SEO

Analiza semantica in viziunea lui Google

semantic-analysis-powers

Fiecare firma cu prezenta si in mediul online, a resimtit intr-o forma mai mica sau mai mare ultimele actualizari pentru ale motorului de cautare Google.

Unele firme au reusit sa se mentina pe pozitii, altele au urcat vertiginos, dar cele mai multe au scazut in clasamente.

Din literatura de specialitate si comunicatele celor de la Google reiese faptul ca, motorul de cautare isi schimba strategia cu privire la compunerea clasamentelor. Daca pana acum cel mai important factor era numarul de recomandari pentru un site (linkuri pentru acel site), de ceva timp se ia in considerare continutul si anume motorul de cautare va tine seama de calitatea si intr-o mai mica masura cantitatea de continut; schimband astfel atentia catre continut.

Insa, cei de la Google nu se vor opri aici, urmatorul pas logic va fi analiza acestor articole, va trebui sa existe o departajare intre un continut de calitate si unul prost, neinteligibil facut doar pentru a satisface noile cerinte. De asemenea va trebui sa “inteleaga” despre ce se vorbeste in acel articol, sa inteleaga entitatile in cauza si sa isi dea seama daca “se vorbeste de bine sau de rau” in articol.

Pentru ca aceste rezultate sa apara integrate intr-un site, va trebui sa se urmareasca urmatoarele supozitii.

1. Construieste un site cu o structura semantica inteligenta – Avand in vedere ca motoarele de cautare au deja o cunostinta despre care termeni sunt relevanti si inruditi, nu strica sa te preocupi de scrierea si asezarea continutului intr-un mod cat se poate de logic. De obicei, intuitia este suficienta pentru asta.

2. Creaza continut care utilizeaza termeni, fraza, relevante – Daca, de exemplu, tintesti catre ceva de genul ipoteci, dar continutul se refera cu precadere la inchirieri imobiliare, schimbarea lui va avea efecte benefice, desi ambi termeni au aceiasi “clasa mama” ei fac parte din subcategorii diferite.

3. Urmareste sa capeti “recomandari”, linkuri, din partea unor site-uri relevante pentru nisa ta.

Desi volumul si autoritatea linkurilor ce recomanda o anumita pagina este un factor important, un rol foarte important este si conexiunea semantica intre linkurile care recomanda un anumit site si acel site. De exemplu, daca un site prezinta flori de sezon, un blog, iar acesta are recomandari din partea unor site-uri ce prezinta gadgeturi sau ce mai este nou in piata IT, faptul ca nu sunt in aceiasi categorie, va afecta relevanta site-ului de flori, indiferent cat de bune ar fi site-urile din domeniul IT.

Asadar,strategia de culegere de linkuri de oriunde, cu conditia ca site-ul care recomanda sa aiba un pagerank bun nu mai este atat de buna si recomandarea mea este ca aceste linkuri sa fie axate atat pe zona de interes, de exemplu Romanaia sau Marea Britanie, dar foarte importat sa fie axate pe aceiasi nisa cu site-ul.

Astept cu placere parerile voastre, iar daca cineva ar dori sa aprofundeze aceste subiecte, sa lase un mesaj.

S-ar putea sa iti placa si
Ce am invatat dupa 6 ani de optimizat site-uri
servicii seo optimizare
Vrei sa investesti in servicii SEO in 2019? Iata ce trebuie sa stii

Lasa un comentariu

Comentariul tau*

Numele tau*
Site web