu are continut de calitate si care este plictisitor sau irelevant pentru utilizatori? Daca un utilizator efectueaza o cautare pe Google si intra pe un site ce ofera informatii irelevante sau de slaba calitate, vina este a lui Google datorita clasarii site-ului respectiv.

Daca site-ul ofera informatii de calitate si continut de calitate, utilizatorii vor intra pentru a se bucura de materialele puse la dispozitie de catre website si il vor revizita ulterior. Astfel, vei avea parte de vizitatori noi in permanenta, precum si de vizitatori recurenti carora le-a placut site-ul si care vor reveni ca sa vada ce continut nou mai este.

Daca site-ul este ok din acest punct de vedere, Google isi va da seama ca site-ul tau este de calitate si il va indexa mai rapid, precum si il va clasa mult mai bine in rezultatele cautarilor.

2. Incet dar sigur

Nu te astepta la cresteri peste noapte niciodata. Precum s-a tot zis in mai multe contexte – „Roma nu a fost construita intr-o noapte”. Orice lucru bun cere timp, orice proiect care isi doreste sa ajunga sus va avea nevoie de timp si de foarte multa munca.

Un site ridicat peste noapte, va cadea tot peste noapte. Un site construit in timp si cu informatii de calitate, dedicare din partea webmasterului, va rezista si va straluci pe langa restul site-urilor.

Graba strica treaba, astfel incat – si din punct de vedere SEO – daca unele strategii si tehnici sunt aplicate in graba – site-ul poate fi penalizat. Astfel, este foarte important ca totul sa fie construit treptat, site-ul sa fie dezvoltat treptat si sa fie mereu in plina ascensiune. Imagineaza-ti un grafic si raporteaza-l la evolutia site-ului tau, acest grafic trebuie sa fie intotdeauna in ascensiune, „hopurile” prea mari pot duce la o destabilizare a site-ului.

3. Inoveaza

Daca ai un magazin online sau vrei sa iti deschizi unul, gandeste-te intotdeauna – de ce vrei sa faci acest lucru? ce poti oferi fata de restul magazinelor online similare celui pe care vrei sa il deschizi chiar tu? cu ce va fi mai bun? de ce ar comanda de la tine si nu de la concurenta?

Aceste intrebari sunt cele mai complexe, insa, aceste intrebari vor fi cele care iti vor oferi strategia ideala de care ai nevoie. Este foarte important sa inovezi. Marile succese s-au datorat inovatiilor si creativitatii. Daca Elvis Presley nu ar fi cantat un stil nou – s-ar fi remarcat in aceeasi maniera? Daca Zuckerberg nu ar fi oferit ideea de retea de socializare (deja propagata de altii) intr-o forma noua, ar mai fi reusit Facebook-ul gandit de el? Inovarea a fost cheia si este foarte importanta.promovare site

Citeste mai mult